- ÇOCUKLARDA DİL EĞİTİMİ
·
Öğrenciler
yeteneklerini doğru ve çok daha iyi değerlendirmeliler diye bir istek ve hedef
konuluyorsa, bunun için ilk adım çok temiz ve güçlü bir “anadiline” sahip
olabilmesine yönelik çalışmalar yapmaktır.
·
Zihinsel
güçlerini ve kişisel gelişimini güçlü bir anadili üzerinden çok daha
kullanabilirler.
·
Böylece
bir ikinci ya da üçüncü dil öğrenimin ana temeli de hazırlanmış olur.
·
Her
bir dili kullanır iken arı ve seçilmiş, karma olmayan bir dil uygulamasının
olması çok önemlidir.
·
Zihinsel
gelişimi, aklının gelişimi ve daha üstün kullanımı için DİL kullanımında
güçlülük ve akışkanlık çok yararlı ve kolaylık sağlayıcı olacaktır.
·
Öğrenciler
her yaşta kendi düzeylerinden beklenilen “yazılı anlatımlar” yapabilmelidir.
·
Çocuk
serbestçe, özgürce ve sık, sık yazılı anlatımlar yapmalıdır.
·
Dilini
sözlü ve yazılı geliştirmek için bunların yanı sıra “düzgün” dille yazılmış
çocuk kitaplarının okunması destek verecektir.
·
Ayrıca
çeşitli sözlükler ve ansiklopediler her zaman çocuğun yakınında olmalı ve zaman
zaman bunları kullanmalıdır.
·
Ne
yazık ki şu an Türkiye her alanda ve yerde "DİL" duyarlılığını ve
akılcı kullanımı yitirmek üzeredir.
·
DİL,
özellikle de anadili bilinç ve kültür düzeyi ile ilintilidir.
·
Bunun
yanı sıra iyi bir “yurttaş” olmak için anadiline önem vermek ve dil bilincini
geliştirmek de gerekir.
. Öğretmen
Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.07.24
*****************************************************************************