2023-08-01

ÇOCUKLARDA DİL EĞİTİMİ

 -  ÇOCUKLARDA DİL EĞİTİMİ

·         Öğrenciler yeteneklerini doğru ve çok daha iyi değerlendirmeliler diye bir istek ve hedef konuluyorsa, bunun için ilk adım çok temiz ve güçlü bir “anadiline” sahip olabilmesine yönelik çalışmalar yapmaktır.

·         Zihinsel güçlerini ve kişisel gelişimini güçlü bir anadili üzerinden çok daha kullanabilirler.

·         Böylece bir ikinci ya da üçüncü dil öğrenimin ana temeli de hazırlanmış olur.

·         Her bir dili kullanır iken arı ve seçilmiş, karma olmayan bir dil uygulamasının olması çok önemlidir.

·         Zihinsel gelişimi, aklının gelişimi ve daha üstün kullanımı için DİL kullanımında güçlülük ve akışkanlık çok yararlı ve kolaylık sağlayıcı olacaktır.

·         Öğrenciler her yaşta kendi düzeylerinden beklenilen “yazılı anlatımlar” yapabilmelidir.

·         Çocuk serbestçe, özgürce ve sık, sık yazılı anlatımlar yapmalıdır.

·         Dilini sözlü ve yazılı geliştirmek için bunların yanı sıra “düzgün” dille yazılmış çocuk kitaplarının okunması destek verecektir.

·         Ayrıca çeşitli sözlükler ve ansiklopediler her zaman çocuğun yakınında olmalı ve zaman zaman bunları kullanmalıdır.

·         Ne yazık ki şu an Türkiye her alanda ve yerde "DİL" duyarlılığını ve akılcı kullanımı yitirmek üzeredir.

·         DİL, özellikle de anadili bilinç ve kültür düzeyi ile ilintilidir.

·         Bunun yanı sıra iyi bir “yurttaş” olmak için anadiline önem vermek ve dil bilincini geliştirmek de gerekir.

.        Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.07.24

*****************************************************************************


ŞENLİKLER

 -  ŞENLİKLER

·         Kentler, köyler ne için, ne adına, hangi amaçlarla “şenlikler” düzenler?

·         Kentleşme ve çağdaşlaşma için mi, para kazanmak için mi, birileri siyasi olarak öne çıksın diye mi, esnafa kazanç sağlasın, diye mi şenlikler yapılır?

·         Şimdi “anadilimizi bozma” gibi bir akımı kendileri için de uygun bulanlar “festival, fest” gibi sözcükleri de kullanabiliyor.

·         Özellikle belediyeler bu konularda başı çekiyor sanıyorum.

·         Ya da birileri fikir veriyor, hep birlikte düzenliyorlar ve şenlik gerçekleşiyor.

·         Şenlik yapmayı önemli sanıp, gururlanıyorlar.

·         Ortaya çıkan sorunlar oluyor mu, düzeyi nasıldı, kimlere yarar sağladı, halkın, ziyaretçilerin hoşnutluğu nasıldı, türünden değerlendirmeler yapılıyor mu, bilemiyorum.

·         Bu şenlik ile ilgili parasal çerçeve ne idi, sonuçta ne gitti, ne geldi; paralar nereler harcandı, kime ne kaldı, bilemiyoruz.

·         Açıklanıyor ise kutlamak gerekir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.07.24


 

AYRILIKÇI VE BÖLÜNMECİLERE DİKKAT

 .    AYRILIKÇI VE BÖLÜNMECİLERE DİKKAT!

- TÜRK KURTULUŞ SAVAŞINI ve ardından kurulan devletimizi asla unutmayız.

- GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ü tanımayanları, beğenmeyenleri, TÜRKİYE CUMHURİYETİ'ni Kuranları, cumhuriyet kazanımlarını, devrimleri benimsemeyenleri, LOZAN barış antlaşmasını kabul etmeyenleri, “ulus devlete” karşı olanları, ayrılıkçı ve bölünmeci davrananları, dinsel ve etnik yapılanmalara gidip TÜRK milletinin bütünlüğüne ve birliğine karşı girişimleri, tartışmaları olanları bugün nasıl olur da kabul edebilirsiniz?
- Özellikle de cumhuriyetin en önemli kazanımlarından olan CHP bu kişilere ve kuruluşlara, bu kitlelere, bu partilere nasıl hoş görü ile davranıp, içine alabilir, onlarla işbirliği yapabilir!

. TÜRKİYE üzerine oynanan büyük oyunları görmeden iç çekişmelerle zaman ve emek harcamayın.

. Bölünme ve ayrılıkçı tuzaklara kapılmayın.

. Kuruluş ilkelerine ve çağdaş uygarlık hedeflerine yeniden tüm gücünüzle sahip çıkın.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.07.25


TÜRKİYE’Yİ NELER BEKLİYOR

  -  TÜRKİYE’Yİ NELER BEKLİYOR?

Geleceğin Türkiye’si nasıl olacak?

Türkiye ne duruma gelecek?

Hangi sorunlar ile karşılaşılacak?

Türkiye Cumhuriyeti nasıl bir yönetimle karşılaşacak?

Siyasal, ekonomik, finansal, teknolojik yapılar nasıl olacak?

Çevre sorunları, tarım, iklim, su, orman ve denizler hakkında neler konuşulacak?

İşsizlik, üretim, göç, bilimsel çalışmalar, enflasyon, aylık ve ücretler, eğitim ve öğretim, askeri… konularda nerelere gelinecek?

Halkın nüfusu ve içindeki etnik, dinsel yapılanmalar nasıl bir durum gösterecek, nüfus kaç milyon olacak?

Bugünün ilticacıları yakında belediyelere başkan olacak mı?

Dünya nereye gidiyor derken o dünyada Türkiye’nin yeri nasıl olacak?

Bugünden görülen “tehlikeler ve endişeler” nelerdir?

2030 yılı için nasıl bir öngörü taşıyoruz?

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.07.23