2022-07-20

HEP HAZIR

 -  HEP HAZIR…                

·       Günümüzde insanlarımız, bu toplumun insanları düşünmek zorunda kalmak istemez.

·       Onlara hazır sunulanlara, gösterilere ve paketlenmiş imgelere, görünümlere pek yakındırlar.

·       Gün içerisinde binlerce izleme ve algılama, izleme yaparak, film izlercesine ama daldan dala atlayıp bakarlar, bakarlar.

·       Kendilerinden bir şeyler katmadan, düşünmek, okumak, eleştirmek için zamanları kalmadığı gibi istemezler de…

·       Özgür iradeleri ve seçim yerine "hazır" olarak sunulan "izlenimleri" algılayarak geçirilen zaman

·       sonucunda o insanın beyinsel yapısını ve kişisel durumunu bir düşünmek gerekir.

·       Hedeflenen yapılanmalar doğrultusunda insanlara uygulanan çeşitli "zihinsel algılama programları" ve etkileri üzerinde araştırmak ve bilinçlenmek gerekir.

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.13-A

 

ÇAĞDAŞ VE UYGAR TOPLUM

 -   ÇAĞDAŞ VE UYGAR TOPLUM                     

·       Ülkenin önemli kişilerinin karşılıklı görüşmeler yapabilmesi, açıkça düşüncelerini söylemesi her zaman beklenir.

·       Açıkça sorular yöneltmek ve açıkça yanıtlar vermek her zaman yararlı olur.

·       Önemli olan ise "temel" sorunları "rejim" ile ilgili olan açıklamaları ve istemleri dile getirmektir.

·       Siyasi etik ve kullanılan dilin düzeyi ise çağdaş, uygar bir insana yakışan biçimde olmalıdır.

·       Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesine ve ilkelerine dönülmeli, demokratik, parlamenter, anayasal bir hukuk devleti yeniden tüm kurumlarıyla kurulmalıdır.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-B


 

BİLGİ EDİNME HAKKI

 - BİLGİ EDİNME HAKKI                        

·       Herkes bilgi edinme hakkına sahiptir. (4982 Numaralı Kanun-MADDE 4)

·        Demokratik ve şeffaf yönetimin gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usulleri düzenlenir. (4982 Numaralı Kanun-MADDE 1)

·       Bir yurttaş olarak en doğal hakkımız olduğu için çok çeşitli konularda sorabiliriz.

·       Çok çeşitli olayları, yolsuzlukları, haksızlıkları, merak ettiklerimizi v. b. sorabiliriz.

·       Sorulmalıdır da…

·       Bilgi almak, aydınlanmak isteyebiliriz…

·       Ama hepsinden en önemlisi ve en temel sorun olarak şöyle sormak gerekmez mi:

·       Çağdaş, anayasal, parlamenter bir demokratik hukuk devletinin tüm kurumları, kuralları neden değiştirildi ve başka tür uygulamalara dönüştürüldü?

·       Toplum, halk, partiler, seçmenler… neden böyle bir duruma izin verdiler?

·       Bu temel değişiklikleri kimler istemiş olabilir?

·       Sormak, araştırmak, incelemek, hak aramak, öğrenmek, aydınlanmak… yurttaşların temel hakkı değil midir?

·       Sorgulamak, eleştirmek, merak etmek… her yurttaş için de bir temel sorumluluk değil midir?

.       Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-A

.         BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU: Kanun Numarası : 4982

GİTTİKÇE ZORLAŞIYOR

 -  GİTTİKÇE ZORLAŞIYOR                             

.  Toplum üzerinde uygulanılan "zihin-algı operasyonları"nın ne denli başarılı olduğunu rahatça görebiliyoruz.

.  İnsanların kendilerini, kişiliklerini, özgürlüklerini ve de iradelerini koruyabilmeleri gittikçe çok daha bir önem kazanıyor.

.  İnsanlar her yerde, her zaman hep beğenilmek, üstün olmak, hep başarılı "gözükmek"... istiyor.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.20-A