2023-01-07

TÜRK BİLİM

 - "TÜRK BİLİM"

.  Siyasi partilerin ve akımların çekişmesine ve de taraftarlığına kapılmadan tam bir bağımsızlık ile (objektiflik) Türklük Bilimi, Soybilim, Türk Dili, Türkçe, Anadili Türkçe... gibi dallarda inceleme, araştırma ve derlemelerin yapılması, yapılabiliyor olması çok önemli ve hepimiz için de yararlıdır. 

.  Ne yazık ki Türkiye halkı, toplumu, okuryazarı da içinde olmak üzere dil ve anadili konusunda çok duyarsız ve de ilgisiz kalmıştır.

.  Bu yapı da ulusal bağımsızlığa ve bilince bir yarar ve katkı sağlayamamaktadır.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.11.27-B      .

 

ANAYASAL EŞİTLİK

 - ANAYASAL EŞİTLİK

.  Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde resmen kayıtlı partilerden kaç tanesi "ulus devlet" ve "misak ı milli" konusunda duyarlı ve koruyucudur?

.  Anayasanın şu an için tanıdığı hak ve özgürlükler, sorumluluklar tüm TÜRKİYE CUMHURİYETİ yurttaşları için eşittir.

.  Herkes yasalar önünde eşit olarak kabul edilir ve hiç bir kişiye ya da aileye bir ayrıcalık tanınmaz.

.  Yurttaşların "bilinç düzeyleri" düşük olsun ve her türlü "algı yönetimi"nin etkisi altında kalsın diye uygulanan büyük bir sistemi de görmek gerekir.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.16-A

 

GÜN GELİR ANLAŞILIR

 -  GÜN GELİR ANLAŞILIR

.  Adaleti ellerinden kaçıranlar, hukuku yalnızca kendi çıkarları için uygulayanlar, ellerindeki yetkiyi ve gücü artırmak ve geri dönmemek üzere direnenler ne denli büyük korkular içindedirler…

.  Hukukun yitirilmesi ve hukuktaki ihlaller bir zaman gelecektir ki anlaşılacaktır ve buna neden olanlar, adaleti yanıltanlar, haksız ve yanlış hüküm verenler en ağır cezalara çarptırılacaklardır.

.  Buna inanan ve kendisine güvenen toplumlar ancak güçlü olabilir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.17-A

 

YALNIZCA KENDİSİ

 -  YALNIZCA KENDİSİ    .

·       Toplumun içinde büyük bir kesim, tüm ortak sorunlara, sıkıntılara rağmen umursamaz, mutlu, ilgisiz ve duyarsız olabilmektedir?

·       Ülkenin yurttaşları böylesine "vurdum duymaz" ve "yalnızca kendi keyfine" bakar bir duruma nasıl gelebiliyor?

·       Yalnızca kendi yaşamına, keyfine ve beğenilerine ilgi duyan kocaman bomboş bir halk kitlesi…

·       Özellikle, "toplumsal duyarlılıktan" ve "bilinçten" uzaklaştırılan, yalnızca "kulaktan dolma" sözlerle kendine bir "kültür edinen" orta yaş ve genç kuşakları NELER etkiliyor olabilir?

·       Bu durumun oluşması nasıl olabiliyor, hangi etkenler ve yöntemlerle böylesine milyonlara yön verebiliyorlar?

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.18-A

 

SADAKA YARDIMLAR İLE

 -  SADAKA YARDIMLAR İLE HİÇ OLUR MU..

. İşsizliğin kökenine inip, çözüm getirmeden yoksul halka ve onların çocuklarına yapılan "ufak tefek yardımlar" bir çözüm değildir.

. Ancak "yardım yapıyorum" diyenlerin kendilerine bir övgü çıkartma çabasıdır.

. Sosyal adalet ulusal gelirin adil paylaşımı ile sağlanır.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.19-A

 

GERÇEKLERİ YOK SAYMAK

  GERÇEKLERİ YOK SAYMAK       . 

. Ortadaki sorunlar ve gerçekler üzerinde düşünmemek, onları eleştirmemek, üzerinde fikir yürütmemek belki de bazı çekincelerden, korkulardan kaynaklanıyor olabilir.

. Ülkede ve toplumda karşımıza çıkan "sorunları" yok saymak, görmezden gelmek kendi gelişmemize ve huzur bulmamıza hiç de yardımcı olmaz.

. Boş ve gereksiz şeylerle, konularla ilgilenmek sadece bir kandırmaca olur.

. "Mutlu ve huzurlu birey" rolü yapmak ise çok daha büyük zararlar verir…

.       Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.01.06-B        .

 

GÜCÜMÜZ ÖNDERİMİZDİR

 - EN BÜYÜK GÜCÜMÜZ ÖNDERİMİZDİR

. Sorunlar ve sıkıntılar, saldırılar her yönden üzerimize geldiğinde "nasıl davranayım, nasıl düşüneyim" dediğimizde hemen ATATÜRK aklımıza gelsin.

. O ne yapardı, nasıl davranırdı?

. Sorunlarla, düşmanlarıyla nasıl savaşırdı?

. Çözüm yollarını nasıl oluştururdu?

. Büyük önder nelerle savaşmış ve neleri başarmıştı?

. Çağdaş ve uygar olmak isteğinden, özgürlük ve bağımsızlıktan asla vazgeçmedi.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.01.06-C     .

HALKI KAZANIN

 - HALKI KAZANIN

.  Namuslu, güzel ahlaklı, yurt sever insanlarımızın ülkenin geleceği için nelerin gerekli olduğunu, kurucu değerlerimize dönmemizin önemini halka anlatmaları gerekir.

.  Dürüst ve iyi niyetli insanlara değer vermek ve onları kazanmak için çalışmak gerekir.

.  Seçmenleri bölmek için her türlü oyunların ve taktiklerin kullanılacağını asla göz ardı etmeden onları ülkenin geleceği için kazanmak gerekir.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.04-D

    

SON YILLARDA

 -  SON YILLARDA

.  Birileri tarafından, küresel sistemler ile uzun yıllardır temel değerleri "yok etmeye" ve halkı da bu yolda "değiştirmeye" çalışan başarılı "operasyonlar" olmuş ki şu an "yurttaşlık" tabanında haklar ve özgürlükler yetmemekte bazı kesimler için.

.  Öte yandan ise çağ dışı örgütlenmelere hep izin verilerek onların çok geniş kitlelere yayılmaları sağlanmış.

.  Tekke ve tarikatların, medrese yapılanmalarının güçlenmesi ve rahatça yayılmaları artık sanki sıradan bir durum halini almış.

.  Ülkenin temel sorunlarına eğilebilecek akılcı, aydın ve bilimden yana kitleler ise ne yazık ki kendilerini geriye çekmiş durumdalar.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.04-B

 

KİM DANIŞMAN

 -  KİM DANIŞMAN

.  Çok önemli kişiler, liderler kendisine yardımcı olsun diye aldıkları danışmanlarına ne denli güvenmeli?

.  Danışmanların kendilerince "önemli" gördüğü bazı önerileri halka yansıdığında tamamen "ters" tepki yapabilir ve zarar verir.

.  Özellikle siyasette duyarlı dönemlerde BİZ BİLİRİZ, BİZ YAPARIZ, demek ancak zarar verebilir.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.12.04-B

 

ÖMÜR DEDİĞİN

 -  "ÖMÜR DEDİĞİN"

. Doğumdan ölüme değin geçen zamana "ömür" diyoruz.

. Bir insanın ÖMRÜ neden çok önemlidir?

. İnsan bu zaman içerisinde "en iyisini" ve en yararlısını" yapmak, yapabilmek ister.

. İstemelidir.

. Ülkenin, devletin eğitim-öğretim hedefleri, amaçları ve bu yöndeki kurumlaşması da bu yönde olmalıdır.

. Bunun yanı sıra insan kendisini ulaşabileceği en iyi ve uygun yöntemlerle geliştirmelidir.

. Eleştirel düşünebilen, okuyup, araştıran, inceleyen ve üreten insan hem kendisi için hem de toplum için, insanlık için en büyük değeri sağlamış olur.

. Ömür denilen zaman dilimi eski yıllara göre çok daha uzamış olsa bile yine de bir gün bitiyor.

. Beden, ruh ve akıl sağlığı ile kimseye muhtaç olmadan yaşanılan bir ömür herkes için en büyük hazinedir.

. İnsan birikimlerini, elde ettiği düşünce ve fikirlerini yazarak diğer insanlara sunabilmelidir.

. Bunun için çalışmalı, üretmeli ve zamanını disiplinli olarak kullanmalıdır.

. Ben de bu amaçlar ve istekler doğrultusunda, kendimce, tanınmış biri olmamış olmama rağmen, yazılarımı diğer insanlara "sunmaya" çabalıyorum.

. Hiç kimse okumuyor olsa bile yine de "birileri" okuyup, yararlanacaktır…

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.01.07-A     .



SAHİP ÇIK

 - S A H İ P  Ç I K

En yakınındakine sahip çık.

Ona elini uzat.

Güler yüzlü ol.

Tatlı dilli ol.

Kalbini kırma.

Onu tersleme.

Ona değer ver.

Ona güven.

Tartışma çıkarma.

Kavgadan uzak dur.

Onu iyi anlamalısın.

Birbirinize sıkı sarılın.

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.01.07-B