2023-12-16

BEN MERKEZCİ

.  - Ben Merkezcİ      .

.  "YALNIZCA BEN" diye düşünen ve böylesine davranan siyasetçiler ve tutumları ile hep en öne geçmek ve de hep "benim istediğim" olacak demesi ile her şeyden önce kendi partisine zarar verir.

.  Kendisine olan güven ve inanırlık ise zaman içinde yiter…

.  Ancak kendi çıkarları için bu kişi ile bağlantılı olanlar ile kala kalır…

.  Belki de büyük bir planın, bir operasyonun parçası da olabilir…

.  Ülke siyaseti için çalışabilmek sağlıklı bir düşünme-davranabilme gerektirir ise de çok geniş ve güvenilir bir istihbarat ağına da dayanır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.       GC-A-23.12.08, MŞ.

ÖZGÜR ÖZEL VE KİMLİK

 .  - ÖZGÜR ÖZEL VE KİMLİK                .

. ÖZGÜR ÖZEL "Şeyh Sait"le ilgili soruya kaçamak yanıt vermiş. Konunun tarihçilere bırakılmasını önermiş.
. - LİDER olabilmek, "Partiye Başkan Olabilmek" ne denli zor ve önemli olduğunu her geçen gün daha iyi anlıyoruz.
. Herkese, her yöne, her kitleye, her siyasete yaklaşmak ve onlarla dost olmayı, anlaşmayı istemek çok doğru değildir.
. Eğer bir siyasi parti isen, zaten bir duruşun, ideolojin ve ilkelerin, bakış açın ve hedeflerin... olmalıdır; ve bu partinin yöneticileri de başkanı da bunlara uymak ve kendisini de bunlara göre yönlendirmek zorundadır.
- ZOR DÖNEMLER olduğunda ise çok daha ve kesinlikle dikkatli, seçici ve güven verici olmak gerekir.
. Bugünlerde ortaya çıkan her bir "karşı devrimci" hareketlere, girişimlere ise çok açık ve sağlam duruşla karşılık vermek, DUR demek gerekir.
. CHP bu konuda ne yazık ki kendisinden bekleneni gösteremiyor:
. "ŞEYH SAİT, ÖZGÜR ÖZEL VE KİMLİK SİYASETİ": Bu konuda bir yazı yazan Barış Doster konuya açıklık ve yorum getirdi.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.13, MŞ.

BİLİNÇ ve SİYASET

 .  - BİLİNÇ ve SİYASET                                  .

. "Ulusal bilinç" ve duyarlı bir sağlıklı bir "yurttaşlık bilinci"ni temelde yitirmekte olduğumuz için bunun yansımalarını her alanda ve de kuruluşta olduğu gibi "siyasi partilerde" de görüyoruz.

. Kendi temel ilke ve hedeflerini, var oluş nedenlerini... bile yok sayabilen siyasetçilerden bir yarar beklenebilir mi?

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.14, MŞ.

SAĞLIKLI BESLENME VE DÜZEN

. -  Sağlıklı beslenme ve düzen

. Tüketim toplumu ve ona bağlı alışkanlıklar-algılar ile her zaman endüstriyel beslenme ile desteklenmekte….

. Özellikle de orta ve alt gelir grubu bu tür beslenmeye yönelmede ve hatta bunları daha bir kolaylık ve de bir tür çağ atlama gibi kabullenmektedir.

. Endüstriyel besinlerin doğal, güncel ve kaliteli besin kaynaklarına göre çok daha ucuz olması da yine bir diğer etkendir.

. Raf ömrünü uzatan ve koruyan katkı maddeleri, kimyasallar, mısır şurubu gibi tatlandırıcılar, yapay yağlar… birçok hastalıkların ana nedenleri içindedir.

. Devletin halk sağlığı açısından çok daha denetleyici ve koruyucu olması gerekir.

. Beslenme ve alışkanlıkları ailenin-kişinin gelir durumuna bağlı olduğuna göre ülkedeki üretimin artırılması ve halkın gelir düzeyinin yükseltilmesi gerekir.

. Ancak bir hukuk devletinde olmasını beklediğimiz gelir-gider denetimi, adil vergilendirme, kayıt dışı ekonomiyi ve kara para aklamayı engelleme…. gibi en önemli ödevleri yerine getirmesi ile devlet üstüne düşeni yapar.

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.14, MŞ.


TARİHE GEÇEN İNSANLAR

 .  -  Tarİhe geçen İnsanlar

.  Dünya tarihinde insanlar üzerinde büyük önemi olan en etkili insanlar kimlerdi?

.  Tarihte insanlık için, uygarlık için en önemli hizmeti yapanlar kimlerdi?

.  Tarihte pozitif bilimler içinde en önemli hizmeti veren ve en önemli buluşları yapanlar kimlerdi?

.  En önemli bilim insanlarından hangisi yeniden doğmayı hak ediyor?

.  Bugün "insanlık için", "bizim için" hangi önemli insanın yeniden gelmesini isterdik?

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.13, MŞ.

DUYARLILIK VE İLGİ

     Duyarlılık ve İLGİLENMEK

.  Kendi bilgi ve donanımımı geliştirmek, ve fikir üretebilmek için,  eğilimlerimi, meraklarımı daha da bir aydınlanabilmek, insanlara yararlı olmak … gibi temel görüşlerimle oluşturduğum, aforizmalarımı, yazılarımı, şiirlerimi, desenlerimi, araştırmalarımı internette BLOG adreslerimde düzenli yayınlıyorum.

.  Bu BLOG sayfalarından benim hiçbir çıkarım, gelirim yok.

.  Burada bu çalışmalarımı sunmak istememdeki amacım birçok insanın bunlara ulaşabilmesi ve yararlanabilmesidir.

.  Son derece az sayıda kişinin izlediğini, geri dönüş yapabildiğini görüyorum.

.  Bilmiyorum, nedendir?

.  Kişilere ulaşılmıyor mu, bir engelleyen sistem mi var?

.  Ya da arkadaş listesinde bulunanlardan duyarlı olan ve ilgilenenler yalnızca bu kadar mı?

.  "Dijital sistemi ve çalışma duyarlıklarını" anlamak da çok zor…

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.16, MŞ.

 


İNSAN OLABİLMEK için

 . - "İNSAN" OLABİLMEK için                      .

.  İnsan kendi öz gelişimi için kendisine seçmesi gerekenleri iyi "bilirse" yaşamı çok daha iyi ve güzel geçer.

.  Seçilebileceklerden iyi olanlar nedir, insanın kendisini yönlendirmesi için hangi özellikleri istemesi gerekir?

.  Kişisel karakter özellikleri ve davranışları onun beyinsel yapısına, zihinsel kalitesine ve kodlarına bağlıdır.

.  İnsan kendisini nasıl yönlendirir ve seçeneklerini ona göre belirlerse sonuç olarak onları elde eder.

.  Olmasını "istediğimiz özellikler, kişisel yapılar" nasıl olmalıdır?

.  Erdemli, güzel ahlaklı, insanlığa yararlı, üretken, vicdanlı bir insan olabilmelidir.

.  Tüm bunların olabilmesi ise o insanın araştırmacı, sorgulayıcı, düşünebilen, öğrenme merakı olan biri olmasının etkisi son derece yüksektir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.10.14, MŞ                     .

 

 

ANLAMAK

 . - ANLAMAK                          .

. Önemli olan "anlamak"tır.

. Anlamadığımız yerler de vardır.

. Bir şeyi anlamadığımızda geçip gidemeyiz, gitmemeliyiz.

. Eğer, bir şeyi anlamıyorsak "onu anlamak gereğini" duyabilmeliyiz.

. Anlamadığımız zaman soru sormamız, "sorgulamamız" gerekir.

. Onu anlamaya çalışmak için çabalamak gerekir.

. Ancak bu yol ile ilerlediğimizde düşüncelerimiz, bilgi ve görgülerimiz "doğru ve yararlı anlamlı düşüncelere-fikirlere" dönüşebilir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.10.11, MŞ      .

 

ERDEM

 .   -  ERDEM                             

.    Erdem, ahlaki olarak doğru olan şeyi yapıp, yanlış olanı yapmamaktır.

.   "İnsanın ve yaşamın anlamı nedir?" sorusuna verilen felsefi yanıt başlangıçta "erdemli olmak" olarak belirtilmiştir.

.   Erdem, "ahlakın övdüğü ve ahlaklı olmanın gerektirdiği doğruluk, yardımseverlik, yiğitlik, bilgelik, alçak gönüllülük, iyi yüreklilik, ölçülülük" gibi niteliklerin ortak adıdır.

.   Erdem, ahlaki yetkinliktir.

.   İyiye yöneliş ve kötüden kaçışın getirdiği ruhsal sağlamlık erdemdir.

.   Düşüncede ve davranışta iyi niteliklerin bir araya gelmesiyle belirgin ahlaki olgunluk durumu erdemdir.

.   En genel anlamda erdem "iyiyi isteme eğilimi"dir, hatta "iyiyi gerçekleştirme alışkanlığı"dır.

.   Onun alışkanlık olması kazanılmış olması anlamına gelecektir.

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.10.09, MŞ.

 

ERDEM

(Fazilet, virtus, Tugend, virtue)

Erdemli İnsan Olmak

Erdemli İnsanı Aramak

Erdemli insan ile Arkadaşlık

Erdem kavramı, felsefe tarihinin başlangıcından beri yer alır.

 

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

 .  GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

.   Olmadan, asla bunların hiçbiri olamaz:

  • Ne bir TÜRKİYE,
  • Ne bir ANADOLU
  • Ne bir TRAKYA,
  • Ne bir KARADENİZ
  • Ne bir EGE DENİZİ,
  • Ne bir AKDENİZ,
  • Ne bir MARMARA DENİZİ,
  • Ne de TÜRK MİLLETİ,
  • Ne de TÜRKÇE,
  • Ne bir HUKUK DEVLETİ,
  • Ne de ÇAĞDAŞLAŞMA
  • Ne DEMOKRASİ,
  • Ne de CUMHURİYET,
  • Ne bir KALKINMA,
  • Ne İNSAN HAKLARI,
  • Ne BAĞIMSIZLIK,
  • Ne ÖZGÜRLÜK,
  • Ne bir YURT,
  • Ne bir TÜRKİYE CUMHURİYETİ
  • Ne de inandığımız İSLAM…

.  Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI

.       GC-A-23.10.07, G

**************************************************

GELİNEN DURUM

 . -  GELİNEN DURUM

. Gündem, konuşulmaya başlanılan konular değişir oldu.

. Siyasetçiler, kişiler, partiler konuşulur, ele alınır idi…

. Öne çıkanlar ise şunlar olmaya başladı:

·       Suç örgütleri

·       Organize suç örgütleri

·       Mafya

·       Çeteler

·       Çökenler

·       Uyuşturucu tüccarları

·       Kara para aklamalar

…..

. Bunların ortaya çıkarılması, konuşulması, haberlerde geçmesi, polis baskınları…

. Ülkenin artık şaşılmayan durumları, suça karışanlar, toplumun yozlaşması, rant-çıkar ilişkileri…

. Yeni ve hızlı zenginler, birden çok para kazananlar…

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.10.01, MŞ.

ÇAĞDAŞ DEVLET

 .   ÇAĞDAŞ DEVLET

.  Toplumsal, ekonomik, finansal ve politik konuları inceleyen, eleştiren, sorgulayan olduğunda asıl sorumlu ve suçlu olanlar çok sinirlenebilir ve tavır alır:

- BU KONULAR SİZİ NİÇİN İLGİLENDİRİYOR?

- BU YALANLARA İNANIYOR MUSUNUZ?

.  Yasama yürütme ve yargılama gibi temel erkleri bağımsız ve özgürce çalışan demokratik hukuk devletinde bu sorgulamaları yapan kurumlar ve devlet görevlileri vardır ve onlar işlerini doğru bir biçimde yaparlar; denetlemelerde bulunurlar.

. Ayrıca evrensel insan hakları ve özgürlükler de uygulamada geçerli olduğunda çağdaş bir toplum olma yolunda ilerlenir.

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.09.30, MŞ.

TÜRKÇE

 .  -  TÜRKÇE

.  TÜRKÇE dil ailesi için yapılan tüm çalışmalar önemlidir ve de değerlidir.

.  Dünyanın çeşitli ülkelerinde ve de özellikle Türk kökenli ülkelerde, kişisel ve kurumsal birçok çalışmalar yapılmakta, bilimsel yazılar da yayınlanmaktadır.

.  Bu alanda çalışan, emek harcayan her kişi ve kurum da takdir edilmelidir.

.  Dil bilincimizin artması ile ulusal bilincimiz ve gücümüz de artacaktır.

.  Öz güveni, bilgi ve kültürü yüksek, uygar ve çağdaş bir düzeye gelebilmemizde anadilimizin yeri ve önemi çoktur.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.09.29, MŞ.