2022-04-14

Eşit ve Adil

 . Eşit ve Adil                                

.  İNSANIN insanca yaşayabilmesine, onuruyla dik durabilmesine, açlık, yoksulluk çekmemesine, çocuklarının sağlıklı büyümesine, çağdaş bir eğitim almasına yönelik her türlü çözümü ve her türlü istemin yerine gelmesini isteyen bir TOPLUM bir gün olacak mı?

.  Çaresizlik ortadan kalkabilecek mi?

.  En azından bunları düşünebilenler olacak mı?

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.04.13-A

Hangi Din?

 .   Hangi Din?                    

.   İlahiyat konularını derinlemesine inceleyip, ayrıştıran ve düzenleyip yayınlayan ilahiyatçı Türk yazarlarımızın var olması ve onların yapıtları sağ duyulu, dürüst insanlar için bir zenginliktir.

.   Onlar hem din konusunda hem de devlet ve toplum konusunda aldıkları temel bilgileri okuyucularına sunarken inançlı birer Muhammedi idiler ve öz güvenle, inançla, bilgiyle dimdik durdular ve halkı aydınlattılar.

.  Dinsel konuları birer sömürü aracı olarak kullananlara karşı çağdaş demokratik toplumlarda inanç özgürlüğünü kullanmak için onların verdiği emekler ve çabalar inkar edilemez.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı. GC-A-22.04.14-B

Sorumluluk Duymak

 . Sorumluluk Duymak                              

. Ülkenin gerçeklerini, halkın durumunu, yurttaşların sıkıntılarını "anlamak" isteyenlere, bunlara çözüm yolu "arayanlara" önem vermeliyiz.

. Boş laflar, masallar, şirinlikler, beğenilmeler, yalanlar peşinde koşan, gerçekleri görmeyen kişi ve kuruluşlara hiç bir açıklama yararlı olmamaktadır.

. Geniş çevreleri olan ve hep ayni derin mahalle kültürü ile yetişmiş ve var olmuş olanların her türlü çıkarı ve tutunabilme gücü yine o içinde bulunduğu çemberdir.

. Evrensel değerler, çağdaşlık, uygarlık, ulusal bilinç... çok az insan için bir önem taşıyan kavramlardır.

. Çöküşün ve yozlaşmanın artması ile de insanlar gittikçe sadece kendi "kişisel çıkarları için" yaşama bakarlar.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.04.11-A