2022-01-16

ŞİRİN GÖRÜNMEK GEREKMEZ

.   ŞİRİN GÖRÜNMEK GEREKMEZ

·       Çağdaş parlamenter demokratik hukuk devleti "herkes için" hedef alınmalıdır.

·       Herhangi bir kitleye, ya da gruba ayrıcalıklı sözler vermenin hiç bir anlamı ve gereği olamaz.

·       Yasa önünde herkese eşit davranılması gerektiği ilkesine uyulması da

·       kabul edilmesi gerektiğinden ayrıca söylemlere gerek kalır mı?

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

    .    GC-A-22.01.16-B


İNTERNETTE BULUNAN ÇALIŞMALARIM

 İNTERNETTE BULUNAN ÇALIŞMALARIM:

 

1 -    MAKALELERİM

https://gonencibikci.blogspot.com.tr

2 -   AFORİZMALARIM

https://cibikci-aforizmalar.blogspot.com/

3 -   ANADİLİM TÜRKÇE

https://gonencibikci-anadilim.blogspot.com

4 -   DESENLERİM, TABLOLARIM

https://gonencibikci-desenler.blogspot.com

5 -   GÖNEN ÇIBIKCI ŞİİRLERİ

https://gonencibikci-siirlerim.blogspot.com/

6 -   ATATÜRK ve TÜRKİYE

https://cibikci-ataturk.blogspot.com

7 -   ARŞİV - SEÇİLİ YAZILAR

https://cibikci-arsiv.blogspot.com/

8 - GÖZLEM - Uğur Mumcu

https://cibikci-ugur-mumcu.blogspot.com/

9 -   TWİTTER

https://twitter.com/gonencibikci

10 -  INSTAGRAM

https://www.instagram.com/gonen_cibikci

11 -  FACEBOOK

https://www.facebook.com/OGRETMEN.GONEN.CIBIKCI

12 -  ANTOLOJİ

https://www.antoloji.com/gonen-cibikci/

13 -  ACADEMIA

https://independent.academia.edu/GCIBIKCI

  .   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI   .

 

İLGİYİ, DİKKATİ DAĞITMAK için

 .  İLGİYİ, DİKKATİ DAĞITMAK için:

§  Bir toplumda sisteme yönelik sorunlar arttıkça ve toplumsal huzursuzluk ve duyarlılık da buna bağlı olarak yükselmeğe başladığında en çok uygulanan "karşı yöntem" toplumda belli kitleler oluşturmak, onları oldukça "aktivist" bir yola iterek her türlü toplumsal sorunların önüne çıkarmaktır.

§  Bu tür yaygın ve aktivist hareketleri "çok doğru", "çok haklı" gibi kabul ettirirler, öyle gösterirler.

§  Arkada görülmeyen "rant ve çıkar" çevreleri ise hiç bir zaman ortaya çıkmaz, anlaşılmaz.

§  Artık öyle bir durum alır ki bu aktivistlere ne bir şey söylenebilir, ne de bir açıklama...

§  Böylelikle toplumun genel kesimi "bastırılır" ve sessizliğe, suskunluğa itilir...

§  Birleşerek sınıfsal çözüm yolları arama gücü yok edilmek istenilir.

§  Zaten çekingen, korkak ve pısırık, bilinçsiz, cahil ve bilgisiz olan "geniş halk kesimleri" artık kendilerini özellikle sosyal medyada boş ve bayatlamış, eskimiş konularla, şirinliklerle, beğenilerle oyalamağa yönelir...

§  Yapacak bir "şey" yok....

§  Durum bu!

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

    .    GC-A-22.01.09-D

Kime Hizmet, Neye Hizmet

 .  Kime Hizmet, Neye Hizmet

Ø Hiç durmadan ve aksatmadan devamlı "yapay gündemler" ile meşgul olan kitleler, kuruluşlar ve kişiler sadece zamanlarını boşa harcamakla kalmıyor "asıl hedeflere yönelmek" gerektiğini "göz ardı" ederek toplumsal, ekonomik, politik çöküşe hizmet ediyor.

Ø Bugün geçerli olan yönetimin çok daha "uzun zaman" devam etmek istediğini ise anlamak istemiyorlar.

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

    .    GC-A-22.01.09.-E

 

ÖĞRENCİ VELİLERİ

.  ÖĞRENCİ VELİLERİ

"Ben uzun yıllar VELİ DERNEKLERİ ve VD Federasyonu kuruculuğu ve yöneticiliği yaptım: "TÜRKEL" ve "FÖTED"

Genel olarak bildiğim ve çok uğraşı gösterdiğim bir alan.

TÜRKİYE gittikçe sosyal ekonomik farklılıkların arttığı, kitlelerin iyice birbirinde  uzaklaştığı bir toplum oluyor.

Özel okulların çok hızlı yayılması ile de şımarık ve çok bilmiş bir "veli" kimliği oluşmuş.

En alttakiler, dar gelirliler ise en ufak yardıma ve yol göstermeğe muhtaç durumda....

Sorun olarak ortaya çıkar "her" bir şeyin çözüm yolları olması için bir "ortak" duruş ve davranış gerekir.

Türkiye ise her yönde ve her alanda bölünmeler ve karşıtlıklar yaşıyor..... Bu yapı içerisinde "iyi" bir şeyler bulabilmek çok zor...

Formal eğitim-öğretim, okullar genel olarak "ulusal" özelliğini yitirmiş durumda....

İnsanlara her şeyi sadece "maddi" ölçeklerde bakmaya kodlamışlar sanki....

Demokratik bir hukuk devleti olunmadığı sürece de çöküş çok daha derinlemesine ve hızla yaşanılacak...

Yazılarımda özetle değinmek istediğim "bakış açısı" bu aslında...

 

Öğretmen Gönen Çıbıkcı

    GC-A-22.01.09-C

 

HAYAL

 .  HAYAL

Ø İnsanın bir doğal özelliğidir: "Hayal etmek"...

Ø "Güzel günler gelecek" diye hayal etmek herkesin hakkıdır.

Ø Kuru, kuruya hayal kurmak ise bambaşka bir şey olsa gerek...

Ø Umut etmek ve umudunun gerçekleşmesi için fikir üretmek, çalışmak, emek harcamak ve dik durmak ise o hayallere ulaşılır olmasını sağlar...

Ø "Daha yaşanılabilir" bir toplum olsun, "refah düzeyi artsın" diye düşünmek, bunu özlemek çok iyidir.

Ø Bir de bunlar olsun diye kendini çok iyi yetiştirmek, çalışmak, emek harcamak, aklı kullanmak gerekecektir.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

.         GC-A-22.01.07-A

KANDIRANLAR, KANDIRILANLAR

 .   KANDIRANLAR, KANDIRILANLAR

Ø Bir toplumda, bir ülkede yaşayan çok çeşitli insanlar vardır.

Ø Her zaman bazı güçler, birileri "bu insanları" kendi çıkarlar için kandırmak, kendi hedefleri için kullanmak ister.

Ø Toplumun çok çeşitli katmanlarında yer alan insanları nasıl kandırabilirler.

Ø Kandırılmak ya da kandırmak bir suç mudur, bir oyun mudur, doğal mıdır, doğru mudur?

Ø Kimleri çok daha rahat kandırabilirler?

Ø En "Kolay Kandırılan" hangi türden insanlardır, ortak benzerlikleri nelerdir?

Ø Kimler çok kolayca kandırılır?

Ø Birilerini kandırmak için hangi konular, hangi araçlar kullanılır?

Ø Doğrudan doğruya yapılan açık kandırmaların dışında gizli ve dolaylı yapılan kandırmalar, yönlendirmeler yok mudur?

Ø İnsanları kandırıp, onları kullanmanın dünya genelinde bir sistematiği var mıdır?

Ø Devletin ülkede yaşayan insanlarını, yurttaşlarını korumak gibi bir görevi, bir sorumluluğu var mıdır?

.         Öğretmen Gönen Çıbıkcı

       .        GC-A-22.01.09-B

 

 

Çocuk Yetiştirmek

 .    Çocuk Yetiştirmek

·      Çocuğumuza doğru hedefler vermek istiyor isek şöyle bir yol izlemeliyiz:

·      Verebileceğimiz en güzel şey ona güzel bir kişilik kazandırmaktır.

·      Sağlam ve öz güveni yüksek, donanımlı bir kişilik kazanması ona her zaman en büyük yardım olacaktır.

·      Var olan yeteneklerini geliştirme yollarının aranması çok iyi olur.

·      Öğrenme merakı, eleştirel, analitik düşünce kazanması en küçük yaşlarda başlamalıdır.

·      Çok da kitap okumalı, kendi kütüphanesini kendisi geliştirmelidir.

·      Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

o  GC-A-21.12.09-C

  • Bunun yerine daha bebek arabasında bulunan çocuğuna cep telefonunu verip izleten genç anne için ne söyleyebilirsiniz.
  • BAKIŞ AÇISI ve bilinç düzeyi ile İNSAN kendine yön verebiliyor.
  • Zihinsel yöntemler ile çevrelenmiş ve baskılanmış kişilikler ise artık sadece O yönlendiricilerin istediği MODELe giriyorlar.
  • Çevreyi, insanları bir dikkatlice gözlemleyin::::
  • İnsanlar, gençler, çocuklar, ergenler, kızlar, kadınlar, her yaştan insanlar nasıl davranıyorlar, nasıl giyiniyorlar, hangi alışkanlıkları, bağımlılıkları var, neleri çok önemsiyorlar, nasıl bir ROL MODEL olmak özlemi taşıyorlar, nerelere para harcamak istiyorlar, neleri hiç umursamıyorlar.... ?
  • ..............

OKULLAŞMA

 .    OKULLAŞMA:

§  "TÜRK MİLLİ EĞİTİM sistemi her yönüyle bozguna uğratıldı.

§  Temeldeki yapı, işleyiş ve ana hedefler yok edildi.

§  Özelleşme ile de ayrıca bir meta haline dönüştü.

§  Arka planda nelerin döndüğünü, hangi güçlerin nerelere egemen olduğu ise uzun yıllardır bilinmekte....

§  Şu an "gençler, çalışanlar" iş bulabilenler bu tür niteliksel ve ilkesel konulara bakamaz bir duruma düşürüldü.

§  "GEÇİM denilen bir dert ile insanların birçok özelliği ellerinden alındı ve kişiliksiz, bağımlı hale getirildiler.

§  Bu dönemde en önemli olan belki de insanın akıl sağlığına ve kendine çok dikkat etmesi olacaktır.

 

§  Öğretmen Gönen Çıbıkcı

§       GC-A-22.01.09-A

Her Şeyin Başı: BEYİN

    Her Şeyin Başı: BEYİN

    BEYNİN sağlıklı bir biçimde iş görür olması ve bunun devamlılığı ve gelişimi için çok çalıştırılması yararlı olur.

   Özellikle "düzenli okuma" yapabilmek, el işleri ile uğraşmak, düşünceye ve analizlere yönelebilmek... sağlıklı tutar...

   Kişinin kendi düşüncelerini, anılarını, fikirlerini yazması beyinsel etkenlik için çok yararlıdır.

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

     .  GC-A-22.01.08-B

GÜNDEME DİKKAT

 .  GÜNDEME DİKKAT!

§  Çok daha özenli olmanın

§  Çok daha uyanık olmanın

§  Çok daha dikkatli olmanın

§  Çok daha sağ duyu taşımanın

Gerekeceği bir döneme yaklaşılıyor.

§  Kışkırtmalara, tahriklere, sürüleşmeye karşı "çok dikkatli" olunması gerekecek...

§  Akıllı ve sakin olmak gerekecek...

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

        GC-A-22.01.08-A

Kendinden Yararlanma Yolları

 o                        Kendinden Yararlanma Yolları

Ø İNSAN olabilmek için "insana özgü özellikleri" kullanabilmek ve onları geliştirebilmek...

Ø "Aklı" kullanabilmek...

Ø Aklını geliştirebilmek...

Ø Eleştirel düşünebilmek...

Ø "Öğrenme merakı"ndan asla vaz geçmemek...

Ø Toplumu, doğayı ve insanları sorgulayabilmek...

Ø Sorunları tanıyabilmek ve çözüm yolları için düşünce ve fikir üretebilmek...

Ø Çözümsel tasarımlarda bulunmak...

Ø Görsel, gözlemsel, işitsel öğrenmelere önem verdiği denli, okuyarak, araştırarak, inceleyerek öğrenmeyi de geliştirmelidir...

Ø Yeteneklerini geliştirmek ve onlara uygulama alanları açabilmek...

Ø Bilgi, deneyim ve gözlemlerden sonuçlar, dersler çıkarabilme....

Ø Olumlu, huzurlu, mutlu ve ilkesel bir ruh durumunu geliştirmek...

Ø Düşüncelerini, fikir ve varsayımlarını yazıya aktarmak....

Ø Eline geçen verileri düzenli olarak arşivleyerek, değerlendirmek...

 .      Öğretmen Gönen Çıbıkcı

  .       GC-A-22.01.07-E

 

 

BİLİME İNANMAK ŞART

 -  BİLİME İNANMAK ŞART!

ü VİRÜS SALGINI gittikçe artıyor:

ü Tıpsal verilere inanmak şart!

ü Bir an önce AŞI olunması şart!

ü Salgın ile mücadele şart!

ü Bulaşmayı önleyici kurallara uymak şart!

ü Kalabalıklardan kaçınmak şart!

ü Temizliğe, mesafeye uymak şart!

ü Devletin bir an önce çok daha geçerli önlemleri alması şart!

ü Bu işin şakası yok!

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

        GC-A-22.01.07-D

Bir Güzelim Memleket

 Bir Güzelim Memleket...

. Şaşkınlık, kızgınlık, suskunluk, öfke, çaresizlik....

. En yetkili, en kocaman olanların beceriksizliği...

. Ve de usulsüzlük, yolsuzluk.

. Toplumsal çöküntü....

. VİRÜS salgınının artması ve ölüm korkusu...

. Yetirememek, geçinememek, işsizlik, pahalılık, enflasyon hızı...

. Yaşlılık sorunları....

. Türkiye'de genç insan olmanın sorunları...

. Hukukun geçerliliğini yitirmesi...

. Devlete güvenin gittikçe azalması....

. Ahlaksal çöküntü ve yozlaşmalar....

. TL üzerine endişeler...

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

.       GC-A-22.01.07-B

 

Yeni Bir Döneme Giriliyor!

   Yeni Bir Döneme Giriliyor!

. Tarihin yaşamadığı yeni bir döneme hızla giriliyor.

. Evrensel olarak dünyanın geçtiği zor bir dönemdeyiz.

. Çok ciddi ve derinden etkileyecek yeni bir döneme girildiğini nasıl kavrayabiliriz?

. TÜRKİYE en zor ve en hızlı geçen yeni bir dönemine giriyor.

. Kazanılmış alışkanlıklar, edinilmiş bakış açıları, günlük alışkanlıklar.... artık bugün için geçerli değil!

. Yeniden, en baştan "AKIL yolunu" kullanarak günü, gelişmeleri ve arkasında yatan nedenleri çok dikkatlice görmek zamanı geldi....

. Sadece mızıklanarak, alaycılıkla, aşağılamakla, eğlenmekle... kendimizi avutacağımız bir zaman diliminde değiliz....

. Bu zor dönem, yeni dönem bazı ülkeleri, gelişmekte geri kalmış ülkeleri ve halklarını çok daha derinden sarsacak ve birçok değer yok edilecektir.

. "Dünyayı yöneten güçler" çok sakin, çok hızlı ve de planlı, bilinçli olarak ana hedeflerine doğru ilerliyorlar.

. Ellerindeki mekanizmalar, örgütler, kadrolar ve tüm projeleri ile dünyayı, ülkeleri büyük bir sarmal içerisine alıp, yeniden biçimlendiriyorlar.

. Biz tek, tek ne yapabiliriz?

. Ne yapmalıyız?

. Nasıl düşünmeliyiz?

. Yaşamımızı yeniden nasıl bir düzene sokabiliriz?

    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

       GC-A-21.12.14-B

 

Kolayına Kaçmadan

     Kolayına Kaçmadan

    Hep başkalarından beklemek çok mu kolay?

    Toplum hiç görülmediği denli kirlenip, karanlıklara dalarken, suç örgütleri en derin biçimleriyle yayılırken tek, tek insanların "İYİ" olması beklenir mi...

    Böyle dememek gerekir.

    Tam da bu nedenlerden dolayı olabildiğince "İYİ YURTTAŞ, İYİ İNSAN" olmak gerekiyor ki bir an önce bir yerlerden temiz ve adil bir toplum olmağa başlayabilelim.

 

    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

          GC-A-21.12.10-B

Korku Dönemi

 Korku Dönemi

Çok korktuğumuz dönemlerde korktuğumuz konularda beynimiz onu bastırır ve bizi "başka konulara", "başka alanlara" iter, gerçekleri, korkuları unutturmağa, yok saymaya çalışır.

İnsan da bu nedenle hiç olmadığı kadar mutlu, sevinçli olma yollarına yönelir.

Boş ve anlamsız konularla meşgul olmağa, şirinlikler göstermeğe koyulur.

Durum bu...

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

      .    GC-A-22.01.10-A

DİN ADINI KULLANAN SALDIRGANLAR

 .  DİN ADINI KULLANAN SALDIRGANLAR

Günümüzde de bazı örgütler çıkıp kendi mezhepleri adına cinayetler bile işliyorlar.

Bunların savunduğu örgüt, mezhep ister Sünnilik, isterse Şia olsun veya daha farklı bir mezhep olsun, ya da başka bir din adı altında olsun bunların yaptıkları cinayettir, kendileri de katildir..

Bunlar kendilerini dini korumak isteyen Allah’ın askeri sanıyorlar ama; bunlar aslında şeytanın, cehaletin askerleridir.

Ne idi bunların temeldeki NEDENİ?

Neden var oldular, neye karşı savaştılar?

Sadece Allah, sadece O’nun ayetleri diyenlere "sen dinden çıktın" diyenler bilmediler ki, belki de kendileri aslında Kur'an dinini hiç tanımadılar. 

Akıl adını kullanarak, dini koruduklarını zannederek bize yalan söylediler ve insanlığa çok zarar verdiler.

"Aklınızı kullanın, yanlış yapıyorsunuz" diyenlere ise "Bu iş akılla olmaz" dediler ve karşı çıktılar.

Dünya tarihinde bu tür çatışmalar, din adına yapılan katliamlar ne yazık ki sanıldığından çoktur.

Bu tür saldırıların olmaması için ise o ülkelerde çağdaş bir demokratik düzen ve buna bağlı çağdaş bir eğitim öğretim olması ilk akla gelen olmalıdır.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

    .  GC-A-22.01.11-C

Peki Şimdi Ne Oldu?

 .    Peki Şimdi Ne Oldu?

·       Bizler devlet yatılı okulunun parasız yatılı öğrencileri idik.

·       Çok iyi yetişecek, çok bilgili, öz güvenli ve öz verili olacaktık ki yurdumuzun her bir köşesindeki çocuklara, onların ailelerine yardımcı olacaktık.

·       Çok iyi birer yurttaş olmayı, iyi insanlar olmayı, üretken ve çalışkan olmayı öğretecektik.

·       Gittiğimiz yerlere sahip çıkacak, oraların sorunlarına çözüm yolları arayacak, onların haklarını arayacaktık.

·       Bizi mutlu eden öğretmek idi, eğitmek, aydınlatmak, çalışmak, yararlı olmak idi...

·       Yurdumuzun çağdaş, uygar bir refah ülkesi olması için bilimde, fende ilerlemesi için hepimizin çok inanması ve çalışması gerektiğini biliyorduk.

·       Bu ruhu, bizleri, bizim gibi olanları, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün gösterdiği yolda ve onun hedeflerine doğru ilerlemek isteyenleri en öne çıkaracaklarını, takdir edeceklerini biliyorduk.

·       Türkiye kalkınacak diye ulusal benliğimize ve değerlerimize sahip çıkan bizim gibi olanları ve onların okullarını engellemek ve köy çocuklarını okulsuz bırakmak hiç akla gelir miydi...

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

     .     GC-A-22.01.13-B