2024-05-01

PERİŞAN ETMEYİN

 .   HALKI PERİŞAN ETMEYİN     .

.  1 mayıs korkulması gereken bir gün müdür?

.  Neden devlet 1 mayıs geldiğinde son derece ürkek ve önlem alıcı bir tutum içine giriyor?

.  İşçilerden mi korkuluyor, halktan mı korkuluyor?

.  İşçi Bayramı yasal bir kabul edilmiş gün olmasına rağmen halkın büyük zorluklar çekmesi, çileli bir gün yaşaması isteniliyor.

.  İnsanlar kilometrelerce yayalar yürümek zorunda kalmış.

.  İnsanlar işe gitmek isteseler bile perişan olmuş.

.  Güvenlik sorunu çok daha önceden ele alınıp, varsa suçlular, yasa dışılıklar onlara önlem alınabilirdi.

.  TÜRK halkı tüm dünyada olduğu gibi 1 MAYIS'ı bilmekte, tanımakta ve kabul etmektedir.

.  Ülkenin her yerinde 1 MAYIS kutlaması ve anımsamaları barış içinde gerçekleştirilmiş.

.  1 MAYIS yürüyüşü yasal bir haktır ve mahkemece izin verilmiştir.

.  Halkın yürüyüşü ve istemleri, sloganları, pankartları bu devleti yıkmaz; esas önlem alınması gerekenler kara para aklayanlar, mafya ve baronlar, çeteleşmelerdir.

.  Tüm yaşanılanlar, çekilenler, sorunlar, çaresizlikler artık çok açıkça göstermiştir ki ana sorun bir "hukuk devleti olamamaktan" kaynaklanıyor.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.05.01, MŞ.

************************************************************************


İLGİNİZE VE DİKKATİNİZE

 .  İlgİnİze ve dİkkatİnİze teşekkür ederİm.

·       Benim kullandığım bir "İnşallah" sözcüğüne dikkat çekerek bana yazılmış bir "uyarı" gördüm.

·       Dil ve sözcükler halkın, kültürün çok uzun yıllardır biriktirip, bugüne değin getirdiği bir birikimdir.

·       Yerine ve durumuna göre, isteğe ve fikirsel kullanıma göre de sözcükler tümce içinde yer alır.

·       Oruç, Ramazan, ibadet, bayram… bugünün konusu olarak zaten tümden "dinsel kökene" dayanmaktadır.

·       Dinsel kökenlerden geliyor olmasına rağmen "toplumsal, geleneksel" bir yer kazandığı ve halkın her kesiminde kabul gördüğüne göre Bayram da ortak bir değer olarak yer almakta ve kutlanmaktadır.

·       "İnşallah, maşallah… türünden kullanılan sözcükler de hem bu kavramda yer bulmaktadır, hem de genel kabul görmüş birer "vurgulama" durumundadır.

·       Ve bu anlamda bazıları ve hatta bilim insanları tanımlamalarında ve vurgulamalarında yer, yer yabancı sözcükler kullanabilmektedir.

·       Çok uzun yıllardan bu yana olabildiğince "anlaşılır ve özgün bir dil, öz bir Türkçe" kullanmaya yönelik tutumum da yazılarımda "okunduğunda" zaten görülecektir

·       Benim fikirsel varlığım ve düşüncelerimin neler olduğu yazılarımda, araştırmalarımda görülebilecektir.

·       Açık ve belirli olarak da insana, topluma, devlete, çağa… ilişkin fikirlerimi yazılarıma aktarıyorum.

·       Çabalarım, çalışmalarım, yazılarım her şeyden önce kendim içindir ve kendimi geliştirmek içindir.

·       Bunları okumak, görmek, öğrenmek.. isteyenlere açıktır.

·       "Eleştirel, araştırıcı ve inceleyebilen düşünce" ile insanlığın ilerleyebileceğini de biliyoruz.

·       Aydınlanma, gerek bireysel, gerekse çağcıl olarak çok uzun zaman alan çok uzun bir süreçtir.

·       Bizler ise yalnızca çok, çok küçük birer geçici varlıklar olarak bir yer alabilmekteyiz.

·       Var oluştan, yok oluşa değin "öğrenme" ve gelişme, yenilenme ve aydınlanma içinde olduğum kadar tüm bunları da hiçbir bireysel karşılık "beklemeden" sunmaya çalışıyorum.

·       Yazılarım artan bir çoklukla okunduğunda ve tümleştirildiğinde elde edilebilecek genel çerçeve ve içerik ile bir "büyük anlam" taşır; bunu da yapmak için "istek sahibi" olmak ve "zaman harcayabilmek" gerekecektir.

·       Sizlere de bu anlamda her şeyin en iyisini dilerim.

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.11, MŞ:

 

UZAK DURULMASI GEREKEN

 . Uzak durulması Gereken İnsan     .

.   Bir insanın kendisini geliştirmesi, eğitmesi ve mutlu, huzurlu, sağlıklı olmak için emek harcaması, bilinç geliştirmesi çok önemli ve gereklidir.

.  Bunun yanı sıra bazı insanlardan ise "uzak" durulması, "kaçınılması" çok yararlı olur.

.  Onların ne dostlukları, ne de arkadaşlıkları yararlı olmaz, güven de getirmez.

§  Alaycı

§  Aşağılayıcı

§  Bilinçsiz

§  Burnu büyük

§  Çekemeyen

§  Davranış bozukluğu olan

§  Dedikoducu

§  Değer bilmez

§  Dengesiz

§  Dolandırıcı

§  Doyumsuz

§  Fesat

§  Hain

§  Hırsız

§  Huzursuz

§  Kendini beğenmiş

§  Kıskanç

§  Kibirli

§  Kinci

§  Kötümser

§  Megaloman

§  Olumsuz

§  Psikopat

§  Satılmış

§  Sözünde durmayan

§  Şiddet yanlısı

§  Yalaka

§  Yalancı

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.14, MŞ.   .


KUTSAL GÖREV

 .  - KUTSAL GÖREV                .

·       Ben sizleri, öğrencilerimi kendimden bir parça olarak kabullenip, her yönden geliştirmeye, yetiştirmeye çalıştım.

·       Anne ve babalar için de çalışmalar yapılmasına inandım.

·       Hiçbir zaman boş ve yararsız işlerle uğraşmadım.

·       Üzerimdeki misyonun gereği için emek harcadım.

·       Yıllar çok hızlı geçti...

·       Ulusal Egemenlik Bayramımız kutlu olsun!

.         Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.23, MŞ.

Elim, ayağım, zihnim yerinde ve zinde olduğu sürece bu ülke ve çağdaş uygarlık yoluna emeğimi, zamanımı ve gücümü vermeyi diliyorum.

Sizler gibi vefalı ve de değer bilir arkadaşlarımın olabilmesi ise beni mutlu ediyor.

Var olun...

CİDDİ ve GERÇEKÇİ OLMAK

 . - CİDDİ ve GERÇEKÇİ OLMAK ZAMANIDIR

.  Fiyat artışları, paranın değerinin düşmesi, aylıkların çok yetersiz olması, pahalılık, zamlar, yolsuzluklar, adaletsizlikler, halkın çektiği sıkıntılar, kamu malının israfı, çeteleşme, mafyalaşma, dış güçlerin planları… herkes tarafından biliniyor.

.  "Ciddi" olmak ve "gerçekçi" düşünmek, "ülkenin çıkarından" ve ulusal "bağımsızlıktan" yana olmak zamanıdır.

.  "Temel sorunlar" üzerinde "eleştirel" düşünmek, araştırmak, incelemek ve "çözüm yolları" aramak gerekmektedir.

.  Toplum üzerindeki "algı operasyonları"nı ve "zihin oyunları"nı çok iyi "görmek" ve kendimizi,  çocuklarımızı "korumak" zorundayız.

.  "Boş", "anlamsız" ve "yapay" konular üzerinde çene patlatmak ya da ne kadar "mutlu" ve "zengin" bir yaşama sahip olunduğunu "göstermek" ve anlatmak, artık ülkemiz için bir "ayıptır", "utanç" vericidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.24, MŞ.

 

HAYRANLIK MI

 .  - HAYRANLIK MI?                      .

. Her bir yere hiçbir gerek ve anlam taşımaz iken "İngilizce" sözcükler sokuşturmak nasıl bir kişiliği, nasıl bir ruh durumunu gösterir?

. Yazık!

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.25, MŞ.

.   (AŞAĞILIK DUYGUSU DİL KULLANIMINA YANSIR)   

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2568228#

Bazı İnsanlar İçin

 .   Bazı İnsanlar İçin                  .

·       Aptal

·       Cahil

·       Dengesiz

·       Dolandırıcı

·       Geri zekalı

·       Hain

·       Hırsız

·       İş birlikçi

·       Karaktersiz

·       Kişiliksiz

·       Niteliksiz

·       Sahtekar

·       Salak

·       Yalancı

·       Yüzsüz

.        denildiğinde bundan NE anlıyoruz?

.   Ve bu tür insanların çok olduğu toplumlar kalkınabilir mi?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.26, MŞ.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ İÇİN

 .  TÜRKİYE CUMHURİYETİ İÇİN      .

·       Gerçek yurtseverleri ve "ATATÜRK fikir ve görüşlerine, devrimlerine bağlı" olanları çok iyi tanıyabilmek gerekir.

·       Bazı kişiler, bazı tanınmış bilimciler iyi anlaşılmalıdır.

·       Bunları görmeli, bilmeli, tanımalı ve fikirlerinden yararlanmalıyız.

·       Kökü dışarıda olan ama ülke içinde her yere yayılmış ve kabul görmüş örgütleri, "sahte-sözde yurtsever" kuruluşları ve "dünyayı yöneten güçlerin" ülke içindeki işbirlikçilerini tanıyabilmek ve onlardan uzak durabilmek gerekir...

·       Tüm bunların olabilmesi için her bir yurtseverin "çok uyanık olması, eleştirel düşünmesi, araştırıcı olması, kendini düzenli geliştirebilmesi ve geniş bir bakış açısına sahip" olabilmesi gerekir...

·       Kulaktan dolma ezberlerle, başkalarının sürülerinin peşine takılmakla, boş ve sahte gündemlerle, şirinliklerle zaman geçirmekle… olmaz.

·       Belirleyici olan "ülkenin birliği, bütünlüğü ve ulusal güç olarak bağımsızlığının ve özgürlüğünün korunabilmesidir".

·       Emperyalizm ve onun kuruluşları, iş birlikçileri hem bölgeyi, hem de ülkemizi uzun zamandır her yönüyle saldırı altına almaktadır.

·       Onlar halkın "zihinsel yapısını, ilgi ve algılarını, kişilik gelişimini, davranış ve karar verme mekanizmalarını" ele geçirebilmiş ve yönlendirilebilmiştir; bu gidiş ve hızlanış çok endişe vericidir.

·       Yüksek teknolojinin, dijital çağın getirdikleri, kazanımları tümü ile onların amaç ve hedefleri için kullanılmaktadır.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.27, MŞ.

*******************************************************************


BELEDİYE YÖNETİMİ

 .  -  BELEDİYE YÖNETİMİ            .

Belediyelerin "özel çiftlik" gibi kullanılmasının önüne geçilebilecek tek çözüm gerçek bir "demokratik hukuk devleti" olabilmektir.

"Belediyeler Kanunu" bu yapılanmaya göre ve doğru uygulandığında, her türlü yetki, sorumluluk ve işlem "denetlenebildiğinde" belediye yönetimi "adil ve kamu çıkarına" yönelik olabilir.

"Bağımsız ve özgür yargının", adalet sisteminin "hukukun üstünlüğüne ve yasalar önünde herkesin eşit olduğu ilkesine göre" uygulanabildiğinde belediyelerde kişisel çıkar ve uygulamalara fırsat verilmez.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.28, MŞ.

 

5393 SAYILI BELEDİYE KANUNU

5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu

 e-Belediye

https://www.belediye.gov.tr/

 

Nasıl Bir Yurttaş

 .  Nasıl Bir Yurttaş Olabiliriz?               .

§  Erdemli, ilkeli, güzel ahlaklı, kişilikli, uygar ve iradesi özgür insan olabilmek, bilinçli bir yurtsever olabilmek için "kendimizi geliştirmek ve yetiştirmek" gerekir.

§  İyi bir insan olabilmek, iyi bir yurttaş olabilmek için aklı başında olmak, doğru hedefleri seçmek, eleştirel ve sorgulayıcı, araştırıcı olmak, emek harcamak, çalışmak, gerekir. 

§  Donanımlı bir insan, bilinçli bir yurttaş olma yolunda ilerlediğimizde ise bazı "güç odaklarının etkisi altına girmeden", onların "iş birlikçisi olmadan" kendi özgür irademizi kullanıp, disiplinli ve ilkeli bir yolu, yaşamı seçmeliyiz.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.27, MŞ.

ÇOK BİLEN

.    ÇOK BİLEN                     .

·       Her şeyi "en çok" kendisinin bildiğine inanmış olana bir "şey" anlatmak çok zordur.

·       Her şeyi "en iyi" kendisinin bildiğine inanmış olana bir "şey" açıklamak çok zordur.

·       Bu kişiler başkalarını "küçümser".

·       Bu kişiler pek "düşünmeden" ama çok emin konuşurlar.

·       Bildiklerine inandıklarını ise yerine ve zamanına, kişiye göre rahatça değiştirebilirler.

·       Bu kişilere yardım etmek ve onlarla dost olabilmek ise oldukça zordur.

.      Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.28, MŞ.

FREKANS

 .   FREKANS              .

. Ancak

 "kendi frekansınızda" olan kişi ile birbirinizi "anlayabilirsiniz".

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.28, MŞ.


(Rezenans - Titreşim - Yayılan dalgalar)

GÖRÜŞME YANLIŞ

 . - GÖRÜŞME YANLIŞ     .

. İktidar birçok yönden ANAYASA'ya uymamaktadır.
. "YENİ bir anayasa" yapmak konusu tamamen yapay bir gündemdir ve bir tuzaktır.
. Anayasanın bugünkü demokratik yönü ile uygulanması gerekir.
. CHP ve yönetimi bu konuda "TC Anayasası"ndan yana olup "demokratik hukuk devletinin uygulanmasını" istemelidir.

. Muhalefetin bu durumu görmesi ve anayasa yapılması konusunda planlanan görüşmelere "katılmaması" gerekir.
. CHP yönetimi çok dikkatli davranmalı ve sağlıklı bir "görünüm" vermelidir.

. CHP kendi kuruluş ilkelerine uyan "inanılır" ve "güvenilir", sağlam bir tutum içinde olmalıdır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.28, MŞ.

DİN DENİLDİĞİNDE

.  - "DİN" denİldİğİnde neler anlaşılıyor?

- "Din ile Devlet İlişkisi" çağdaş hukuk ilkelerine ve kurallarına göre düzenlenmelidir.

- DİN, VİCDAN VE KANAAT ÖZGÜRLÜĞÜ anayasada yer almıştır.

- DİN adına yapılacak her türlü yapılanma, davranış ve tutum "insan haklarına, çocuk haklarına, kadın haklarına, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesine, hukuk devletine, çağdaş devlete, demokratik koşullara uymak zorundadır.

- Siyasi, ekonomik, dinsel, ticari… çıkarlara, sömürülere izin verilmez.

- Dinden yana olmak ya da karşı olmak.. gibi bir tutum bir anlam taşımaz.

- Devlet ne din yaratabilir ve ne de bir dini yasaklayabilir.

- Din özgürlüğüne sahip bir toplumda otoriteye dayanılarak reform yapılamaz; devlet ise bunu hiç yapamaz

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.29, MŞ.

 DİN, VİCDAN VE KANAAT ÖZGÜRLÜĞÜ

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/683097


YÖNETİLEMEZ ve KURTARILAMAZ

  - YÖNETİLEMEZ ve KURTARILAMAZ

§  Türkiye çok uzun yıllardır gittikçe "geri kalan bir ülke" olmuştur ve büyük kargaşalar yaşanmaktadır.

§  "Ulusal eğitim, genel eğitim, genel kültür, bilimsel çalışmalar, yüksek öğretim" toplumsal çöküşle birlikte gerilemiş ve düzeltilemez bir duruma gelmiştir.

§  Emperyalizmin güçlü temsilcileri Türkiye üzerindeki hedeflerini açıkça göstermektedir.

§  Planlarını uygulamakta ve yandaş iş birlikçileri çoğaltmada yüksek başarı gösteren bu güçler ülkeyi gittikçe yönetilemez ve kurtarılamaz bir duruma sokmuştur.

§  "Bilinçli ve entelektüel düzeyi yüksek, doğru ve gerçekçi değerlendirmeleri yapabilecek" yurttaş sayısı çok düşük olan nüfus şu an yalnızca "günlük hevesler, beğenme-beğenilme ve özentilerle" zaman geçirmektedir.

§  Bunun "nedenlerini ve sorumlularını araştırmak, bulmak ve çözüm yolları üzerine fikir yürütmek için gerekli" olan insan kaynağı ise ne yazık ki yok gibidir.

.       Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.30, MŞ.

OKUDUĞUNU ANLAMAYAN

 .  - OKUDUĞUNU ANLAMAYAN

.  İnceleme, araştırma ve "öğrenme merakı olmayan", eleştirel düşünemeyen, sorgulayamayan, "okuma alışkanlığı kazanamamış" insanların oluşturduğu bir toplumun gelişmesi, ilerlemesi ve çağdaş olabilmesi düşünülemez.

.  Yalnızca sözlü ve taklide dayanan, kulaktan dolma bilgilerle ve özentilerle, eğilimlerle "kendini göstermeye yönelen" bireyler kendilerini geliştirecek okumalar yapmaz.

.  Bu çok geniş kitle eğer bir "şey" okuyacak olsa bile okuduğunu "tam ve doğru" anlamaz, anlayamaz; sözcük dağarcıkları çok kısıtlıdır.

.  Bu insanlar ne yazık ki kendilerini çok "önemsedikleri" gibi, her şeyi "bildiklerine" de inanırlar.

.  Bu yapıdaki bir toplumu, ülkeyi ele geçirmek ve kendi istedikleri gibi yönetmek isteyecek "uluslar üstü güçler" hedeflerine ulaşabildiklerini görmektedirler.

.  TÜRKİYE için ise tek kurtuluş yolu ATATÜRK'ün gösterdiği yoldur.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.30, MŞ.

 

GAZETECİ

 .  - GAZETECİ

- Araştırmacı Gazeteciler:

.  Her şeye rağmen TÜRKİYE'de araştırmacı, sorgulayıcı, belgeleyici, tarafsız, cesur ve dürüst gazeteciler var.

. Onları izleyin.

. Onlara sahip çıkın.

. Temel sorunları gösteriyorlar.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.04.30, MŞ.

*****************************************************

Uğur Mumcu

Necip Hablemitoğlu

Barış Pehlivan

Saygı Öztürk

Timur Soykan

Murat Ağırel

Soner Yalçın

Merdan Yanardağ

Aytunç ALTINDAL

--------------------------------------------------------------------------

- Araştırmacı gazeteciler:

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kategori:Ara%C5%9Ft%C4%B1rmac%C4%B1_gazeteciler


SENDİKALARIN TALEPLERİ

 . - Sendİkaların taleplerİ nedİr?                 

.   1  MAYIS gelince herkes işçiden yana olup "kutlama dileklerinde" bulunuyor.

.   İşçilerin yasal örgütleri, sendikalar şu an işçiler için neler istemektedir, talepleri nelerdir?

.   Sendikalar hangi görüşmeleri yapmaktadırlar ve bu görüşmelerde işçiler adına neler istemektedirler?

.   Çeşitli sendikalar olduğuna gör bunların istekleri de değişmekte midir?

.   Siyasi partiler 1 MAYIS gelince işçiler için hangi destekleri vermekte ve istemlerde bulunmaktadır?

.   Türkiye'de ne kadar konfederasyon ve kaç çeşit, kaç adet sendika vardır?

.   Çok sayıda ve çeşitli sendikaların olması yararlı mıdır?

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.05.01, MŞ.

***********************************************************

              -   Türkiye'deki sendikalar

https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye%27deki_sendikalar_listesi

 

ÜTOPYALAR OLMALIDIR

.  - ÜtopyaLar olmalıdır             .

- İnsanın insanı sömürmediği, ezmediği, aç-susuz ve çaresi bırakmadığı….

- İnsanın insana tapmadığı…

- Herkesin özgürlükler ve adalet içinde eşitçe yaşayabileceği bir hukuk devletinin geçerli olacağı…

- Ulusal gelirin tüm yurttaşlara adil olarak dağıtılacağı…

Mutlu, eşitlikçi "ideal bir toplum" olabilir mi diye sormayacaksın; "böyle bir toplum ve yönetim olmalıdır", diye çalışacaksın, öğreneceksin ve öğreteceksin.

 

- Eğer sen kendinde ve zihninde bu ütopyalarını var etmez ve üzerinde çalışmaz isen gün gelir "DİSTOPYA" her yeri sarar ve tüm ÜTOPYALARI yok eder.

·       Distopyalar gelecekte olması beklenen ve aynı zamanda bundan "korkulan" toplum düşüncesidir. 

·       Distopik düşüncelerin hakim olduğu distopyalarda "baskıcı, her şeyi denetleyen bir hükümet" sistemi vardır.

·       Distopyalar eşitliğin hiçbir şekilde olmadığı, ya herkesin aşırı yoksul olduğu, zenginler ve yoksullar arasındaki gelir farkının bir çok büyük olduğu toplumlardır.

·       Distopyalarda "özgür ve bağımsız düşünceden" insan haklarından, işçi haklarından, çocuk haklarından, kadın haklarından söz edilmez ve bu yönde örgütlenilemez.

·       Distopyalarda insanların zihinleri de düzenli denetlenir ve zihinlere, fikirlere, tutum ve davranışlara etki edilir ve yön verilir.

·       Sen her an "kendini geliştirmeli" ve öyle "yetiştirmelisin" ki tüm özelliklerin "zihninin gelişmesi" ile, "akıl" ile seni "üst düzeye" çıkarabilsin.

·       Başkalarına örnek olabilmeli, yol gösterebilmeli, onlara iyi olmayı, doğruyu ve adaleti, insanlığı, akılcı, aydınlık düşünceleri öğretebilmelisin.

·       Sana "kim bakar", seni "kim dinler", kim sana "önem verir", demeden, sen yine, her zaman önce "kendin için" çalışacaksın, emek harcayacaksın, fikir üreteceksin ve tüm bunları "insanlığa sunacaksın".

·       Bunlar senin en "büyük görevin", "akılcı bakış" açın ve "yaşam gücün" (enerjin) olacaktır.

·       Sen kendi görevini yerine getireceksin (Misyon) ve ancak bunlar ile "var" olacaksın, "mutlu ve huzurlu" olacaksın….

.       Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.05.01, MŞ.