2024-08-29
ZİHİNSEL GELİŞİM ve BİLİNÇ
. - ZİHİNSEL GELİŞİM ve BİLİNÇ .
VATANDAŞLIK YEMİNİ
. vatandaşlık yemİnİ .
. Neden
bir vatandaşlık ya da bağlılık yeminimiz yok?
. Demokrasi ile
yönetildiği iddia edilen bütün devletler vatandaşlık yeminine özel önem
verirken, Türkiye vatandaşı olmak isteyenler için ise hala bir yemin düzenlenmiş
değil.
. Türk
vatandaşlığına geçişin kabul edilebilmesi için gerekli olan ön koşullar çok iyi
seçilmiş olarak hazırlanmalı ve yasal değer kazanmalıdır.
. Baş vuruda bulunan bir kişinin dosyası incelenip, vatandaşlığa
geçmesinin izni verildiğinde önceden belli olan yer ve tarihte vatandaşlık
yemini etmesi için davet edilmelidir.
. Bu
yemini ancak bir Türk hakiminin önünde ve Türk bayrağının var olduğu bir odada
yapan başvuru sahibine Türk vatandaşlığına geçiş belgesi verilmelidir.
. Bu yemin törenine
katılmak zorunlu olmalıdır ve katılmayan kişiye de vatandaşlık verilmemelidir.
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.08.06, MŞ.
KÖPEĞİ KUTSALLAŞTIRMAK
.
- KÖPEĞİ KUTSALLAŞTIRMAK .
. Çok
büyük, derin ve geniş "algı operasyonları"
başarı ile sonuç vermiş ve artık insanlar köpekleri bir "ayrıcalıklı ve
kutsal" varlık olarak kabul etmiş ve "savunur" duruma
gelmiştir.
.
İnsanların zihinlerine bu kodlar yerleştirilmiş.
. "Sürü
psikolojisi" başarılı olmuş.
. Tüm
bunların arkasında "hangi güçler ve çıkar grupları" vardır, diye
merak edenler belki de vardır...
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.08.19 MŞ.
UTANMAK
. UTANMAK .
-
Yaptığı davranışlardan, kullandığı sözlerden, sahtekarlıklarından,
yalanlarından "utanmayan" insanlar "içinde
bulunduğu toplumun" çürümesine neden olur.
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.08.18, MŞ.
YAZILI
. YAZILI
.
. İnsanlar konuşabilir, konuşmalıdır da;
bazıları boş, bazıları ise anlamı konuşabilir.
. Sırf konuşmuş olmak için, boş ve anlamsız
konuşan insan sayısı oldukça çoktur.
. Ama "esas" ve
"değerli" olan ise insanların "düşünce ve fikirlerini,
deneyimlerini, bilgilerini"... "yazılı" olarak diğer insanlara
sunabilmesidir.
. Kendisini "yazılı" olarak ifade
edebilen, "okuryazar" olabilen insan sayısı ise toplumda oldukça
azdır.
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.08.23, MŞ.
OKURYAZAR, DÜŞÜNÜR, AYDIN
. "OKURYAZAR, DÜŞÜNÜR, AYDIN" .
"OKURYAZAR-ların, DÜŞÜNÜR-lerin, AYDIN-ların görevleri ve
tutumları üzerine" düşünüldüğünde günümüzde neler çağrıştırır?
. Çok
konuşulmuş, çok okunmuş, çok tartışılmış bir yazar, filozof ve politik olarak
aktif aydın kimliğiyle Jean Paul Sartre, hiç kuşkusuz 20. yüzyılda önemli yer
tutmuş bir isim:
........ "Göklere
çıkarılmış, kıyasıya eleştirilmiş, lanetler okunmuş.. "
........
"Büyük toplumsal politik sorunlara sırtını dönmeyen, kendini toplumdan ve
tarihten yalıtmayan, dışlatmayan aydının bir prototipini oluşturabildi
zamanında. "
........ "Sartre,
ölümsel hiçliğin karşısına bensel varoluşu koyar. Ona göre insan ne yaparsa
odur, insan özünü kendi yaratır. "
........
"Eşek eşekliğini kendi yapmaz ama, insan insanlığını kendi yapar.
Demek
ki insan özgürdür.
Bu
özgürlük, zorunlu olarak onun sorumluluğunu gerektirir.
Kendini
bizzat kendi var ettiğine göre, ne olduğundan sorumludur.
İşte
Sartre'nın deyimiyle bunaltı (Fr. La Nausee), bu sorumluluğu duymaktadır.
Sorumluluk da, bunaltı
da insanın insanlığından gelmektedir, "kendisi" tarafından var
edilmiştir. İnsan, ancak elinden geleni yapabilir, ama yapmayı dilediği her şey
de elinden gelir."
........
"Çünkü davranışlarımız bizi, kendimizin oluşturduğu bir insan tasavvuruyla
yükümlü kılıyorsa, o zaman, bu tasavvurun politik olarak gerçekleştirilmesiyle
de yükümlüyüzdür. "
. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-21.12.07
AYDIN SORUMLULUĞU
- AYDIN SORUMLULUĞU
denilince,
ne kadar insan, ne anlar bilemiyorum.
.
Gerçekten bu kavramı, anlamını, içeriğini ve önemini bilebilecek olanlar
kimlerdir?
. Bir
de unutmamak gerekir ki bu kavram çok uzun yıllardır hep konu olmuş ve
tartışılmıştır.
. Hemen ilk adım:
“AYDIN kimdir, kime denir”, diye başlar...
.
Üzerinde kitaplar yazılmış bir konu ve durumdur ve de AYDIN’a yüklenilen
görevler, sorumluluklar ne denli önemli görülmüş olsa bile istenilen sonuca
götürebilmiş midir?
. Aydın bir devrimci midir, aydın bir entelektüel midir?
.
Aydının sorunları ve tipik özellikleri nelerdir?
. Bu
konu üzerinde incelemeler, araştırmalar, okumalar yapmak gayet yararlı ve
zevkli olacaktır.
. Yine de ana sorun o
çok geniş halk denilen kitleyi bilinçlendirmeye, düşünme düzeyini, kavrama
yetisini yükseltmeye yetecek midir, bilemiyorum.
. Bir
gün içerisinde iki-üç sayfayı bile okuyamayan ve de hep boş konularla eğlenip,
zaman harcayan kitleler topluluğuna bu tür konular ne denli çekici gelebilir ki…
. Özellikle de
günümüzde uygulanan çok güçlü algı-zihin operasyonlarına, programlarına karşın
aydınların, entelektüellerin çabaları ve gücü "ne denli" işe
yarayabilecektir...
.
Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.11.26, Mff.
Kaydol:
Yorumlar (Atom)