2022-03-31

Devletin Gücü ve Varlığı

 .  Devletin Gücü ve Varlığı                       

. Bir devletin varlığı kurumlarının varlığı ile ve onların yönetiliş biçimiyle, hukuksal korunaklılığı ile ilişkilidir.

. Devleti en çok yıpratan hangi etkenlerdir?

. Devletin varlığına ve gücüne en kötü zararı veren nelerdir?

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.02.22-A

SIĞINMACILAR

 .  SIĞINMACILAR                            

.  Denetimli ve bilimsel yollarla, kabul gören evrensel yöntemlerle olması gereken bir SIĞINMACI POLİTİKAMIZ var mı?

.  Denetimsiz gelen ve yerleşip, bölük pörçük haklardan yararlanan sığınmacılar genel nüfus yapımıza çok zarar vereceği gibi, siyasal ve sosyal alanda da çok büyük sorunlar açabilecektir.

.  Hangi nedenlerle ve kimler bu tür uygulamalara izin vermiştir?

.  Ülkenin yurttaşlarının ve de bilim insanlarının çok büyük çoğunluğu endişelidir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.22-A

Sigara Bağımlılığı

  . Sigara Bağımlılığı                       

İnsanların "bağımlılık" sorununu çok ciddi düşünmesi gerekir.

Tütün kullanımı, sigara alışkanlığı çok tehlikeli bir bağımlılıktır.

Bedensel sağlık da önemli olsa bile insanın "özgür iradesini" tutsak eden bağımlılıklar zamanla diğer bazı bağımlılıklara zemin hazırlar.

Yönetilmesi, kullanılması kolay olan insanların çoğalması ise ancak "onları yönetmek isteyenlerin" işine yarar.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.17-A

 

Her Yerde Varlar

 .  Her Yerde Varlar…                          

. Var olan ve herkesin görüp, yaşadığı temel sorunları hiç yokmuş gibi algılayanlar ne kadar çok...

. Onların cahil, okumamış, görmemiş olanları çok olabilir.

. Ama çok okumuş ve en üst yerlere gelmiş olanların ülke gerçeklerine ve nedenlerine "hiç yokmuş gibi" davranıp, kendilerinde pek bilmiş şirinlikler ile ortalıklarda dolaşması ne kadar acı...

. Bir de düşünmemiz gerekir ki hepimiz ülkenin var oluşunun en temelinde yatan ve her zaman da teşekkür borçlu olduğumuz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü görmemezlikten gelmeleri ne kadar acıdır.

. Bu türler yaşamları boyunca hep bir yerlerin, birilerinin yandaşlığında adım, adım ilerleyerek ama devletin her türlü olanaklarından yararlanıp bugünlere gelmişler...

. Kimler mi?

. Tek, tek kim oldukları değil önemli olan, eleştirel bakıldığında onlar kendilerini gösterirler.

. Çünkü her yerde ve hep beğenilmek, şirin gözükmek isterler...

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.21-A

Özgürlük Gidiyor

 .   Özgürlük Gidiyor                           

. Yüksek teknoloji ve ileri iletişim çağının gelişi ile "toplum" ve "insan" üzerinde olumsuzluklar da artmaya başladı.

. İnsanların öz denetimleri ve duygu-davranış yönlendirmeleri özensiz ve saldırgan bir hale gelir oldu.

. İnsan artık kendi özgür iradesini kullanamaz bir duruma mı geliyor?

. Dışarıdan gelen etkiler, özentiler, birilerine benzeme istekleri, algı yönetimlerinin etkisinde kalma ile insanın kendi başına seçimi ve karar verebilmesi gittikçe zorlaşıyor.

. Çok üzücü bir durum.

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.12-C

 

Okusam Ne Olur ki…

   Okusam Ne Olur ki…                                      

. İnsan her türlü davranış ve etkenliği hep "beyinsel kod"lamaları sayesinde, kayıt altında olan, işlenmiş bilgileri, verileri ile yapar.

. Yaşamın gereği bazı konularda ise disiplinli olmak gerekir.

. Disiplinli davranmak ve bir konuda disiplin kazanmak çok güçlü bir irade gerektirir ve ancak zaman ile kazanılır.

. Erken yaşlarda elde edilen alışkanlıklar, disiplinler tüm yaşam için yararlı olur.

. Okuma alışkanlığı da hep belli zamanlarda edinilen uygulamalar ile kazanılan bir disiplin gerektirir.

. Okumak isteği ve alışkanlığı zamanla günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline bile gelir...

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.12-A

 

 

En Değerli Olan

   En Değerli Olan                                  

. Bir insanın "değeri" ve "önemi" tek başına belirleyici olur mu?

. Yoksa çevresinin "genişliği" ya da insanlarla "yoğun ilişkiler" içerisinde olması mı onu çok daha aranılan yapar?

. Sorunun yanıtı belli aslında...

. İnsan kendine yakın olan, kendisini beğenen, güzel sözler söyleyen, iyi olanaklar sağlayan, gülen, güldüren, eğlendiren... kimler ise hep onlara değer verir, arar, sorar, yüceltir.

 Belki de en temelde hep bir "çıkarcı bakış" vardır.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.24-B

Huzurlu ve Sağlıklı Toplum

 Huzurlu ve Sağlıklı Toplum                   

. Çocuklarını doğru, sağlıklı ve bilinçli olarak akılla, bilimle yetiştiren milletin geleceği güven içinde olur.

. Bunun için de çağdaş bir ulusal eğitim ve üniversiteye değin devlet desteği, bakımı gereklidir.

. Ekonomik sıkıntılar içinde perişan olan kitleler yerine sosyal yardım desteği ve sosyal güvencelerle donatılmış bir halk gerekir

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.02.27-A

 

Dilimizi Bozmak İsterler

  Dilimizi Bozmak İsterler

.  Belli dönemlerde kitlelerin diline hiç alışılmamış yeni sözcükler takılır ve bunları kullanmayı bir şey sanırlar...

.  Ortaya atılan bazı sözcükler yaygınlaştırır.

.  Sürü etkisi ile herkes bunu kullanmaya kalkar.

.  Bu durum bir dil yozlaşması olduğu kadar ayni zamanda bir "zihin yönetimi" uygulamasıdır. .

.  Kitleleri belli kodlarla yönetmek isterler.

.  Ana amaç kişilerin özgür iradesini kullanmayı, özgür seçeneklerin etki altına almaktır.

.  Öte yandan bir dilin yozlaşmasına da etkisi olur.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.03-B

"Değerlere" Saldırı Yaparlar

 ."Değerlere" Saldırı Yaparlar       

. "Değer" diye kabul ettiklerimiz, toplumun veya bir sosyal grubun kendi varlık, işleyiş, birlik ve devamını sağlamak için üyelerinin çoğunluğu tarafından gerekli ve doğru oldukları kabul edilen, onaylanan, onların ortak düşünce, duygu, amaç ve çıkarını yansıtan "genelleştirilmiş" temel ahlaki inançlar ve ilkelerdir.

. Toplumsal yapının oluşmasında, varlığını sürdürmesinde ve sosyal değişimde değerlerin yeri, etkileri ve önemi çok büyüktür.

. Toplumsal yapıda sosyal değerlerin "belirleyici" ve "etkileyici" bir rol üstlendiği her zaman görülür.

. İnsan da her zaman kendisinin sahip olduğu "değerlere" göre düşünür ve davranır.

. Bir toplumu ve onun insanlarını kendi amaç ve hedefleri için kullanmak isteyen güçler zihin denetimi yöntemleri ile onların "değerlerini" etkilemeye, değiştirmeye ve gerekirse yok etmeye çalışırlar.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.26-A

Fikir Oluşturmak Kolay mı?

 Fikir Oluşturmak Kolay mı?

. Öğrenmeden, anlamadan, kavramadan, yorumlayamadan bir "fikir" elde edilebilir mi?

. Beşeri düşünce yolu ile inceleyip, araştırıp, eleştirel gözle gördükten sonra ancak doğru bir "fikir" . oluşturulur.

. Bir bilinç ve bir fikir sahibi olmadan olayları nasıl yorumlayabiliriz ki…

. Kulaktan duyma şeylerle edinilen  bilgiler sağlıklı olmaz.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-21.03.31-A


Birazcık Düşünebilseler...

 .  Birazcık Düşünebilseler...                         

. Gündeme düşen haberlerin etkisi ile halk ülkenin sorunlarını ve kurumların durumunu "düşünmeye" ve gerçekleri görmeye başlayabilir.

. Şaşırmak, şaşkınlıklara düşmek pek yararlı olmayacaktır.

. Şeklen bile olsa ortada var olan kurumlar üzerilerine düşenleri yapabilmelidirler, diye beklentileri olanlar zamanla çok daha hızlı düşüneceklerdir.

. Elde var olan, geçerliliği olan "anayasa" ve buna bağlı olan tüm yasalar üzerinde hiç göz ardı edilmeden düşünülmelidir.

. Üzerine görev ve sorumlulukları düşenler, varsa, işlerini yapmalıdırlar.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.20

DEVLETÇİLİK

 . DEVLETÇİLİK               

. Devletçilik ve ulusal ekonomiden kaçıldıkça çirkin ve acımasız bir kara para saldırısına uğrayan .

. Türkiye ve halkı ne yazık ki çok daha bilinçsiz, eğitimsiz ve güçsüz bir hale getirilecek.

. Kurtuluş ve yeniden ayakta kalabilmenin yolu ise her şeyden önce "partiler üstü" düşünebilmektir.

. Yurttaşların gözlemlediklerini, algıladıklarını, sıkıntılarını eleştirebilen bir akılla düşünmeleri ve boş şeylerle uğraşmaktan vazgeçmeleri gerekmektedir.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.15-A

ATATÜRK - Sinema Filmi

    Sinema Filmi                  

   Ciddi boyutlarda ve evrensel ölçütlerde başarılı olması gereken, tarihsel gerçeklere de önem ve yer vermesi gereken, sanatsal değeri de olabilecek bir MUSTAFA KEMAL, bir ATATÜRK filmi yapılamadı....

   Bu hem beceriksizlikten, hem de girişimsizlikten, hem de çekinmelerden dolayı olabilir...

   Ne olursa olsun her yönüyle başarılı ve kabul edilebilecek bir ATATÜRK filmi olmadı....

   Hem de 100. yıla gelindiğinde...

   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.06-A

TÜRKİYE "KADERİNİ" ÇİZİYOR!

 . TÜRKİYE "KADERİNİ" ÇİZİYOR!                         

. 100 yılın ardından bugünkü "durum" nasıl?

. Ortalık ne kadar karışık da olsa her şey yine de açıkça görünüyor aslında...

. Herkes ortada dönenleri kendi "bulunduğu" yerden, kendi "mahallesinden" görüyor.

. Hukuksuzluk, yolsuzluk, adam kayırma ve haksız kazanç edinme birileri için çok iyi olsa bile dürüst ve namuslu yurttaşlar bu duruma karşı gelecektir.

. Anlamak, kavramak ve fikir yürütebilmek için ise her şeyden önce bir "iyi niyet" ve çabalama isteği gerekir.

. Sonra da çok çalışmak, araştırmak ve eleştirel, akılcı düşünebilmek gerekir.

. Yine de tüm bunların yanında bir umudumuz ve de bir inancımız olacaktır.

. O umut ve inancı da biz kendimiz seçecek ve belirleyeceğiz.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-21.03.24-A1

Aydınlatabilmek

   . Aydınlatabilmek       

Okuma ve yazma yeteneğine sahip bireylerin ise çok fazla bir okuma, araştırma alışkanlığı yok.

Halkın çok büyük kesimi ancak günlük yaşam ile, geçim sorunlarıyla meşgul....

Okuyan, eleştiren, analitik düşünen, fikir üretebilen bir kesim toplumun ne kadarıdır?

Sosyokültürel ve politik değerlendirmelere göre sanırım bu oran çok küçük ...

Yetişkin nüfusun içindeki oranı % 4 kadar olsa gerek, diye düşünüyorum.

Araştırmacı, "okuryazar" kesim ise zaten çok az sayıda olup, onlar da kendi eksenlerinde, kendi çemberleri içerisinde kalıyor.

Ana soru yine ortada duruyor:

Sorunların çözümlerine yönelik fikir üretecek, halkı aydınlatabilecek insan sayısı çok az!

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-21.03.28-A

İsteyen Ne yapar Eder, Bulur

  "İsteyen Ne yapar Eder, Bulur"                

"Öğrenme merakı" olan okur, araştırır.

Öğrenmenin oluşması için insanın merakını çekebilmenin yolları nelerdir?

Kimler "doğru" öğrenmenin ortamını sağlayabilirler?

Ortamını bulmak, bir ortam yaratmak için her şeyden önce analitik düşünme bilincine sahip olmak bir ön koşuldur.

Bunun için de beşeri düşünmeye erişmek gereklidir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-21.03.17-C1

Yarın Nasıl Olacak?

 .  Yarın Nasıl Olacak?        

. Rahat, rahat geçirilen bugünleri gün gelir arayabiliriz:

. Sosyal medyanın rahatlığı, tüketim ekonomisinin tadı, bol ve boş sohbetler, canım arkadaşlarım, derken, elinizdekilerin tek, tek, sırasıyla yok olup gittiğini izleyebilirsiniz....

. Çirkin kapitalizm ve açık emperyalizm ile istedikleri yere, istedikleri modeli uygulayabilirler....

. Bir düşünün, demeyi çok isterdim...

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-21.03.30-A1

Susmak Bazen İyi Bir Yanıttır

   "Susmak Bazen İyi Bir Yanıttır"

   Bir "durum" ortaya çıktığında anlatmak, açıklamak, yönlendirmek çok zor ise susup, ayrılmak çok daha yararlı olabilir.

   Bu suskunluk aslında çok anlamlı bir vurgudur.

   Bu davranışı anlamayabilirler…

   Yeniden bir araya gelip konuşmak, anlatmak, açıklamak çok uzun zaman alabilir.

   Ya da bir daha hiç konuşulmayabilir de…

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.03.31-A