2022-07-05

KANDIRILMAMAK İÇİN

 -  KANDIRILMAMAK İÇİN      

.  Dünyanın her yerinde, her zaman her toplumda insanlar kandırılır.

.  Kandırılmamak isteyenler ise eleştirel düşünmek için kendilerini geliştirecek okumalar, araştırma ve incelemeler, analizler yaparlar.

.  Böylelikle iradeleri özgürleşir ve olayları, durumları, evrensel güçleri ve ilişkileri çok daha iyi kavrayabilirler.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.04-C

EZBERCİLER

.   EZBERCİLER        

.  Çağdaş uygarlık düzeyine yaklaşamamış bireyler ancak olayları ve durumları kendilerine "ezber" edilenlerden bellerler.

.  Sürü ile hareket ettikleri için okumak , araştırmak, incelemek, ölçüp, biçmek onlara göre değildir.

.  Sadece çok "biliyormuş" gibi yapıp seslerini çıkarıp "beğeni" kazanma peşindedirler....

.  Bizim toplumumuzun tamamına yakını...

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.05-B

TEMEL DURUŞ

-  TEMEL DURUŞ          

·       Sorunları ve ortada görülen her türlü yolsuzluğu anlamaya, nedenleri üzerinde düşünmeye gidebilmek gerekir.

·       Bunun için ise çağdaş, demokratik ve uygar bir bakış açısına sahip olmak gerekir.

·       Ancak buna sahip olabildiğimizde görülecektir ki hukuk önünde herkesin eşit olması ile, hukukun üstünlüğü ile insan ilişkileri çok daha sağlıklı olabileceği gibi bir refah toplumu da olunacaktır.

·       Karanlık ilişkilere izin verilmeyeceği gibi, kayıt dışı ilişkiler de olmayacaktır.

·       Bu tür "temel yurttaşlık bilgileri" ile halkımızın aydınlatılmasına öncelik vermeliyiz.

.       Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.05-C

 

AHLAK VE HUKUK

 .  AHLAK VE HUKUK         

.  Güzel ahlaklı olmak gerektiğini herkes biliyor ve istiyor.

.  Özellikle de başkalarının güzel ahlaklı olması konusunda çok kararlılar.

.  Ama insan her an değişebilir, iyiye ya da kötüye yönelebilir.

.  Bu nedenle bize en gerekli olan demokratik hukuk devletinin tüm kurumları ve ilkeleri ile işliyor olmasıdır.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.03-E

GEZEGENİN SORUNLARI

 . GEZEGENİN SORUNLARI                

.  Çevreyi kirleten, gezegenimizin iklimini olumsuz etkileyen en önemli ve en büyük etken tek, tek insanların yanlış davranışları değildir.

.  Endüstrinin üretim anındaki olumsuzlukları ve atıkları, endüstriyel ürünlerin tüketimleri sonucunda ortaya çıkardığı her türlü atık (çöp) ve endüstriyel atıkların yok edilememesi ile ilgili sorunlar...

.   Bu ana etkenleri ve nedenleri konuşmadan bireysel davranışları dile getirmek yanlıştır, bir aldatmacadır.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.05-B

 

 

 


GÜNÜMÜZÜN OLANAKLARI İÇERİSİNDE

 . GÜNÜMÜZÜN OLANAKLARI İÇERİSİNDE       

.   Bir şeyleri doğru "seçebilmek" gittikçe zorlaşıyor.

.  İnternet üzerinden okuyabileceğimiz yazılara yetişebilmek çok zor…

.  İlgi duyduğumuz alanlar, gazeteler, beğendiğimiz yazarlar, dost ve ahbaplarımızın yazdıkları… çok dikkatli bir seçim gerektiriyor.

.  Uzun olan yazıları, fikir yazılarını, bilimsel makaleleri…  okuyabilen insan sayısı gittikçe "azalıyor".

.  Aslında yaşamın kendisi de zaten çok iyi bir "seçim" yapabilmek üzerine değil midir?

.  Bu nedenle de "hızla" ilerleyen zaman içerisinde okunabilecek yazılar için çok "seçici" olmak , dikkatli olmak gerekir.

.  Yararlı, geliştirici, aydınlatıcı, bilinçlendirici, değerli… yazıları okuyabilmek ve yaşama biraz da olsa ciddi bakabilmek "iyi olur" diye düşünüyorum.

.  Böylelikle kolayca kandırılmaktan kendimizi koruyabiliriz.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.05.23-A

 

ANADİLİ BİLİNCİ YOK OLUYOR

 . ANADİLİ BİLİNCİ YOK OLUYOR        

·       Çok değişik kesimlerde bir "yabancı dilden sözcük" kullanma özentisi var.

·       Bunun altında bilinçsiz yurttaş olmak var ise de bazıları özentilerinden ve komplekslerinden dolayı günlük dilin içinde çoook sayıda yabancı sözcüğü yerleştirmiş durumdalar.

·       Ayrıca çok değerli belediye yönetimleri de bu özentiye kapılmış durumdalar.

·       Belediyelerin kurumlarında, etkinliklerinde özellikle İngilizce sözcük kullanmayı bir "modernite" zannediyorlar.

·       Yazık!

·       Türkçe'nin içine sokulmak istenilen her türlü yabancı kökenli sözcük dile zarar verdiği gibi ulusal bilinci yok etmek için yapılmaktadır.

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı. GC-A-22.05.22-B

MİLLET PERİŞAN

 - MİLLET PERİŞAN        

§  Emekli perişan.

§  Piyasalar bitirilmiş.

§  Parayı pul etmişler.

§  Esnaf “kan” ağlıyor.

§  Her yer “arpalık” olmuş.

§  Birileri “suyun başını” tutmuş.

§  Ulusal değerler “hızla” yok olmakta...

§  Üretim yerine “ithalatı” tercih etmişler.

§  Hızla yükselen karanlık işler ve ilişkiler…

§  Yalan, dolan, talan her yeri “sarmış” diyorlar...

§  “Nasıl çıkacağız bu işin içinden” diye yakınıyorlar.

§  Sadece “en tepelerde” birileri var, hızla “yükseliyorlar”.

.      Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GÇ-A-22.05.15-A


HİÇBİR YERE VARILMAZ!

Ne bulursanız

Ne görürseniz

Ne ararsanız arayın

Ne isterseniz isteyin

- DEVLETİ BİLMEDEN

- DEVLETİ TANIMADAN

- DEVLETİ YÖNETENLERİ İYİ TANIMADAN

- KARANLIKTAKİ İLİŞKİLERİ AYDINLIĞA ÇIKARMADAN

.  HİÇBİR YERE VARILMAZ!

-    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.28-B

 

DÜZEN BOZULDUKÇA

 . DÜZEN BOZULDUKÇA

.  Çağdaş demokratik hukuk düzeni olmadığı dönemlerde herkes denetimsizlikten yararlanmaya, bireysel çıkar sağlamaya çalışır.

.  Bu durum devam ettiğinde ise hem kişisel, hem de toplumsal ahlak zarar görür ve çöker.

 

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.05.20-A

 

KİMLERLE

 .  KİMLERLE    

.   Kötü ruhlu veya ham insanlara rastlamak ne kadar üzücü ise çok düzgün, bilgili ve güzel ahlaklı, kişilikli, hamuru sağlam insanlarla dost olabilmek de o denli huzur vericidir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.05.21-A


Bir büyük “yeni plan”

.  Bir büyük “yeni plan” devreye girdi.     

. Uygulama “istedikleri gibi” yürüyor.

. Kutuplaşmalar, çatışmalar, çekişmeler ve suçlamalarla yoğunlaşacak....

. “Yeni bir dönem” uygulamaya sokuldu.

. “Fikrimi söyleyeceğim, ben de varım, söz söyletmem, izin vermem”... düşünceleri ile farklı, farklı sürü etkileri görülecek.

. Beklenmeyen “güçlü akımlar” ve “bölünmeler” ortaya çıkacak.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.13-A

GÜÇ VE VARLIĞI OLARAK DİL

 - GÜÇ VE VARLIĞI OLARAK DİL:     

§  Ne kadar kolay ve de rahatça düşüyoruz tuzaklarına....

§  Gözümüzün gördüğü, kulağımızın işittiği anadilimiz TÜRKÇE'yi her yerde ve her olasılıkta karıştırmak, bozmak üzere kurulmuş tuzaklara...

§  Oysaki insanın beyni en çok ve en iyi kendi öz dilinde işlevlerini çok daha iyi görür.

§  Dilleri karışık kullanmak isteyen insan bunu beynine aktardığında beyin verimliliğini gösteremez.

§  Çok dili bilmek, derinlemesine ve ayrı ayrı kullanmak ise başkadır ve öğütlenir....

§  Peki neden bir ulusun anadilini bozmak, güçsüzleştirmek, değersizleştirmek isterler?

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.12-B


BİLİM KURGU KİTAPLARI

 . "BİLİM KURGU KİTAPLARI"              

§  Ne tür özellikler taşır?

§  İçerisinde gerçekçi yönler ne kadardır?

§  İleriyi görmeye, göstermeye yönelik bir amaçları var mıdır?

§  Kurgu kitapları, kurgu filmleri... kurgu üzerine bir ürün verebilmek kolay mıdır?

§  Kurgu kitaplarını okuyan anlayan, içeriğini kavrayan bir kitle var mıdır?

§  Var olan gerçekleri açık, doğrudan ve belgeleri ile yazmak ile uğraşmaktansa "kurgu" türü yazmak, roman yapmak, film çevirmek çok daha mı kolaydır?

§  Çok yıllar önce yazılmış olan kurgu kitapların gösterdiği o konular, o varsayımlar günümüzde gerçek olmuş mudur?

.  Örneğin Jules Verne kitaplarını yazdığı zamanda hiç olmayan konuları alıp, kurgulayarak yazdığında hiç olmayanlar günümüzde çoktan gerçekleşmiştir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.05-A

KENDİNE ve DEĞERLERİNE SAHİP ÇIK

 . "KENDİNE ve DEĞERLERİNE" SAHİP ÇIK!   

- TÜRKÇE konuşurken bir anda İNGİLİZCE (ya da ALMANCA) sözcük kullanmak nasıl bir duygu?

- Aralara İngilizce (ya da Almanca) serpiştirince çok mu daha yüksek bir “kültüre” işaret mi edilmek isteniliyor?

. Böylesine bir ruh durumu ile nasıl bir şey anlaşılır?

............................................................................................................................

- Bugününü ve geleceğini korumak, onlara sahip çıkmak isteyen her şeyden önce bağımsızlığına, özgürlüğüne ve öz değerlerine (diline) sahip çıkar.

. Bir boşluk bıraktığınızda gelir kendi değerlerini yerleştirirler.

. Sahip çıkmadığınızda gelir elinizden alırlar.

............................................................................................................................

. Ülkenin var olan, kurulmuş, yetiştirilmiş, ilerlemiş şirketleri bir de bakıyorsunuz toptan yabancılara (KATAR) satılmış.

. Siz sahip olmadığınız, değerini bilemediğiniz için gelip elinizden almışlar.

. Seve seve satmışsınız!

. Memnun musunuz?

. Sizler sahte gündemler yaratıp, şirinlikler peşinde koşarken ülkenin yer altı ve yer üstü değerleri hiç bir engel çıkarmadan satılıyor yabancılara...

. Yazık...

.        Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.05.12-A



KENDİMİZE SAHİP ÇIKMALIYIZ

 - KENDİMİZE SAHİP ÇIKMALIYIZ                  

.  Halkının temel beslenmesini ve iş gücünü, üretimini, ekonomik bağımsızlığını ve barış içinde bir ülkeyi sağlayabilen bir "devlet yapımızın" olması için çalışmalıyız.

.  Halkının eşit haklara sahip olduğu ve eğitimde, sağlık ve savunmada, devlet yönetiminde bir ulus devlet olmak için bilinçlenmemiz ne kendimizi korumamız gerekmektedir.

.  Kendi gücüne dayanan, ulusal bağımsızlığını ve özgürlüğünü öne çıkaran bir devlet olmak zorundayız.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.11-A

 

Şaşırtan Davranışlar

-  Şaşırtan Davranışlar:       

.  Siyasette “en güvenilir kişi” ile çekilen fotoğraf halka "güven" vermemiştir.

.  Politik yaşamda birden oluşan değişiklikler her zaman “şüphe” ile karşılanır.

- "Ne oldu?"

- "Bu değişiklik nedir?"

- “Arkasında neler var? diye sorgulanır.

.  Çok eleştiri alır ve öfkeye neden olur.

.  Politikada yer alan kişilerin davranışları ve tutumları "ana ilkelerle” bağdaşmalıdır.

.  Tek, tek kişiler ne denli önemli olursa olsunlar, onları var eden ana çizgileridir.

.  Yine geçmiş dönemler göstermiştir ki çok önemli kişilerin hiç “beklenilmeyen” bir zamanda “değişik” bir tutum içine girmesinin “ardında” bir şeyler aranmıştır.

.  “Partili” olarak davranmak isteyen ise ilk yanlışta o kişinin yok sayılmasına “karşı” çıkıyor.

.  Çok önemli yerlere gelmiş olan kişiler her türlü söz ve davranışından sorumludur ve kendisi eleştirilmelidir.

.  Ancak böylelikle “yanlış” yapmaktan ve “ilkesiz” davranmaktan kendisini koruyabilir.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.10-A

 

 

ATATÜRK’ün ÖNEMİ ve DEĞERİ

 . ATATÜRK’ün ÖNEMİNİ ve DEĞERİNİ Anlamak:    

.    Türk Kurtuluş Savaşı’nın başlamasıyla birlikte açık, gizli anti propaganda durmadan, düzenli artarak devam etmekte ve kurumlaşmaktadır.

.    Öylesine güçlü ve sistematikli olabiliyorlar ki “aslında temelde” Atatürkçü olması gerekenlerin bile solcu-sağcı kalıpları içerisinde yerleştirilip karşı devrimci söz ve eylemlerde bulunabiliyorlar. Kişisel çıkarlar ve beğenilmeler uğruna gerçek hedeflerden sapabiliyorlar.

.    Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün düşüncelerini, fikirlerini kavramadan konuşmalarını okumadan, hedeflerini, başarılarını ve yaptıklarını kavrayamadan “onu tanımak” gerçekten zor olsa bile onun “değerini ve önemini” hepimizin çok iyi anlayıp çağdaş, uygar bir Türkiye için emek ve çaba harcamamız gerekir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.07-B


SU YAŞAMDIR

 -   SU YAŞAMDIR     

.  Suyuna, özellikle de içme suyuna önem vermeyen ve değerini bilmeyen ve evlerinde içilebilir suyun akmasını talep etmeyen toplumlar daha henüz olayı kavrayamamışlardır.

.  İçilebilir temiz ve sağlıklı suyun ev şebekelerinden akıyor olması bir "HAK"tır.

.  Bunu Avrupa ülkeleri ve Almanya'da belediyelerin sağlamaları zorunluğu vardır.

.  Buna rağmen beğenmeyen gidip dışarıdan başka su satın alabilir.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.04.26-A

 

 

ZAMAN AZALDI

 -  ZAMAN AZALDI                  

·       Zamanımız az...

·       Az zamanımız kaldı…

·       Önümüzde çok uzun yıllar yok artık!

·       Boş işlerle geçirilecek zamanımız hiç yok!

·       Zamanımızın her bir bölümünde akıllıca, dikkatlice ve de yararlıca çalışmamız gerekiyor.

·       Bizleri avutmak, uyutmak isteyenlere inat bilinçle, bilimle ve aklımızı kullanarak özenle çok çalışmamız gerekiyor.

·       Tüm var olanları, elimizde son kalanları, tüm değerlerimizi yitirmeden zamanımızı çok iyi kullanarak kendimize sahip çıkmamız gerekiyor.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.07.05-A-

 

"Atatürk’ün çağdaşlaşma yöntemi, “AZ ZAMANDA ÇOK VE BÜYÜK İŞLER YAPMAK” esasına dayanır."

HAYIRLI

 .  HAYIRLI ...        

. Hayırlı günler dilemek de olur, "iyi olmak" düşüncesinde olan, "kabul görmek" isteyenler tanıdıklarına, dostlarına "iyi ahlaklı" olmayı öğütleseler ve ilkeli, dürüst davranabilseler çok daha iyi olur.

. Hırsızlığı, rüşveti, adam kayırmayı, haksız kazanç sağlamayı, dedikodu yapmayı, kötülük düşünmeyi, israfı, devlet malını yetkisi dışında kullanmayı, şan-şöhret peşinde koşmayı, sahtekarlığı, dilini kötü kullanmayı, ülkesine ihaneti, saygısızlığı, kötü örnek olmayı, tembelliği...  kınamak ve bunları yapanlardan uzak durmak sıradan ezbere "hayır duaları" yapmaktan çok, çok daha sevaptır ve de insanlığa katkısı olandır.

. Gösteriş yaparak, şirinlikler göstererek iyi insan olunamıyor.

. Tüm düşünce ve davranışlarında "gerçekten" iyi bir ahlakı kabullenmiş ve içselleştirebilmiş "olanlar" içinde bulundukları toplumun geleceğine en büyük katkıyı sağlamaktadırlar.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-22.05.06-A

HUKUKSUZLUĞA KARŞI ÇIKMAYAN

 . HUKUKSUZLUĞA KARŞI ÇIKMAYAN     

·       Bağımsız ve özgür bir yargının işlemediğini gördüğü halde sesi çıkmayan, karşı da olmayan var ise onların kişiliklerinden, ahlaklarından şüphe edilir.

·       Her şeye rağmen yine de onların yanında durabiliyor ve bir iş yaptıklarını göstermeğe çalışıyorlar ise artık onlar da "ayni suçu işliyor" demektir.

·       Bir gün adalet yerini bulur, adil yargılama ile hesap sorulur, görevini kötüye kullanan cezasını çeker.

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.04.26-B