2024-12-13

ÖZELLEŞTİRME

 ÖZELLEŞTİRME    

.    Egemen güçlere, emperyalizme karşı direnebilmek için ülkenin, devletin en temel ilkeleri neler olmalıdır ve de bı ilkeler, temel doğrular kişilere ve hükümetlere bağımlı olmadan partiler üstü bir duruş ile nasıl TUTULMALI ve korunabilmelidir?

.   Öte yandan bir devlet görevlisi, bir yönetici ülkenin elinde bulunan, halka ya da kamuya ait olan varlıkları, ulusal "değerleri" neden satmak isteyebilir, neden böyle bir yola girer?

.   Bunun gerekçeleri ve nedenleri çok somut ve bağımsız bir yöntemle incelenmelidir.

.   Bir ülke, bir devlet NEDEN zayıf düşer, neden zayıflatılır?

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.28, MŞ.

KAÇ KİŞİ?

 .   KAÇ KİŞİ?    .

.   Kendi bireysel deneyimlerinden, geçmişinden gerçek anlamı ile yorumlarda bulunup, değerlendirmeler yapıp, DERS çıkarabilen, "düşünebilen" kaç kişi vardır ki?

.   Kaç kişi bilinçli olarak gerek kendisini, gerekse de yaşamını düzeltebilir, geliştirebilir?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.22, MŞ.

 

ONLARA YAZIK

 ONLARA YAZIK     .

.  Ülkenin kurtuluşu, Bağımsızlık Savaşı, kuruluş ilkeleri, devrimler, Mustafa Kemal Atatürk, demokrasi…. konularından kaçmaya başlayan, ürkek, kişiliksiz, özentili ve yurtseverliği bile anlayamamış, hiç gereği yok iken korkak, miskin… bir koca "kitle" gittikçe artan bir hızla oluşuyor.

.  Ülkenin içinde bulunduğu durumu, "gerçekleri" görmemezlikten gelen ve "tek kurtuluşun ATATÜRK'ün gösterdiği" hedefler ve onun yolu olduğunu anlamaktan kaçınan, "görmemezlikten" gelen bu kitle ne cahil, ne de bihaber…

.  Yazık bunca yıl sonra geldikleri bu noktaya çok yazık!

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.21, MŞ:

 

PARTİLER VE HALK

 . PARTİLER VE HALK

.  Şu an resmen kayıtlı 161 siyasi parti var.

.  Kuruluş nedenleri ve amaçları farklı bile olsa…

.  Aslında tek bir neden var:

- Bir parti olup, bir yerlere yanaşmak, kişisel olarak da bir şeyler elde edebilmek...

.  TÜRK milleti için düşünüp, planladıkları ve uyguladıkları büyük oyun tam da BU...

.  Her türlü algı operasyonu ile insanların zihinlerini ele geçiriyorlar....

.  Aklını kullanmak durumunda olanlar ise ne yazık ki günlük "yapay olaylar" ve "yapay gündem"lerle kendilerini harcıyor.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.21, MŞ.

https://www.yargitaycb.gov.tr/item/1093/siyasi-parti-genel-bilgileri


 

BULUT

 .     BULUT     .   

.  Öyle bir bulut çöktü ki üzerilerine…

-    Ülkenin çöküşe gidişi, sorunlar, sıkıntılar…

-    Olabilecek olan çözüm yolları…

-    Üzerinde düşünmek, sorgulamak, araştırmak ve kendinden verebilmek…

-    Birçok insanın aldığı eğitim-öğretim, öğrendikleri, yurtsever çizgisi, umutları, yarından beklentileri…

.  Tüm bunların üzerine bir "koca bulut" çöktü ve artık onlar yalnızca kendi "kişisel dünyalarına" ve "günlük yaşamlarına" kapılıp, kendilerince "mutlu" olmaya çalışır bir duruma geldiler.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.21, MŞ:

İNSANIN GÖREVİ

 .   İNSANIN GÖREVİ   .

.  İnsanın birinci görevi "kendisi"dir:

-   "Kendine sahip olmaktır."

-   "Kendini geliştirmektir."

-   "Kendini korumaktır."

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.19, MŞ:

TEMEL EĞİTİM

 .  TEMEL EĞİTİM   .

.  Temel eğitim "çocuklara bilgisayar almakla", okullara bilgisayar koymakla olur mu?

.  En azından şu an geçerli bulunan "Temel Eğitim Kanunu"na ve "TC Anayasası"na uyulması gerekir.

.  Anne ve babalar, eğitimciler ve öğretmenler zahmet buyurup, bu yasayı acilen incelemelidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.15, MŞ.

OKULLAR

 .   OKULLAR   .

.  Okulların günlük siyasi dalgalanmalara, parti siyasetlerine bulaştırılması kabul edilemez.

.  Okullar ve ordu tüm anlamıyla siyaset tartışmalarının ve çatışmaların dışında tutulmalıdır.

.  Anayasaya ve Milli Eğitim Temel Kanunu'na, çağdaş, demokratik değerlere ve anlayışa uygun, bilimsel bakış açısına sahip "müfredatlar=ders programları" yapılmalı ve uygulanmalıdır.

.  Siyasallaşmış bir öğretim düzeni okulun sağlıklı ve güvenilir ortamını bozar ve çocuklarımıza, topluma büyük zarar verir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.09, MŞ.

İKTİDAR OLMAK

 .    İKTİDAR OLMAK   .

.  İktidar olmaya aday partinin tam da şu an neleri değiştireceğini, neler yapmak istediğini, ülkenin temel sorunlarını çözmek için hangi yollara gireceğini çok açıkça anlatması gerekir.

.  Çağdaş, anayasal, parlamenter, kuvvetler ayrımına dayalı, yetkileri kısıtlanmış bir devlet başkanı, başbakanlı bir hükümet ve her türlü işlerliliği ile bir "Hukuk Devleti" kurabilecekler mi?

.  Bunları öne çıkarıp "büyük bir güçle" halka anlatmalıdırlar.

.  Bunun dışındaki gündem ve konular "asla yeterli olamaz".

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.07, MŞ.

HUKUK VE ADALET

 . HUKUK VE ADALET

.  Hukuk, "toplumun veya hükümetin davranışı yönetmek" için geliştirdiği "kurallar sistemi"ni ifade ederken, adalet "eşitlik, hak ve ahlaka" dayalı bir kavramı niteler.

.  “Hukuk” ve “Adalet” arasındaki temel fark budur.

.  En önemlisi, adalet her şeyin "adil ve doğru olduğu",

"hukuk ise adalete hizmet etme" aracı olduğu bir kavramdır.

.  Adalet toplumu düzenleyen hukukun temel ilkesidir.

.  Hukuk ve adalet "devletin ve toplumun" temelidir.

.  Hukuk, “hak” kelimesinin çoğulu olarak “haklar” anlamına gelmektedir.

.  Hukuk, devletin yetkili organları tarafından toplumsal ilişkileri düzenlemek amacıyla konulan, "maddi yaptırıma" bağlanmış olan ve uyulması zorunlu kuralların oluşturduğu bir sistemdir.

.  HUKUK DEVLETi tüm bu nedenlerden dolayı devlet ve toplum için "en önemli" olandır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.07, MŞ.

DİLAN POLAT DURUMU

.    DİLAN POLAT DURUMU     .

. Nasıl oldu ise Dilan Polat cezaevinden çıkmış.

. Mahkeme ve adliye ile ilgili yorumlar ise her yerde….

. Ama, "en ürkütücü" olan şudur:

. Dilan Polat dışarı çıkar, çıkmaz "takipçi sayısı"nın 500 bini aşmış olmasıdır.

. Toplumda yozlaşma ve çürüme artık zirveye ulaşmıştır.

. Bu toplum "haddini bilmezleri, ahlaksızları, yüzsüzleri, saygısızları, toplumsal değerleri yok sayanları" en yukarılara çıkarır iken, onların "yasa dışı paralar" kazanmasına yol açarken, doğru ve dürüst, namuslu olanları ise dibe çökertiyor.

. Peki, söyleyin:

-   Bu toplum nasıl düzelebilir?

-   Bu toplum, bu ülke çöküşten nasıl kurtulabilir?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.07, MŞ.

ÖĞRETMENİN GÖREVİ

 .  ÖĞRETMENİN GÖREVİ 

.  "Gerçek" bir öğretmenin en önemli görevi "içinde bulunduğu toplumun kalkınmasına", "aydınlanmasına" ve "güzel ahlaklı insanların oluşmasına" hizmet etmektir."

.  İnsanları aydınlatmak ve doğru yolu göstermek öğretmenin birincil ödevidir.

.    Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI, GC-A-24.09.06, MŞ.

FARKINDA MISIN

 .  - HİÇ FARKINDA MISIN?

.  Seni senden çok daha fazla "düşünen", "iyiliğini" ve "mutlu olmanı" isteyen biri var mıdır, diye hiç düşündüğün oldu mu?

.  Hiç farkında oldun mu?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.12.12, MŞ.



MİLLETİN DURUMU

 .  MİLLETİN DURUMU     .

. Millet, "okumuşu, okumamışı"… hep konuşur, şikayet eder, mızmızlanır.

. Bir öneri ya da bir öğüt vermeye kalkmış olsanız hemen "karşı çıkar" ve kendince "itiraz" eder ve yine "büyük laflar" eder.

. Hiç birinde "ne araştırmak, ne incelemek, ne okumak, ne de öğrenmek" merakı vardır.

. Hep "kişiliklerle" ve "boş konularla" uğraşır ve hep "kulaktan yarım-yamalak duyduklarını" başkalarına satmaya çalışır.

. Okuryazarları, entelektüelleri, dürüst ve araştırmacı insanları "sevmez".

. Kendisine yaklaşan, beğeniler ve şirinlikler sunanlar ile, neşe içerisinde "mutlu" bir çember içerisinde yaşamak ister.

. Ülkenin temel sorunları üzerine ise yalnızca "günlük" ortada dolaşan laflarla oyalanır.

. Ne yazık ki genel durumumuz içerisinde bu insanların sayısı nerede ise "tamamına" yakındır.

. Diğer bir bölüm olan "düzgün, bilinçli ve bilgili" kesim ise yine hep "kendisini öne" çıkarıp, "beğenilmek" ister; kendisi düzeyinde, durumunda olanları ise "görmemezlikten" gelir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.06, MŞ.

POPÜLİST LİDERLİK

.  POPÜLİST LİDERLİK      .

.  Sağ popülist liderler hep ayni yöntemleri kullanmaktadır.

.  Bunu dünyanın birçok ülkesinde görmekteyiz.

.  Toplumun algısını değiştirmek için kullandıkları konular bellidir ve sıklıkla kullanmaktadırlar.

.  Sağ popülist liderlerin kullandığı "propaganda" yöntemleri ise her zaman toplum üzerinde etki yapmaktadır.

.  Kullandıkları dil, "sert ve aşağılayıcı", düzeysiz olmasına rağmen sıradan yurttaşlara yönelik etki yapmaktadır.

.  Ülkedeki "muhalefet güçleri" ise kendi aralarında tutarlı ve mücadeleci olamadıkları için popülist ve "tek adam modeli" lider kendisine çok güvenmekte ve sınır tanımamaktadır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.08.06, MŞ.