2024-06-11

CHP-AKP Görüşmesi

 .  CHP-AKP Görüşmesi   . (Özel-Erdoğan görüşmesi)

. Parti sözcüsünün açıklamaları "halkın beğenisine yönelik" olmuş.

. "Çeteleşme, mafyalaşma, kara para, vergi iadeleri, uyuşturucu, yabancılara satılanlar, sınırlardan geçip ülkeye yerleşenler… gibi konulara değinmiş mi?

. Vergiler ve dar gelirliler hakkında söyledikleri daha çok beğeni toplamak içindir.

. Milleti kandırmanın ne zamanıdır ne de yeridir…

. "Rejim değişikliğini" sağlayamadığınızda şu an var olan "yanlışlar, yapılanmalar, çöküş"… devam eder.

. Uzun bir liste üzerinden yapılan açıklamalar yararlı sayılabilse bile ana sorunların asıl çözümünün "anayasal, parlamenter, demokratik, kuvvetler ayrımına dayalı bir hukuk devleti olması" gerektiğinden sanırım söz etmemiştir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.11, MŞ.

İSLAM ve BİLİMSELLİK

 .  İSLAM ve BİLİMSELLİK        .

.  İslam bugün "bilimde sanatta, felsefede" ne durumdadır?

.  Dünya genelinde Türkiye dışındaki İslam'a yakın duran, İslam Devleti olan ülkelerin sosyal, hukuksal, bilimsel, sanatsal düzeyi nasıldır?

. Son dönemde Türkiye için planlanan ve uygulamaları ile gündeme gelen bir İslam, din ağırlıklı ve istemli iktidarlar ve demokratik düzenden uzaklaşmalar ülkeyi nereye götürmektedir?

. Son girişimler ile "Milli Eğitim" ne yazık ki "anayasaya ve milli eğitim temel kanununa uymayan" bir çizgiye doğru sürüklenmektedir.

. Neden, hangi güçlerin etkisi ve isteği ile İslam ve din öğeleri kullanılarak Türkiye "çağ dışına" itilmektedir?

. Bilimsellikten, çağdaşlıktan ve uygarlıktan uzaklaşma eğilimleri tarihteki yaşanmış "İslam Rönesansı"na tam karşıt bir durumdur.

.  "İslam'ın Altın Çağı veya İslam Rönesansı, tarihsel olarak Orta Çağ'da, Abbâsî Hâlifeliği döneminde 8. yüzyılın ortalarında başlayan ve 15. yüzyılın sonlarına kadar devam eden, İslam dünyasının çoğunun "bilimsel, ekonomik, kültürel, sanatsal, siyasi ve dinî yönlerden zirvede" olduğu dönemi ifade eder."

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.11, MŞ.

İSLAM ve BİLİMSELLİK

 .  İSLAM ve BİLİMSELLİK        .

.  İslam bugün "bilimde sanatta, felsefede" ne durumdadır?

.  Dünya genelinde Türkiye dışındaki İslam'a yakın duran, İslam Devleti olan ülkelerin sosyal, hukuksal, bilimsel, sanatsal düzeyi nasıldır?

. Son dönemde Türkiye için planlanan ve uygulamaları ile gündeme gelen bir İslam, din ağırlıklı ve istemli iktidarlar ve demokratik düzenden uzaklaşmalar ülkeyi nereye götürmektedir?

. Son girişimler ile "Milli Eğitim" ne yazık ki "anayasaya ve milli eğitim temel kanununa uymayan" bir çizgiye doğru sürüklenmektedir.

. Neden, hangi güçlerin etkisi ve isteği ile İslam ve din öğeleri kullanılarak Türkiye "çağ dışına" itilmektedir?

. Bilimsellikten, çağdaşlıktan ve uygarlıktan uzaklaşma eğilimleri tarihteki yaşanmış "İslam Rönesansı"na tam karşıt bir durumdur.

.  "İslam'ın Altın Çağı veya İslam Rönesansı, tarihsel olarak Orta Çağ'da, Abbâsî Hâlifeliği döneminde 8. yüzyılın ortalarında başlayan ve 15. yüzyılın sonlarına kadar devam eden, İslam dünyasının çoğunun "bilimsel, ekonomik, kültürel, sanatsal, siyasi ve dinî yönlerden zirvede" olduğu dönemi ifade eder."

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.11, MŞ. 

https://cibikci-arsiv.blogspot.com/2024/06/islamin-altin-cagi.html

AKRABA KALDI MI

 . - AKRABA KALDI MI?

.  Yeni tip yaşamın getirdiği ile günümüzde ne akraba kaldı, ne de aile...

.  Herkes uzun yıllardır bir yerlere dağıldı gitti..

.  Bugün bir ailesi olan, akrabaları ile görüşebilenler gerçekten mutlu ve memnun olmalı.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.04, MŞ.

NORMAL Olan

 . "NORMAL" Olan Nedir?

.  Toplumun ve devlet yönetiminin temel kuralları dikkatlice düşünülmeden ve esas olması gerekeni "normal" olanı hiç görmeden, ele almadan yapay gündem oluşturmak sakıncalıdır.

.  Çağdaş ve uygar bir devlet modeli tüm özellikleri ile bellidir; uygulanması, istenilmesi gereken de budur.

.  Algı yönetimi uygulayıp bir "normalleşme akımı" oluşturmak isteyenlerin asıl hedefleri nelerdir?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.04, MŞ.

YAŞANABİLİR

 . YAŞANABİLİR

.  Yaşanılabilir bir dünya, yaşanılabilir bir çevre, yaşanabilecek bir iklim için her ne kadar en iyisini ve en uygununu istiyor olsak bile tüm bu çalışmaları kim yapacak, nerelerde yapılacak?

.  O şirketlerin, kuruluşların sahibi kimler olacak?

.  Onlar her şeyden önce kendi çıkarlarını düşünmeyecekler mi?

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.04, MŞ.

CAHİL

. CAHİL

. "Genel" olarak ya da "bir konuda" bilgisiz, eğitimsiz, öğretimsiz kalmış olanlara "cahil" diyoruz.

.  Cahil birisine "cahillikten kurtulabileceğe" inandırmak ve bunun yollarını göstermek "çok zordur".

.  Dinlemez bile…

. "Öğrenme merakı" olmayan birisinin bilgisizlikten, bilinçsizlikten kurtulması "imkansız" gibidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.06, MŞ.


BESLENME

 . BESLENME

. Bir ülke halkı "beslenmesini kendisi sağlayabiliyor" ve "dışarıya bağımlı değilse" her türlü saldırıda ayakta kalır.

. Bu nedenle ulusal "tarım ve besicilik" önemsenmelidir ve "desteklenmelidir".

. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.06, MŞ.

BELEDİYE GÖREVİ

 .   BELEDİYE GÖREVİ

.  Kamu ya da belediyeler "üzerilerine aldıkları görev ve sorumlulukları" "kendi sistemleri içerisinde" ve "öz olanakları ile düzenli olarak" yerine getirirler.

.  İnsanların tutum ve davranışları "kendilerine göre" olacağı için, onlardan "tam bir bilinç ve disiplin" beklenilemez.

.  "Çevreyi kirletenler" olmaktadır ve onlar "yanlış" yapmaktadırlar.

.  "Çevreye zarar" verenler saptanıp, "ceza almaları" sağlanmalıdır.

.  Belediyeler yasaların verdiği "sorumluluk ve görevler" içinde bir yapıcı "düzen ve sistem kurmak" ve çevreyi "temiz tutmak" zorundadır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.10, MŞ.

GÜCÜMÜZ

.   GÜCÜMÜZ

.  Ruhumuzun, kişiliğimizin "gücü" her şeyden önce "kendimize verdiğimiz değer" ve onun için "harcadığımız emek ve zaman kadardır".

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.10, MŞ.


GELİŞMEK İÇİN

.   GELİŞMEK İÇİN

.  "Öğrenme merakımı", "çalışma azmimi" asla yitirmeden devam etmeliyim.

.  Yaşam için çok daha iyi, daha da "düzeyi yüksek" olabilmek için, "kendim için" öğrenmek, kendimi geliştirmek asıl görevimdir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.06.10, MŞ.