2024-01-01

ULAŞILMASI GEREKEN DÜNYA

 .  - Ulaşılması gereken dünya      .

.  Yaşanılması gereken yer asla bir "korku toplumu" olmamalıdır.

.  "Sevginin, mutluluğun, huzurun, eşitliğin ve adaletin" olduğu bir toplum için insanın istekte bulunması, seçimler yapması ve kendisini de "bu yönde yetiştirmesi" gerekir.

.  Varılması gereken dünya böyle olmalıdır.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.25, MŞ.

 

TEK SESLİLİK

 . -  TEK SESLİLİK      .

. Sert, baskıcı, tek sesli yönetimlerin kullandığı "yöntemler" bellidir ve de bunları ısrarla, sık, sık kullanırlar:

- Hukuk dışı uygulamalar

- Yalan içerikli konuşmalar

- Provokasyonlar, kışkırtmalar

- Baskılamalar

- Özgürlüklerin kısıtlanması

- Toplumu kutuplaştırmak

- Demokratik ilke ve kurallara uymamak

- Kendisine bağlı kitleler oluşturmak

- Her türlü karşı çıkışı önlemek

- Devlet kurumlarını kendi yandaşları ile donatmak

 

.      Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.07, MŞ.

ÇOK BÜYÜK KESİMİ

 . - çok büyük kesİmİ          .

.  Halkın çok büyük kesimi "temel yurttaşlık bilgisinden, genel kültürden, demokratik ve çağdaş eğitimden-öğretimden" çok az pay almıştır.

.  Televizyondaki tartışmaların içeriğini anlayabilecek, "kavrayabilecek bir düzeyde olmayanlar" ancak "duygularıyla, sürü psikolojisi ile" hareket eder ve bu nedenle de ülkenin temel sorunlarını çözebilecek ön görüleri ve fikirleri de olamaz.

.  Okumayan, araştırmayan, incelemeyen, eleştirel ve çözümcül düşünemeyen ve sağlıklı fikirler üretemeyen bu "büyük çoğunluk" iktidar sahipleri tarafından çok rahatça elde edilebilir ve istenilen oylar alınır.

.  Günlük yaşamda ortaya atılan "yapay gündemler" ve "yalan haberler" ile böylesine geniş bir kesimi etkilemek çok kolaydır ve onların oyu rahatça alınır.

.  Toplumun çok büyük kesimi ne yazık ki içinde bulundukları "yapısal düzeyden" dolayı tüm bunları anlayamaz.

 

.       Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.27, MŞ.

YOL

 .  -  YOL           .

.  Bir "İNSAN"ın yaşamı boyunca "yolu" nasıl olmalıdır?

.  İnsanın yaşamı boyunca seçmesi gereken nedir?

.  Aydınlığın, ışığın, dürüstlüğün, erdemin ve güzel ahlakın olduğu, üretimden, vicdandan ve adaletten, hukuktan yana ise yolun, "doğru"dur.

.  Bunları anlamayan, bilmeyen, istemeyen, karşı olanlar var ise sen onlardan yana olmak zorunda değilsin.

. Kendine seçtiğin doğru yolu seçenleri aramak ve bulmak da bir görev olabilir mi?

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.25, MŞ.

 

 

GÜNDEMLER

 .  "GÜNDEMLER"

. - Hiç Durmadan ve Devamlı "YAPAY GÜNDEMLER" üretilip, Ortaya Atılıyor.
. Ve halk ve de konuşabilenler, MEDYA... tümü bunların peşine takılıp gidiyor.
. "Temel ve ana sorunlar" ortada iken nerede ise herkes yalnızca bu konularla uğraşıp, hem enerji, hem de zaman harcıyor.
. En güçlü ve en etken "ALGI YÖNETİM" konuları ve uygulamaları nasıl oluyor da hiç anlaşılamıyor ve etkisi altında kalınabiliyor?

. Düşünebilmek, sorgulayabilmek, eleştirebilmek, görebilmek… gerekmez mi?

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.29, MŞ.

 

 

KÜÇÜK DİLEKLER

 . -  Küçük Dİlekler

. Neyim varsa "paylaşabileceğim" birisi olsun.
. Neyim yoksa, onları bana "getirebilecek" birisi olsun.

.  Tatlı dille ve en içten duygularımla seslenebileceğim birisi olsun.

.  En içten duygularıyla bana tatlı diliyle seslenebilecek birisi olsun.

. "Varlığını" en iyi duygularımla kabul edebileceğim birisi olsun.

. En iyi duygularıyla "varlığımı" kabul edebilecek birisi olsun.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.12.27, MŞ.

YALNIZ Olunca

 .  - YALNIZ Olunca

.  İnsanın en önemli özelliği ve farkı "düşünebilmesi" ve aklını bu yolla geliştirebilmesidir.

.  Somut varlıklardan soyuta doğru kendini geliştirebilmesi ise düşünmesi ve düşüncelerini geliştirebilmesi ile olur.

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.10.11

TEMEL SORUNLAR

 .  - temel sorunlar           .

.  ATATÜRK'ü gerçekten anlayan, onun fikirlerini, hedeflerini ve yaptığı devrimleri  kavrayabilen insan sayısı az olabilir...

.  Düşünemeyen, eleştiremeyen, analiz yapamayan, araştırmayan ve yalnızca kulaktan duyma bilgilerle ve sürü halinde davranan bir halk "bilerek" yaratılıyor.

.  Yüksek tahsil görmüş olanların durumu da ayni, yalnızca kendi dalını bilen ama geneli kavrayamayanlar kitlesi durumuna geldiler.

.  Bir ülkenin temel sorunlarını, siyasi durumunu, yönetimini gerçekten anlayamayanlar ancak güncel sorunlarla ve gündemlerle uğraşmaktalar.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-24.01.01, MŞ.

YETENEK ACISI

 .  - YETENEK AVCISI
.  Bir Headhunter diğer bir adıyla yetenek avcısı, işveren adına işe alım hizmetleri sağlayan bir şirket veya bireye verilen isimdir.
.  Headhunterlar, firmalar tarafında yetenek vaat eden kişileri ve belirlenen iş gereksinimini karşılayan kişileri bulmak için işe alınır.
.  Bu genel tanımı iyice anladıktan sonra bunu "ülke genelinde yayılmış" olan dernek ve STK diye adlandırılan yerlerdeki "yetenekli" gençleri, "kişileri" seçip kendilerine yönlendirenlerin olabileceğini de düşünmeliyiz.
.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-24.01.01, MŞ.

İNSAN ONURU YÜCEDİR

 .    - İnsan onuru yücedİr           .

 

.  İnsan kendi kişiliğinin, ahlakının, görgü ve donanımının düzeyine göre yer alır.

.  Özellikle son yıllarda topluma hakim olan "burnu büyüklük, görgüsüzlük" bir ahlaksal çöküntü belirtisidir.

.  Özel günlerde uzakta olanları,  "yalnız" olanları düşünmek ve onları anmak, aramak gerekir.

.  Yılbaşı gibi özel bir günde ailenizden, dost ve akrabalarınızdan hayatta olanları da anımsayın ve arayın.

.  Bildiğiniz halde birilerini "yok" sayarak davranmak, aramamak, anmamak o kişiyi "değersizleştirmektir".

.  Bu bir saygısızlıktır, görgüsüzlüktür ve de kişiliksizliktir.

.  Bunu yaptığınızda o insanın "onuru kırılır".

.  Çok iyi bilmeliyiz ki "insan onuru her şeyden yücedir".

 

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.01.01, MŞ.