2024-04-06

FB Adresimde Kayıtlı Arkadaşlar

 . -  FB Adresimde Kayıtlı Arkadaşlar    

.  Yaşamın belli dönemlerinde "birlikte" olduğumuz,

birlikte "çalıştığımız" arkadaşlar beni "kişisel" olarak tanıyorlar.

. "Arkadaş" listemde kayıtlı olan bazı kişi ve kurumlar ise

sonradan "tanıdıklarım" ya da izlediklerimdir.

.  Burada bulunmayı ciddiye alıyorum, "emek ve zaman"

harcayıp insanlarımızın "aydınlanmasına" ve "bilinçlenmesine"  

"kendimce" katkılarda bulunmak istiyorum.

. Burada "arkadaş" olarak kayıtlı olmanıza rağmen

ne sunumlarıma, ne de yazılarıma bakmıyor, beni izlemiyor ve

bir karşılık vermiyor iseniz, sağlıklı bir "iletişim kurmak" istemiyor

 iseniz büyük bir rahatlıkla buradan ayrılabilirsiniz, çıkabilirsiniz.

.  İnanın artık bu dönemde "gerçek arkadaşlarımı, dostlarımı,

sevenlerimi" bilmek istiyorum.

.  Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

   GC-A-24.04.03, MŞ.

DEVLET ve HUKUK

 . -  DEVLET ve HUKUK     .

.  Devleti devlet yapan hukuktur, özgürlük ve eşitliktir.

.  Devlet, yasama ve yargı yoluyla zayıfları baskıya karşı korumak ve toplumsal gücün her türlü kötüye kullanımına karşı savaşmak zorundadır.

.  Devlet toplumda da gerçek anlamda eşit özgürlüğü gerçekleştirmekle yükümlüdür.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.       GC-A-24.01.02, MŞ.

ÇÜRÜME

 -  ÇÜRÜME       .

.   Toplumda ahlak, adalet ve hukuk yok olmaya başladığında her şeyin

 sahtesi ve adisi ortaya çıkar ve hiçbir şey denetlenemez olur.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-24.01.02, MŞ.

YAZIYA AKTARABİLMEK

 .   YAZIYA AKTARABİLMEK     .

.  İnsanın en önemli ve üstün yeteneği düşünebilmesidir.

.  Olayları, toplumu ve kişileri görüp, algılayan insan tüm bunları düşünce yolu ile irdeleyip, değerlendirebilmelidir.

.  Bunun yanı sıra da yine kendisini geliştirebilmek ve eğitebilmek için çaba harcayıp, girişimlerde bulunmalıdır.

.  Tüm bunları gerçekleştirebilenlerin içinden düşüncelerini, görüş ve fikirlerini yazıya aktaranlar da olacaktır.

.  Yazı o onu yazanın bir ürünü olsa bile aslında insanlığın malı olarak yerini alır.

.  Önemli olan ise "fikir" üretebilmek ve yazıya aktarabilmektir.

.  Belki okuyanı çok olur, belki de az…

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.25, MŞ.

İNSAN VE EĞİTİM

. - İnsan ve EĞİTİM    .

İnsan neden eğİtİlİr?

İnsan ne İçİn eğİtİlİr?

insan nasıl eğİtİlİr?

İnsanı kim eğİtİr?

İNsanca eğİtİm nasıl olmalıdır?

insanı eğİtecek olan nasıl olmalıdır?

İnsan eğİtİmİndekİ ana İlkeler nelerdİr?

.   'Eğit' kelimesi, 'Beslemek, terbiye etmek, korumak ve yetiştirmek' anlamlarına gelir.

.   "Eğitilmiş, eğitimden geçmiş, eğitim almış", demektir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.25, MŞ.

ERDEMLİ ve BİLGE

 .  -  ERDEMLİ ve BİLGE    .

.  Bir toplumun "erdemli, bilge, dürüst ve güvenilir" insanlarının olması büyük bir varsıllıktır.

.  Bu insanlar çocuklarımıza örnek olmalıdır.

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.25, MŞ.

ÇAĞCIL BİR TOPLUM

 .  - Çağcıl bir toplum       

-  Çağcıl bir toplum olabilmek için neler gerekir diye düşündük mü?

. Öğretimde, sağlıkta, barınmada ve beslenmede anayasal bir gerek olarak sosyal devlet koşulları çalışmalıdır.

. Örgün öğretimde, eğitimde birlik ve eşitlik uygulandığında çağcıl yöntemlerle ve donanımlarla hazırlanmış okullarınız ve öğretmenleriniz olmalıdır.

. Seküler-laik bir toplum için hukuk devletinin işlerliğinde "denetlenebilir, anayasaya ve yasalara uyan" bir özgürlük ve eşitlik sağlanılmalıdır.

. Adil bir vergi sistemi olmalı ve her türlü yasa dışı kazanç, gelir engellenmelidir.

. 21. yüzyılın ilk çeyreğinde bir toplumun çağa yakışan olabilmesi için o ülkenin parlamenter, anayasal bir "demokratik hukuk devleti" ile yönetilir olması ilk koşul olmalıdır.

. Bunları anlayabilecek ve isteyebilecek donanımlı bir temel yurttaşlık bilinci kazandırılmalıdır

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.25, MŞ.                      .

TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ GÜÇLÜDÜR

  "TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ GÜÇLÜDÜR".

- Milli Savunma Bakanlığı 22 Aralık’ta 6 askerimizin şehit olduğu saldırının ardından 23 Aralık’ta da 6 askerimizin daha şehit olduğunu açıkladı.

.   İki günde 12 askerimizin şehit olması karşısında siyasetçiler, milli yas ilan edilmesi yönünde hukümete çağrıda bulundular.

*********************************************************************

. Yaşanan Terör Saldırılarını Lanetliyorum

. Yaşamını Yitiren Askerlerimizi Saygı İle Anıyorum.

. Şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum.

. Ailelerine ve yakınlarına başsağlığı diliyorum.

. Terör saldırılarının devam etmesi ve en değerli varlıklarımızın şehit olması hepimizi en derinden sarsmaktadır.

. Türk dış politikası ve uluslar arası ilişkilerdeki yeri ve ağırlılığı çok daha güçlendirilmelidir.

. Devletimiz her olanakları kullanıp "teröre destek veren ve bu tür yapılanmaları her yönüyle besleyen devletlere ve onların güç odaklarına" gereken tepkiyi verecektir.

. İç politikada ise "terörü ve terör örgütlerini lanetlemeyen ve kınamayan" her türlü kitle ve kişilere ise durumun ciddiyeti ve ulus devlet olmanın önemi çok açıkça anlatılmalıdır.

. Terör bir insanlık suçudur.

. Terörü besleyen ve destekleyenler ise bu suça katılmış sayılırlar.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.24


TBMM

 . - TBMM

Türkiye Büyük Millet Meclisi anayasal demokratik ve parlamenter bir yönetime sahip.

Görünenlerin ve bilinenlerin ardında dönen küçük ve büyük oyunları ana aktörleri ve güçlerini görmek ise herkesin yapabileceği bir iş değil.

Seçim yaklaştıkça da yeni senaryolar ve ataklar ortaya çıkacak ve gündemi ellerinde tutmak isteyecekler.

Gerçek muhalefet ve demokratik, Atatürkçü güçlerin ise artık bir an önce kendilerine gelip üzerine düşen görevleri yapabilmeleri beklenilmelidir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.18, MŞ

 

DİL İÇİNDE SOKUŞTURMALAR

 .  - Dİl İçİnde sokuşturmalar      

.  ALMANYA'da TÜRKÇE konuşanların kendi aralarında yaptıkları "dil kullanımı" sürecinde "yetersizlik" ana nedeniyle araya Almanca sözcükleri katmalarına çok sık karşılaşılır.

.  Dilin özellikle "sözlü" kullanımında yapılan bu tür uygulamalar diğer dillerde de olmaktadır.

.  "Baskın sözcük" diğer dilden gelen sözcüklerin arasına karışır ve öyle birlikte kullanılır.

.  Öte yandan her toplumda "özentiler" nedeni ile "kullanılan anadilin" içerisine bir diğer dilden sözcüklerin sokuşturulması da görülmektedir.

.  Bu nedenle dil ve özellikle de "anadili" temelli ve sağlam bir öğrenme ve kullanma alanı ister.

.  Bunun yanı sıra "ulusal benlik" ile birlikte bir "dil bilinci" de kazandırılmalıdır.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.12

ESKİ ARKADAŞLAR

 .  - ESKİ ARKADAŞLAR     .

·       Nasıl ki herkesin bir "kaderi" var ise "dostluk" konusundaki şansı da öyle...

·       Dostluklara önem verdim ve iyi arkadaşlarım olmasına özen gösterdim, onlara sahip çıkmak istedim.

·       Çalışma koşullarımın getirdiği zorunluluklar ve bir merkezde kalıp "çevre edinememek" gibi bazı etkenlerden dolayı fazla tanınan bilinen birisi olmadım.

·       Eski tanıdıklar, okul arkadaşları ile de gözden ırak, uzaklarda olmak, uzun yıllar görüşememiş olmam farklı bir durum yarattı.

·       Kişisel özellikler ve beklentiler, değişimler, dostlukların getirebileceği yükleri taşıyamamak, uzakta kalmak… gibi durumlardan dolayı da bazen çok iyi giden dostluklar birden sonlandırılabiliyor ve bitiyor; uzun zaman geçtikten sonra yeniden bağlantı kurmak ise olmuyor.

·       Birçok konuda tutum ve davranışlar, düşünceler insanın kendi "seçimi" oluyor, arkadaşlarını da buna göre seçiyor ve öyle yaşıyor.

·       Çok şükür "bugünlere" demek isterim.

·       Beni az, çok tanıyan eski-yeni arkadaşlarıma selamlarımı gönderiyorum.

·       En iyi dileklerimle...

.      Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.        GC-A-23.12.09. MŞ.

YILLAR GEÇTİKÇE

 .  - YILLAR GEÇTİKÇE     .

... Yaşlanmak, yalnızlık, yalnız bırakılmış olmak, terk edilmiş bir dünyalı duygusuna kapılmak, dost-akraba ve tanıdıklardan oluşan kırgınlıklar unutulmuşluklar... ve benzeri duygular özellikle "gelişmiş" toplumlarda, "kentlerde" sıklıkla karşılaşılan bir durum olup, hem üzücüdür, hem de insanın ruhsal yapısını çok etkiler...

.  Aile denildiğinde ise uzaklıklar, ayrılıklar… gelir; dağılıp gitmişlerdir….

.  Yalnız olup, yaşamı sağlam ve kimseye muhtaç olmadan geçirebilmek, mutlu ve huzurlu olabilmek ise yine "kendi başına" bir kazanımdır.

.  Yine de "insan olduğumuz" için, hep bir yerlerden bir dost, bir sıcaklık, bir sevgi ve bir sarılma beklenilir, ister, istemez.

.  İçini dökebileceğin, düşüncelerini, duygularını paylaşabileceğin bir dostun eksikliği gelir, ara sıra aklına…

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.08, MŞ.

DOSTLUKLAR

 . - DOSTLUKLAR        .

.  Hep dillerde dolaşır:

. "Çok dostum oldu, çok arkadaşım var, diye sevinçle gururla anlatılır.

.  Gerçekten de bazı insanlar yaşamlarında uzun süren dostluklarla, dost ve güvenilir insanlarla karşılaşmış olabilir…

.  Dostluk kurmak ve sürdürmek oldukça zordur.

.  Yaşanılan duruma ve koşullara ve ilişkilerin yapısına bağlıdır.

.  En ufak bir sarsıntıda, değişimde o çok sıkı dostluklar birden yok olup, tarihe karışır.

.  Bir daha ne arayan, ne de soran bile olmaz…

.  Evet, dostluklar karşılıklı olur ve her iki tarafın da sorumluluk ve yükümlülük taşıması gerekir.

.  Hem zihinsel, ruhsal hem de kültürel, çevresel koşullar çok büyük etken taşır.

.  Yıllar geçtikçe ve koşullar değiştikçe o bir zamanların sıkı dostları bir de bakarsınız geçip, gitmiştir…

.  Unutulmuşsunuzdur…

.  Geri dönüp, arayıp, sormak istersiniz belki de…

.  Ama bir türlü olmaz, yapamazsınız, bulamazsınız bir daha…

.  Ne bir suçlama, ne bir vicdan sızıltısı, ne de bir üzülme olmasa bile zaman zaman bilinç altı size bunu "anımsatır" ve hep aklınıza gelir, sorgulatır.

.  Zaman geçtikçe her şeyin değişmiş olduğu gibi o dostlar da değişmiştir…

.  Geri döndürmek, yeniden kazanmak, dostluğu sürdürmek, isteseniz de bir daha gerçekleşemez…

.  Bir de hep bir gün buluşup uzun uzun "konuşacağız" diye düşündüğünüz, beklediğiniz o inandığınız dostunuzun ölüm haberini duyarsınız…

.  Bir şeylerin içinizden kopup gittiğini yaşar, gözlerinizden dökülen yaşlara engel olamazsınız…

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

     GC-A-23.12.08, MŞ.

ÖZGÜR OLMAK

 .  - ÖZGÜR OLMAK       

-   “Özgür nasıl olunur?” diye sormuşlar.
.  Böyle cevap vermişler:
.     Aristo “Düşünerek.”
.     Nietzsche “Kendin olarak.”
.     Platon “Öğrenerek.”
.     Camus “Baş kaldırarak.”
.     Sartre “Eyleme geçerek.”
-  Peki size göre nasıl "özgür" olunur?

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.10.16, MŞ.

Bayram Gelmiş Neyime

 . -  Bayram Gelmiş Neyime....

·       Bayramlar "sevinç günleridir", diye öğrendik eski zamanlarda…

·       Mutluluk, sevinç ve beraberlik… bölüşülürmüş…

·       Dost, akraba, komşu, arkadaş ve ailenin birbirine kavuştuğu, kucaklaştığı "iyi duygularla" yaşanılan günlermiş…

·       Bir araya gelip sevgi ile özlem giderilirmiş…

·       Aile büyükleri varmış o zamanlar, onlara gidilir, ziyaretler yapılırmış..

·       Yine de biliriz ki bir yerlerde çaresiz kalmış, yoksul ve yoksun, kimsesiz, yalnız, hasta ve üzgün insanlar da vardır ve genelde kimse onları ne düşünür, ne de anar, arar…

·       "Bayram geldi" diye sevinenlerin olduğu "o günler" işte toplumun kıyısında kalmış olanlar, kimsesizler, yalnızlar için "en mutsuz" ve "en acı umutsuz" günlerdir…

·       İçi buruk, ağlamaklı, sessiz, köşesine sığınmış insanlar için "Bayram gelmiş neyime"…

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.04.06, MŞ.

ŞEFFAF ve DÜRÜST Belediye

 . -   ŞEFFAF ve DÜRÜST Belediye

.  Dürüst, şeffaf ve hukuka dayalı belediyeciliğin

özellikleri nelerdir?

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.04.03, MŞ.

İSTEDİKLERİ TAM DA BUDUR

 

.  İstedİklerİ Tam da budur:

.  Bu ülkede "çağdaş, demokratik, laik anayasal ve de hukuk devletinin geçerli olduğu, yasalar önünde herkesin eşit sayıldığı bir yönetim biçimi olsun" diye çabalar harcanması gerekir iken, bakınız devamlı "etnik" ve "dinsel" ayrımlar, farklılıklar, kutuplaşmalar bölünme girişimleri gündeme getiriliyor. (ALGI YÖNETİMİ)
.  Bu sağlıksız bir tutumdur ve çok "büyük bir oyun"dur, operasyondur.
.  Asıl olan tüm halkın "birlikte ve beraber" olarak her türlü konuda, "yasalar önünde eşit" sayılmasıdır ve buna da uyulmasıdır.
.  Bugün için lütfen TC Anayasasını bir inceleyiniz.
.  Bilmeden, görmeden ortaya atılan konuşmalara ve hareketlere kapılmak çok sağlıksızdır.

.  Ama, "bu yönde devamlı çalışmalarda" bulunan ve "siyaset oluşturan" kişi ve kurumlara da çok dikkat etmek gerekir.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.04.03, MŞ.

TABANDAKİ SEÇMENLER

 . - Tabandaki seçmenler    

Türkiye tabanında gerçekçi değişiklikler kendisini gösteriyor.

Milliyetçi-ülkücü seçmen ülkenin varlığına, ulusal değerlerine sahip çıkmış iktidardan yana değil CHP'den yana olmuştur.

Sol partiler ise ulus devletten yana olmalı ve Atatürkçü değerlere sahip çıkabilmelidir.

CHP kendisine yakın olabilecek  çok daha fazla seçmen kazanmıştır.

Dindar-muhafazakar seçmenlerden ciddi bir kesim de iktidara oy vermemiş.

Yeniden Refah Partisi ülkenin üçüncü partisi oldu.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.04.01, MŞ.

NE Olduğun

 . - NE Olduğun       .

.  İnsanı "kendisi" yapan nedir?

.  Ürettiklerinin, yaptıklarının tüm bileşkesi o insanı "var" edendir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.03.29, MŞ.

DÜNYA KİMLERİN

 .  - DÜNYA KİMLERİN?      

.  Dünyayı ellerinde tutan ve yöneten, kendi öz amaçları doğrultusunda her türlü program ve eylemleri uygulayan güçlerin karşısında bizlerin, büyük insanlığın çabaları aslında yalnızca kendini avutmaktır.

.  Bize verilen genel bilgi ve öğretimlerle, kabul ettirilenlerle yönetilen milyarlarca insan kendi iç çemberleri içerisinde ve programlandırılmış biçimleriyle yaşar giderler…

.  Çok az ve ender olarak bazı insanlar ufkun ilerisini görmek üzere baktıklarını, görmeye ve anlamaya çalışırlar, incelemelerde ve araştırmalarda bulunurlar.

.  Bu tür insanlar ise genelde yalnız olup, kendilerince okur, yazarlar ve güçlerinin, etkilerinin çok az ve yetersiz olduğunun bilincindedirler.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.03.27, MŞ.