2023-09-11

ANADİLİ ÖĞRETİMİ

 -  “ANADİLİ ÖĞRETİMİ”       .

. Her bir yurttaşın bilinçli olması ve bu kapsamda anadiline önem vermesi çok önemlidir.

. Bir Türk olarak anne ve babaların, gençlerimizin bir dilin öğreniminin en iyi “devlet okullarında” olduğunu vurgulaması önemlidir.

. Okullar olmasa, çağdaş ve doğru bir öğretim verilemeyeceğine göre, DİL ve bunun gibi ANADİLİ TÜRKÇE de devlet okullarında çağdaş yöntemlerle öğretilir.

. Alman devlet okulları bize bu hakkı tanımıştır ve biz de buna uygun davranıp, duyarlı olmalıyız.

. Bunu anlamak ve kavramış olmak hepimiz için, geleceğimiz için çok önemlidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.10, G.

GENÇLİK

 . -  GENÇLİK        .

. " Bütün ümidim gençliktedir". Mustafa Kemal Atatürk.

. ATATÜRK doğru söylemiş.

. Bugün ne yazık ki diğer katmanlarda olduğu gibi, genç kitleler çok büyük algı zihin operasyonları altındadır.

. Temel yurttaşlık bilgilerinden ve bilinçten çok uzak durmakta ve nerede ise yalnızca "moda" algılar-özentiler altında kalmaktadır.

. İşte tam da bu durumda ülkenin aydınlarının, yetişmişlerin ve de yurtsever ve demokrat kitlelerin, bireylerin "gençlik" için çok daha işlevsel ve etkili yöntemler bulmaları gerekmektedir.

. Bunu "kimler yapabilir", sorusu herkese açıktır ve herkesi her kurum, her parti de kendisine görev edinmelidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.10, G


 

SİYASET DÜNYASI için

 -  SİYASET DÜNYASI için      .

Yeni, yeni az da olsa bazı gerçekleri konuşmaya, öz eleştiriler yapmaya, dün söylemediklerini bugün “söylemeye”, birden “doğrudan yana” olmaya başlayan bugüne özgü bir "akım" oluşuyor.
- Bu konuşanların ”bakış açıları” mı değişti?
- Duruşlarında, ilkelerinde mi değişiklikler oldu?
- Dün, neden “bugün söylediklerini” göremediler?
- Bu eleştiriler ve konuştukları "yarın" için nereye doğru bir “yönlendirme” olmaktadır?
- Ya da yeni oyunlar, tuzaklar, tezgahlar mı olacaktır?
- Ortaya atılan bu "gündemler" ile nereye “varılmak” isteniliyor?
- Tüm partiler ve kuruluşlar ve onların çok önemli kişileri için esas “sormak gereken” soru şudur:
- Devletin ve ülkenin bugün içinde bulunduğu "çöküş" nedendir; temelde yatan “ana sorun” nedir?
- Gerçek ve temel sorunu öne çıkarmadan ve bunun üzerinde konuşmadan "kişilere" yönelik yapılan her türlü laf sonuçta bir “yarar” sağlamayacaktır.
- “Sormamız gereken” ise şudur:
- Nasıl bir ülke, nasıl bir devlet yönetimi istiyorsunuz, nasıl bir gelecek bekliyorsunuz, temel ilkeleriniz ve idealleriniz nedir?
.  Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.11, G.
**
******************************************

11 EYLÜL, OKULLAR AÇILIYOR

-       11 EYLÜL 2023, OKULLAR AÇILIYOR

.  Bugünün öneminden dolayı herkes güzel sözler söyleyip yazmak istiyor.

.  “HAYIRLI OLSUN” dilekleri her bir yanı sarıyor.

. Evet, OKULLARIN AÇILMASI HERKES İÇİN HAYIRLI OLSUN; YANİ İYİ OLSUN, İYİLİKLER GETİRSİN.

. Ülkenin temel eğitim anlayışı nedir?

. İçinde bulunduğu şu an yaşanılan sıkıntılar, çarpıklıklar, yanlışlıklar nedir?

. Ülkemiz için, bizim için, bu toplum için ”nasıl bir eğitim” istemeliyiz?

. Şu an geçerli olan MİLLİ EĞİTİM KANUNU nasıldır; neleri ön koşmaktadır, neleri buyurmaktadır ve istemektedir? Bunu açıp, okudunuz mu?

. Kanuna rağmen uygulamalar nasıldır?

. Öğretimin içine düştüğü bu çifte standartlı yapılanmalar, paralı-parasız ayrımları çok mu beğenilmektedir?

. Eğitimin temel ilkeleri nedir, neler olmalıdır?

. Öğretimin temel ilkeleri nedir, neler olmalıdır?

. Özellikle anne ve babalar çocuklarına okul seçerken, onları okula gönderir iken bu ANA SORULARA eğilmeden, düşünmeden, incelemeden, fikirsel bir gelişime erişmeden nasıl davranabiliyorlar?

. Evet ülkenin siyasetçileri, aydınları, düşünürleri, okuryazarları, bilim insanları, toplumsal örgütleri… de var.

. İçine düştüğümüz bu durumu anlayabilen, sorgulayıp, eleştirebilen insanlarımız olmadığı sürece ne bir adım ileriye gidebiliriz, ne de yerimizde sayarız.

– “Ben mi düzelteceğim bu memleketi” diyenlerin sesi her yerden duyuluyor.

. Sen tek başına düzeltmeyeceksin ama hiç olmazsa “eleştirip, düşünüp, çözüm yolları üzerinde fikirler oluşmasına” en azından kendin için gayret etmelisin.

. Yazık, çok yazık!

. “Türkiye çağdaş uygarlık yolunda ilerleyen bir ülke olmalıdır”, diyemeyen ve bunu hiç anlamamış insanlar topluluğuna ne söyleyebiliriz…

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.11, G

 

ENTELEKTÜELLERİ TANIMALIYIZ

 .  -  ENTELEKTÜELLERİ  TANIMALIYIZ       .

. Herkes, her aklı başında olan insan, sağ duyu sahibi bir insan iyi bir yurt sever olabilir, bir aydın olabilir...
- Toplumunu ileriye götürmek, insanları aydınlatmak ve sorunlara çözüm yolları aramak , doğru analizler, eleştiriler ve sorgulamalar yapabilmek isteyen ve de bunu yapabilecek düzeye gelme yolunda olan insanların olması gerekir.
- Toplumun seçkin ve donatılı özellikleri olan, düşünce ve fikir üretebilen insanları çoğaldığı sürece ileriye doğru gidilebilir.
- Çağdaş bir uygarlık düzeyine doğru ilerleyebilmek, insanlığı daha bir yaşanabilecek, özgürlükçü ve eşitlikçi bir refah toplumuna, bir hukuk devletine doğru götürebilmek konularını, insana ve topluma dair, doğaya ve evrene dair her türlü konu üzerinde düşünebilen, bağlantıları görüp yorumlayabilen "entelektüeller" olmalıdır.
- Hangi ülkede entelektüellerin sayısı ve düzeyi yüksek ise o ülke, o toplum çok daha ileriye yönelebilir.
- Türkiye bu konuda ne yazık ki yeteri düzeyde fikir üretememiş ve entelektüellerini çoğaltamamıştır.
- Günümüzde yine de çok değerli Türk entelektüelleri vardır ve de bunlar saygı görebilmektedir, değerleri bilinebilmektedir.
- Aydınlar, okuryazarlar ve bilinçli yurttaşlar bu değerli insanlarımızı tanımakta ve izlemektedir; yazılarını okumaktadır.
- Bir insan olarak kişisel gelişmemize yer vermek ve özen göstermek, zaman ayırmak gerekir ise, fikirsel olarak da gelişme yollarını bulmalıyız.

. İçinde bulunduğumuz sorulara yanıtlar bulmak, dünyayı, geçmişi, toplumları, insanları … daha iyi anlayabilmek için entelektüellerin düşünceleri, görüşleri, yazıları bizlere büyük yarar sağlayacaktır.

. Çocuklarımızı da okuyan, araştırmacı, sorgulayıcı, bilimsel bakış açısına sahip olarak yetiştirebildiğimizde daha bilinçli ve öz güveni yüksek bireyler olacaktır.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.11, G.


“HERKES” İÇİN

 .  - “HERKES” İÇİN                                    .

- Bu ülke herkesi ilgilendirir.
- Bu halk, bu millet herkesi ilgilendirir.
- Atatürk ve devrimleri, gösterdiği yol herkesi ilgilendirir.
- Atatürk'ün kurduğu siyasi parti CHP herkesi ilgilendirir.
- Partinin durumu, çalışması ve içeriği herkesi ilgilendirir.
- Ülkenin geleceği herkesi ilgilendirir.
- Sağcı, solcu, dindar, dinsiz, her namuslu ve güzel ahlaklı insanı ilgilendirir.
- ATATÜRK ve ilkeleri, fikirleri, yaptıkları hiç bir ayrım yapmadan namuslu ve yurt sever herkes içindir ve tüm bu insanlar artık ülkenin gerçek durumunu görüp, birlikte hareket etmelidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.10, G.

GÜVENMİYORSAN OLMAZ

 . -    GÜVENMİYORSAN OLMAZ                .

.  İnsanın “güvenebileceği”, “inanabileceği”, “dürüst” kişilere olan gereksinimini sakın hafife almayalım.

.  İşin doğru ve dürüst yapılabilmesi için tüm bunlar olmalı…

.  Yurt işleri için, devlet işleri için de tam da bunlar olmak zorunda.

.  Yanlış kişilere önemli yerler verilmemeli ve bu açıkça söylenmeli.

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.10, G.

 

BUGÜN “GENÇLİĞE SESLENİŞ”

 . –  BUGÜN “GENÇLİĞE SESLENİŞ”   

. 100. yılda bugün, ülkenin düştüğü durumu görüp, büyük önder Atatürk'ün GENÇLİĞE SESLENİŞ’ini okumayan, anlamayan, kavrayamayan, görüp de hiç duygulanmayan kişileri anlamamız çok zor!
. Bu insanlar ne ülkenin düştüğü durumdan, ne de temel sorunlardan, sıkıntılardan hiç mi etkilenmiyor?
. Türkiye Cumhuriyeti'nin ne zorluklarla ve hangi koşullar altında kurulduğundan hiç mi haberleri yok?
. Cumhuriyeti, devrimleri, getirdiği tüm gelişmeleri ve yatırımları, hedefleri, tüm dünyanın kabul edip, önemsediği, değer verdiği Mustafa Kemal ATATÜRK'ü görmemek, umursamamak ve de bunlardan bir yurttaş olarak gurur duymamak nasıl bir kişiliktir?
. Bu mudur 100 yıl sonra gelinen nokta...
. Karşı devrimci her türlü girişimler, hareketler, üzerimize oynanılan oyunlar ve kurdukları tuzaklar ile, tüm medya ile böyle bir yurttaş mı yaratmak istemişler?
. Her şeye, modanın her türlüsüne, her türlü kulaktan duyma bilgiye, görünümsel özentilere, boş ve yapay gündemlere, çook çok beğenilmelere verdikleri önem ve ayırdıkları zaman, harcadıkları güç ve de para ile bu toplumu nereye sürüklemek istiyorlar?
. Durun, düşünün ve gerçekleri anlamaya, kavramaya ve artık UYANMAYA çalışın.
- GENÇLİĞE SESLENİŞ’i bile okuyup anlayamıyor iseniz, önemsemiyor ve duyumsayamıyor iseniz, çok yazık düştüğümüz duruma...

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.09.10, G

İKİ DİLLİLİK

 . - İKİ DİLLİLİK             .

. Aile ve toplum içerisinde “iki dilli” olmaya çok rastlanır.

İki dillilik durumu ve öğretimi üzerinde okullarda çalışmalar yaptığım için biliyorum.

. Yapılabilir, uygulanabilir.

. Eğitim, öğretim, kültür, aile, mahalle, köken... ile olan tüm bağlantıların dil, anadili, duygular ve tümüyle beyinsel ilişkileri birleşim kabul edilebilmeleri... üzerinde incelemeler, araştırmalar yapılması gereken bir alan olabilir.

. Çok yaygın olmamakla birlikte çok dillilik durumu da vardır; bu da ya aile içindeki yapısallıktan kaynaklanır, ya da çok dilli öğretim yapılmak istenilen okullarda…

. En önemli olan belki de insanın kendi anadilinde çok gelişmiş ve iyi durumda olmasıdır.

. Böylelikle diğer dilleri öğrenmek çok daha hızlı ve güçlü olabilir.

. Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI

.   GC-A-23.09.07, G.

MÜZİK PİYASASI

 . -  MÜZİK PİYASASI                .

. Son dönemlerde "pop" türü müzik ile birlikte ilkesiz ve özensiz şarkıcılar çıkarıldı ve bunlara yer verildi.

. Bunu bir yozlaşma örneği olarak da görebiliriz.

. Nitelikli ve özgün müzik, halk müziği ise kıyıya itilir gibi oldu.

. Okuyucu, şarkıcı sözcükleri yerine "sanatçı" kullanılmaya başlanıldı.

. Gerçek sanatçılar ise “ülke gerçeklerine sahip çıkan” bilinçli sanatçılar ise kıyıda aldı.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI

.    GC-A-23.08.21

PROFESYONEL SPOR

 . -  PROFESYONEL SPOR            .

. Tüm dünyada "profesyonel spor" en başta da "futbol" eleştirilmeli ve sorgulanmalıdır.

. Bunun sömürüye ve kazanç hırsına dayalı emperyalist yanının olduğunu görebilmeliyiz.

. Hem çok büyük paraların ve çeşitli oyunların dönüyor olmasından dolayı, hem de ülkeleri, halkları algı yönetimleri ile yönlendirilebilen en büyük “operasyon” olduğu için kesinlikle desteklenmemelidir.

. Eğer özgür ve bağımsız, kalkınma yolunda çağdaş bir ülke olmak istiyor isek “profesyonel spor” tuzaklarından kendimizi kurtarmalıyız.

. Öte yandan çok erken yaşlarda çocukların, gençlerin düzenli spor yapacağı yaygın ve amatör, para hırsına dayanmayan bir spor ağı ve kültürü yayılmalıdır.

.   Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI

.    GC-A-23.08.21,

OKUYAN İNSAN

 .   OKUYAN İNSAN                        .

. "Kitaplarla yaşayan, okuyarak yaşayan insan, öğrenme merakı olan ve araştıran insan, OKUYAN İNSAN" olmak hiç de kolay değildir ve ancak çok küçük yaşlarda başlayan ve kendiliğinden gelişen, durmaksızın devam eden insansı bir yaşam ve algı biçimidir.

. Sonradan, okullar bittikten sonra "hadi ben de okuyayım" diyerek hiç olmaz.

. "OKUYAN İNSAN bunu kendi ana kodlarına işlediği için her yerde ve aralık vermeksizin, her bir kaydı kullanarak araştırır, okur.

. Özgün kitaplıkları oluşur, kitaptan ve kitap türlerinden anlar, yorumlayıp, algılayabilir...

. Bu gelişmişliği ve kazanımları ise ancak kendi türünden olanlar anlayabilir.

. En azından bunları ben "kendimden örnekleyerek" böyle anlayıp, açıklayabiliyorum.

. İnsanlık da ancak okumak ile, bilinçli, düzenli ve düzgün araştırmalar ile, gerçek bir öğrenme merakı ile aydınlanmaya ve uygarlığa erişir ve de durmaksızın kendisini bu yolla geliştirir ve yeniler.

.   Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI

.    GC-A-23.08.21, G.