2023-08-25

KENDİ ÇİZGİSİNE DÖNMELİDİR

-  KENDİ ÇİZGİSİNE DÖNMELİDİR                  .

. Evet, başta anlaşılmamış olsa bile son dönemlerin belki de en önemli operasyonlarından birisi CHP ve iç dengeleri, yönetimi olmuştur.

. Kimler nerede ve neler planlamış olsa bile CHP’nin kesinlikle “bölünmesine engel” olunmalı ve yeniden birleştirici, bütünleştirici ve kuruluş ilkelerine dönerek “Atatürkçü çizgiye” dönmesinin sağlanması gerekir.

. Ancak böylelikle kendi başına ve kendi sol çizgisinde bir mücadele verebilecek gücü kazanabilir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.08.03

 

DİLİ KORUMALIYIZ

-  DİLİ KORUMALIYIZ

.  Son dönemde kurumsal şirketlerin kullandığı reklam dili çok üzüntü verici...

.  Kısa ve çarpıcı reklam tümcelerinde kullanılan sözcükler karma bir yapıda...

.  İngilizce özentisini kullanmak isteyerek yapılan bu kullanım ülke halkının toplumsal durumunu da gösteriyor.

.  Ülkenin dili ve anadili her anlamda çok önemlidir ve arı tutulmalıdır.

.  Her türlü algı operasyonlarında ilk kullanılacak araç "anadili" olmaktadır.

.  Dil, anadili ve bunun üstünde zihinsel hedeflemeler ile "sömürgeleştirme" amaçlanabilmektedir.

.  Bilinçli dilbilimciler ve duyarlı, bilinçli yurttaşlar istemeliyiz.

.   Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI

.      GC-A-23.08.23, G.

ALMAN KİTAP ÖDÜLÜ’NE ADAY

 -  ALMAN KİTAP ÖDÜLÜ’NE ADAY

. İnsan öyküsü, göç öyküsü, o toplulukların sosyal, toplumcu, ruhsal dünyalarını, iç döngülerini, çekim ve itimlerini, bir var oluş mücadelesini, yer edinme savaşlarını, ben kimimleri, biz de varızları... anlatan dile getiren, işleyen, gerçekçi ve yorumsal yazılara son derece gereksinimler var.

. Bunu bilimsel olarak yapanlar varsa bile ortalıkta görülemez, ama, edinsel yazılar, sanata dönüşümlü olanlar ise hem topluma yayılır, hem de toplumsal ve bireysel etkilere, gelişimlere yararı çok olur....

. Entelektüel düzeyde varlığını gösterebilen göç kökenliler, azınlıklar, kıyılarda yaşayanlar için bu tür kendinden bireyleri çıkarabilmeleri çok istenilen bir hedef olmalıdır.

.   Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI

.     GC-A-23.08.23

.   - Necati Öziri / Vatermal

. Alman Yayıncılar Birliği’nin 2005’ten beri verdiği ‚‘Yılın Romanı‘ ödülüne bu yıl Necati Öziri’nin ‚‘Vatermal‘ isimli romanı da aday… Edebiyat ile ilgilenenler mutlaka bilir…

. Her yıl ağustos ortasında, edebiyatçılar Alman Kitap Ödülü'nün uzun listesine büyülenmiş gibi bakarlar.

.  Bu adeta Roman Oscarı gibi…

 

 

SATIN ALMA GÜCÜ

 -  SATIN ALMA GÜCÜ         .

. Nerede ise her gün ve sürekli yapılan zamlar üzerinde konuşmak sorunun temelini çözmeye yetmez.

. Asıl üzerinde düşünülmesi gereken bu zamlar “niçin yapılıyor”; “halk üzerinde nasıl bir etki yapması” planlanıyor?

. Halkın, dar gelirlilerin “çaresiz ve sıkıntı” içinde bırakılması mı planlanıyor?

. Zamların, enflasyonun esas nedeni nedir, neden Türk lirası devamlı değer yitiriyor, satın alma gücü neden devamlı düşüyor?

. Yanlış olan nedir; kimler ne yapmaktadır?

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.08.03

 

TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİ

 -  TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİ           .

-          İnternette YOUTUBE ve İNSTAGRAM kanallarında neden TÜRKÇE dil öğretimi yer almamış?

.   Üzerinde durulması ve derinlemesine irdelenmesi gereken bir durum...

1) Neden bir insan kendisini en iyi yöntemlerle ve en akılcı bir biçimde yönlendirebilmelidir ve bilinçli bir araştırma nasıl kazanılır? İnsan ne istediğini, nasıl ve hangi ölçülerde istemesi gerektiğini NASIL algılayabilir ve kendisini yönlendirebilir? ...

2) Dil öğretiminde deneyimli ve donanımlı kişiler, öğretmenler acaba "youtube"de yer almak isterler mi? Onları bu tür çalışmaya çekebilecek neler olabilir? Ya da bu kişiler neden uzak duruyorlar?

.   Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI, GC-A-23.08.17

 

YANGIN

 -  YANGIN        .

- YANGIN en büyük felaket!

- Yüzlerce yılın birikimi bir anda yok oluyor.

- Yangının çıkma nedenleri bellidir ve de korunmak için neler yapılacağı, hangi kurumların görevlendirileceği de yasalarca belirtilmiştir.

- Yangın bir ülke için en büyük düşmanın vereceği kadardan bile çok daha zarar verir; her şeyi yok eder!

- Yangını anında söndürme çalışmaları yapmak bir görevdir.

- Yangını bilerek, isteyerek çıkaranlar olabilir mi; bu kundakçılar tespit edilemez mi?

- Yangının çıkartılmasında "dış güçlerin" bir amacı olabilir mi?

- Yangın alanından sonradan kendilerine bir çıkar sağlamak isteyen finans-kapital çeteleri akla gelebilir mi; devlet bunları bulup, hesap sorar mı?

- Yangın sürecinde ve sonrasında devlet ve kurumlar neler yapabilir, yapmalıdır?

- Yangından zarar gören köyler, kentler, insanlar ve canlılar için neler yapılabilir?

- Yangın tüm duyguları ve düşünce sistemleri alt üst eden bir olay, bir afet...

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI

.       GC-A-23.08.24

DERNEK-FÖTED

 -     DERNEK-FÖTED

.  Uzun yıllar birlikte çalışıp, fikir ve emek ürettiğimiz birçok gönüllü arkadaşımız oldu.

.  Ben yalnızca bilgi ve inançla bağlı olduğum derneğin hedefleri ve amaçları yönünde uğraştım ve fikir ürettim.

.  Ülkenin çeşitli yörelerinden gelen üye arkadaşları ile oluşturulan bu toplumsal-ilkesel bağ zamanla koptu ve yıllar geçtikçe de yok oldu...

.  Dernek ve çalışmaları ise bu geçen zaman içerisinde nerelere gelebildi, derseniz...

.  Bilemiyorum...

.  Pek ileriye gidilmediğini, hedeflere ulaşılamadığını uzaktan izleyebiliyorum anacak.

.  Zaten şu an bir söz hakkım da bulunmamaktadır ve yalnızca bir gönüllü bir ülküdaş olarak bakabiliyorum.

.  Kişisel anlamda ise fikirsel araştırma ve çalışmalarım, yazılarım devam ediyor; isteyenler izleyip, okuyabilir.

.  Eski tanışlar nerededir, neler yapmaktadır, bugünkü çalışma dünyaları nasıldır, hiç bilemiyorum; iletişim kesildi.

.  Yine de kendilerine buradan bir selam gönderiyorum...

.   FÖTED, TGD, TÜRKEL

 .   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.08.24, G.

BAŞARILI ÖĞRENCİLER

 -  BAŞARILI ÖĞRENCİLER     

·         Okulda ve özel yaşamında başarılı olan öğrencileri duyunca sevinmek geliyor içimizden.

·         Bu öğrencilerin hem ailesi hem de ülkesi için olduğu kadar “insanlık” için de değer taşıdığını unutmamalıyız.

·         Başarılı öğrenciler ile görüşmek, konuşmak, onları tanımak isterdim.

·         Yaşama, topluma ve insanlara bakış açısını ve ideallerini öğrenmek isterdim.

·         Yetenekli ve başarılı bir çocuğun, gencin yaşamında doğru yolu ve yöntemleri, bulabilmesi, hedeflerinin olması çok önemli.

·         Kişilik gelişimi, ahlakı ve de mutlu olabilmesi de tüm bunların yanı sıra önemli...

·         Çocuğun ailesi, mahallesi, yaşadığı çevre ve gittiği okul, sınıfı ve de öğretmenleri çok önemli ve de her birinin çocuk üzerindeki etkisi de azımsanamaz.

·         Eğitim ve de öğretim bu nedenlerden dolayı çok ciddiye alınması gereken ve devletçe de temel bir yönlendirmeye gereksinimi olan yaşam alanıdır.

·         Günümüzde “tüketim” toplumu ve de “rant” ekonomisi öğretim alanında da kendisini göstermiş ve özelleştirmeler, paralı okullar ortaya çıkmıştır;

·         Devletin temel eğitimde üstlenmesi gerekenler ve yapması gereken çağdaş yatırımlar ise ülkemizde çok ihmal edilmiştir.

·         Öğretim modelleri ve eğitimde güdülecek temel ilkeler, yöntemler çocuklarımızı ve ülkenin geleceğini belirleyicidir.

·         Çocukların kendi yeteneklerine ve özelliklerine göre eğitim ve öğretimden pay alması ve devletin onlara bu hakkı sağlaması bir temel yurttaşlık hakkıdır.

·         Türkiye’den çıkarak dünyaya kendisini kabul ettirmiş başarılı ve ünlü olmuş yurttaşlarımız hepimiz için örnektir ve gurur kaynağımızdır.

·         Çocuklarımız bu ülkenin en değerli varlığı oldukları için en iyi koşullara ve eğitimlere, öğretime ulaşabilmelidir ve bunu bireysel değil ulusal bir amaç ve hedef olarak da görmeliyiz; onların düzeylerinin ve kalitesinin yükselmesi bir ulusal kazançtır.

.       Öğretmen Gönen ÇIBIKCI

.            GC-A-23.08.25, G.