2022-01-25

Her Yer - Herkes

 .   Her Yer - Herkes

. DEMOKRASİNİN VARLIĞI ve ETKENLİĞİ HER YER ve HERKES içindir!

. Ülkeyi ve milleti coğrafi ve toplumsal olarak farklı ayrımlarda görmek ve göstermek yanlıştır.

. Hukuk önünde herkes eşittir.

. Eşit görülmelidir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.01.24-A

Aydınlanma

 -  Aydınlanma

.  Bir konuda bir şeyler öğrenmek için "inceleme, araştırma, değerlendirme" yapmak gerekir.

.  Bunun için istek duymak, zaman ve emek harcamak, çabalamak gerekir.

.  Ancak bu yöntem ve disiplin ile olaylar açığa kavuşturulur, gerçek bilgilere ulaşılır.

.  İnsan kişisel gelişim düzeyini artırmak, aydınlanmak, doğru bilgiler elde etmek isterse bu yöntemi uygular.

.  Kulaktan dolma bilgiler ile dünyaya ve olaylara bakmak istemek, pek yorulmadan yaşamak da bir seçimdir.

.  .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, MŞ.

       .  GC-A-22.01.25-E

Çok İstiyorlar

 -   Çok İstiyorlar:

.    Herkes bunları istiyor:

"Çocuğum özel okula gitsin, en iyi eğitimi alsın"...

"Çocuğum için her şeyi yaparım"...

"Çocuğumun geleceği kurtulsun"...

"Bütün imkanlarımı kullanırım ve çocuğum için her şeyi yaparım"...

.   Genel ruh hali, genel algı bu yönde.

.   Neden?

.   Devlet okullarını neden istemiyorlar?

.   Devlet okullarındaki eksiklikler, sorunlar düzeltemez mi?

.   Anne- baba olanlar eğitim-öğret,m sistemlerinden, ilkelerinden ne denli anlıyorlar, bilgi düzeyleri ne kadar?

.  "Tevhid-i Tedrisat Kanunu" hakkında neler biliniyor?

.   Öğretimde BİRLİK yasası halen geçerli midir?

.   Tüm ülkede devlet okullarının çağdaş, uygar ve en iyi teknoloji ile donatılmış olarak her parasız çocuğa sunulması neden sağlanılamıyor?

.   En iyi, en çağdaş, en uygar bir "öğretmenlik" eğitiminin, öğretiminin verilmesi neden en öne çıkarılan bir hedef olamıyor?

.   Eğitimin ve öğretimin ilkeleriyle, sistemleri ile, temel hedefleri ile ilgili konular neden konuşulup, tartışılmıyor?

.   Eğitim ve öğretimin bir "meta" olarak pazarlanması ve sadece gelir düzeyi yüksek sınıfların çıkarına olması neden hiç tartışılmıyor?

.   Hepsinin çeşitli nedenleri vardır, herhalde...

..    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, MŞ,  GC-A-22.01.25-D

Tevhid-i Tedrisat Kanunu (Öğretim Birliği Yasası)

Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 3 Mart 1924 tarih ve 430 Kanun Numarası ile kabul edilmiş olan ve ülkedeki bütün eğitim kurumlarının Maarif Vekaleti’ne (Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı’na) bağlanmasını öngören yasadır.

Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitimin temel kanunu kabul edilmiş ve daha sonra çıkarılan kanunlara esas teşkil etmiştir.[1] 1982 anayasasında 174. maddeyle koruma altına alınmış “inkılap kanunlarından” bir tanesidir.

Türkiye’de eğitim alanında reform yapabilmek; millilik, laiklik, modernlik esaslarını uygulayabilmek için eğitim kurumlarının birleştirilmesine ihtiyaç duyulması[2] sebebiyle hazırlanan kanun; ülkenin eğitim işlerinde çokbaşlılığın kaldırılmasını sağladı. Hilâfetin kaldırılmasına dair kanun ve "Şeriye ve Evkaf Vekaleti’nin kaldırılması hakkında kanun"la aynı gün çıkarıldı.

Tevhid-i Tedrisat Kanunu ayrıca tekke ve zaviyelerin kapatılması; dinsel olduğu düşünülen Osmanlı harflerinin kaldırılıp Harf Devrimi’nin yapılması gibi diğer bazı Atatürk devrimlerinin gerçekleşmesi için de altyapıyı oluşturmuştur.

TEVHİDİ TEDRİSAT KANUNU

Kanun Numarası : 430 Kabul

Tarihi : 3/3/1340

Yayımlandığı R. Gazete : Tarih : 6/3/1340

Sayı : 63

Yayımlandığı Düstur : Tertip : 3 Cilt : 5 Sayfa : 322

Madde 1 – Türkiye dahilindeki bütün müessesatı ilmiye ve tedrisiye Maarif Vekaletine merbuttur.

Madde 2 – Şer'iye ve Evkaf Vekaleti veyahut hususi vakıflar tarafından idare olunan bilcümle medrese ve mektepler Maarif Vekaletine devir ve raptedilmiştir.

Madde 3 – Şer'iye ve Evkaf Vekaleti bütçesinde mekatip ve medarise tahsis olunan mebaliğ Maarif bütçesine nakledilecektir.

Madde 4 – Maarif Vekaleti yüksek diniyat mütehassısları yetiştirilmek üzere Darülfünunda bir İlahiyat Fakültesi tesis ve imamet ve hitabet gibi hidematı diniyenin ifası vazifesiyle mükellef memurların yetişmesi için de ayrı mektepler küşat edecektir.

Madde 5 – Bu kanunun neşri tarihinden itibaren terbiye ve tedrisatı umumiye ile müştegil olup şimdiye kadar Müdafaai Milliyeye merbut olan askeri rüşti ve idadilerle Sıhhiye Vekaletine merbut olan darüleytamlar, bütçeleri ve heyeti talimiyeleri ile beraber Maarif Vekaletine raptolunmuştur. Mezkür rüşti ve idadilerde bulunan heyeti talimiyelerin ciheti irtibatları atiyen ait olduğu Vekaletler arasında tahvil ve tanzim edilecek ve o zamana kadar orduya mensup olan muallimler orduya nispetlerini muhafaza edecektir. (Ek: 22/4/1341 - 637/1 md.) Mektebi Harbiyeden menşe teşkil eden askeri liseler bütçe ve kadrolariyle Müdafaai Milliye Vekaletine devrolunmuştur. Madde 6 – İşbu kanun tarihi neşrinden muteberdir. Madde 7 – İşbu kanunun icrayı ahkamına İcra Vekilleri Heyeti memurdur.

 

DEVLETÇİLİK

 - DEVLETÇİLİK

. Dışa bağımlılığı engelleyemediğinizde, ülkenin doğal kaynaklarına sahip olamadığınızda, her türlü temel üretim alanlarını kullanabilir olamadığınızda, enerji kaynaklarını kendi elinizde tutamadığınız durumlarda bugün ve yarın sizi nasıl bir yaşam beklemektedir?

.  ÜLKE her an sıkıntılar, sorunlar yaşayacaktır.

.  Bugün ELEKTRİK sorunu ortaya çıktı.

.  Doğal gaz ne durumda?

.  Enerji kazanımı, üretimi, depolanması ve dağıtımı kimlerin elinde?

.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, MŞ.

    .     GC-A-22.01.25-B

ÖNCELİK

 .   ÖNCELİK

- 3. bin yıla girdiğimiz bu dönemde "çağdaş devletlerde" artık gerek halk, gerekse de devlet insanlık tarihinden, uygarlık birikimlerinden, edinilenlerden yararlanmış olmalıdır.

- Toplumda, insanlarda ve devletin kendi anlayışında ÖNCELİK olması gerekenlerin neler olduğunun bir açıklık ve kabul edilirlik bulması gerekir.

·       Toplumda, yaşamda barışın, huzur ve refahın hedeflenmesi "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       İnsanın sorunlarını en kolay ve en güvenilir biçimde çözebilir olmak "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Devlet ve kamu kurumları arasında her türlü siyasi ve kişisel çekişmelerin yerine ortak hedeflere ve çalışmalara yönelik iş birliği ve eş güdüm "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Çağdaş ve uygar davranışların ve tutumların seçilmesi "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Yüksek teknolojiden yararlanmayı istemek "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Özellikle kamu harcamalarında akıllı ve hedefe en iyi gidecek çözümler ve tasarruf "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       İnsan yetiştirmede güzel ahlak, çağdaş eğitim ve öğretime yer vermek "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Ülkede yoksulluğun, açlığın, barınaksızlığın, işsizliğin, öğretimsizliğin son bulması "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Yaşamın tüm alanlarında ileriye yönelik en iyi planlamaların yapılabilmesi ve buna göre önlemlerin alınır olması "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Devletin ve ülkenin yüksek çıkarlarının korunmasını istemek ve bu yolda çaba göstermek "herkes için bir öncelik olmalıdır".

·       Hırsızlığın, yolsuzluğun, edepsizliğin, hukuksuzluğun, partizanlığın, çıkarcılığın önlenmesi "herkes için bir öncelik olmalıdır".

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

   .     GC-A-22.01.25-C, MŞ