2022-01-19

İyi İnsan Olmak

     İyi İnsan Olmak

İyi bir insan nasıl olunur?

Nasıl bir insan olmak İstersin?

İnsan için yaşamın ana amacı nedir?

Hangi özellikler bizi "iyi insan" yapar?

Kendimize iyi bir insan olmak için ne kadar önem veriyoruz?

Kişisel özelliklerimize ne kadar yön verebiliyoruz?

Bir sürüye katılır gibi yaşadığımızda, sağlam bir kişilik nasıl kazanabiliriz ki...

   "İyi bir insan olmalı" üzerine birçok yazım varsa da daha da devam edecek...

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

.     GC-A-20.09.15-G

PARTİ

    P A R T İ

   Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu ve temellerini attığı bir partinin bugün içine düştüğü durum çok üzüntü vericidir.

   Cumhuriyetin kuruluş ilkelerine bağlılığı ve verdiği önem ne kadardır?

   Atatürk yasalarına, devrim yasalarına, cumhuriyete, demokrasiye bağlılıkta ve bu konuda verdikleri uğraş ve güvende ne durumdadırlar?

   Son konuşmalar da ne yazık ki bu partinin gücüne ve inanırlığına olumsuz etki yapacaktır...

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

.        GC-A-20.09.15-E

Çok Paralı İşler

    Çok Paralı İşler

   Bir ülkede ortada görülen ve çok ünlü olanlar, çok para kazananlar

neden vardır?

   Bu kişiler tek, tek ne denli bir üretim sağlamışlardır?

   Ya da bu kişilerin içinde oldukları "sektör" bu kişiler üzerinden ne denli bir güç ve kazanç elde etmişlerdir?

   Bu kişilerin elde ettiği paralara nüfusun yüzde kaçı ancak erişebilir?

   Nasıl oluyor da dar gelirli ve yaşam savaşı veren milyonlar bu kişilerin en çok hayranı olabiliyorlar?

   Bu nasıl bir oyundur, diye düşünebilen de yok gibi...

 .     Öğretmen Gönen Çıbıkcı

.      GC-A-20.09.15-F

ELİMİZDE

    ELİMİZDE

   Eğer gerçekten "uygar ve çağdaş bir ülkemiz olsun", diye düşünüyor iseniz, her şeyden önce yurt sever, çalışkan ve okuryazar olmanız, yapay gündemlerin tuzağına düşmeden, fikir ve çözüm yolları üretmeniz gerekecektir.

   Bunun için de gerekli olan temel bakış açısı "çağdaş bir demokrasi" anlayışı olmalıdır.

   Kendini korumasını bilecek bir yapıdaki, güçler ayrımına dayalı bir demokrasiye erişebilmek için kendinizi hazırladığınızda göreceksiniz ki Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş ilkelerine ve hedeflerine de yaklaşmış olacaksınız.

   Bu nedenle onun bunun ortaya attığı boş laflara takılmadan kendi yolunuzda ilerlemelisiniz.

   Seçim sizin elinizdedir!

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

.     GC-A-20.09.15-D

BİLİM KURGU

    BİLİM KURGU

   İnsanlara bazı olguları, duyguları, tiplemeleri masallarla anlatmak daha çok eski zamanlarda kalmış gibi düşünsek bile günümüzdeki "bilim kurgu" türü kitaplar ve onların filmleri hep hayal dünyasını yansıtır.

   Ama bunların içinde belki de ileride karşılacağımız bilimsel gerçekler olacaktır.

   Bilimsel düşünce ile eleştirel bakabildiğimizde o masalların, filmlerin gerçek yüzünü kavrayabiliriz.

   Aslında her bir olguda bir bilimsel açıklama vardır.

   Ve bu açıklamalar da zaman ilerledikçe yerlerine yenilerine bırakırlar.

   Özellikle çocukların çok kitap okuyabilmeleri için erken yıllarda alışkanlık kazanmaları gerekir.

   Okudukları her kitap onları düşünmeğe, sorgulamağa, araştırmağa itmelidir.

   "Jules Verne" kitaplarını buna örnek vermek isterim.

.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.       GC-A-20.09.07-G

 

 

 

Ama Hangi İnsan?

 .   Hangi İnsan? 

Nerede "sorun" var ise orada insan vardır.

Nerede "çözüm" aranıyorsa iş yine "insana" düşer.

Ama HANGİ insana?

"Hangi" özelliklerdeki insanlar ile "doğru çözümlere" ulaşılabilir?

Yararlı ve de umut vaat eden temel kişilik özellikleri neler olmalıdır?

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

 .     GC-A-20.11.29-B

Hangi İnsan?

 .   Hangi İnsan?

.  Hem insanlık için, hem de Allah'a bir dua olsun diye:

.    "ALLAH'ım bu özellikleri olan insanlar benden uzak olsun!"

- Seçip sunabilecek doğru ve güzel sözü olmayan

- Coşkusuz, sevinmeyi bile bilemeyen

- Ruhu donmuş

- Yaşamında bir sıcaklık ve canlılık olmayan

- Kendine bile saygısı olmayan

- Burnu büyük

- Kullanabilecek bir aklı bile olmayan

- Kötü niyetli

- İnsan sevgisi olmayan

- Kıskanç

- Geçimsiz

- Hain

- Sahtekar

- Art niyetli

- Uyumsuz

- İlkesiz

- Partizan       

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı

  .       GC-A-20.08.25-K

 

HAK ETMEK

 .        HAK ETMEK

Hak etmeyen bir insana değer "vermemen" gerektiğini çoktan kavramış isen, insanlara çok fazla yaklaşmana hiç gerek olmadığını da anlamışsın, demektir.

"Gereksiz" ve "kalitesiz" bir insan ile arkadaşlık yaptığında bir gün onun senin canını "acıtacağını" ve sınırlarını "tutturamayacağını" şimdiden bilmen gerekir.

Bu nedenle de arkadaşlıkların seçilmiş kişilerden oluşuyor ise devam edebilirsin.

Eğer, zaten güçlü isen "yalnızlık" senin için çok daha huzurlu bir yaşam sunacaktır.

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

  .    GC-A-20.08.25-I

GERÇEK

 .    "GERÇEK"

- Artık gerçek kavramı TEK olmayı yitirdi...

- Yeni dijital çağ ile gelişen yeni kavramlar oluşmakta.

- Çok farklı GERÇEK kavramları çıktı:

Ø Sanal gerçek.

Ø Artırılmış gerçek

Ø Hiper gerçek.

Ø Gerçek zamanlı gerçek.

Ø Karışmış gerçek.

Ø İlerlemiş gerçek.

 .    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

     .    GC-A-22.01.15-B

 https://www.youtube.com/watch?v=c7Am8OccYqM

24:30

Genel İzlenimler 19 Ocak 22

 . Genel İzlenimler 19 Ocak 22

. Bazı siyasi partiler birbirleriyle görüşmeğe yönelik çalışmalara başlamış.

. Orta sağ bir grup ve sol anlamında bir başka grup açıklamalarda bulunuyorlar, daha da bulunacaklar.

. Genel seçmene ne denli bir "güven" verebilirler?

. Genel seçmenler üzerinde bu gruplamalar ne denli bir etki yapacak?

. Halk kesimlerinin beklentileri nelerdir?

. Devlet yönetim sistemine yönelik, demokratik istemlere yönelik konuşmalar görülmemekte...

. Sadece "günlük tartışmalar ve pahalılıklar" üzerine dönen bir tartışma ve yönlendirmeler genel görünüş olarak ortaya çıkmakta...

. Çağdaş bir sosyal demokrat temel istemler ve hedefler ortaya çıkmamakta...

. "Türkiye Cumhuriyeti kuruluş ilkeleri"ne, "Atatürk ve cumhuriyet yasalarına" yönelik görüşler ve duruşlar görülmemekte...

. Sol olarak adlandırılabilecek grup için ise oy potansiyelinin çok düşük olacağı söylenmekte...

. Türkiye genelinde ortak görünüm yakın bir zaman da SEÇİM olacağına yönelik.

. İktidarda bulunan partiler de seçime yönelik eğilim göstermekte ise de kamu araştırmalarına ve kendi iç değerlendirmelerine çok daha önem verecekler gibi görülüyor.

. Çağdaş, uygar bir parlamenter demokratik yönetime yönelik beklentilerin ve umutların pek de görülmediği ve asıl gündeme getirilmediği izlenmekte...

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

  .   GC-A-22.01.19-A

 

İnsanları Yönetmeyi Bilirler

 .   İnsanları Yönetmeyi Bilirler...

.   Yapay ve boş gündemleri ortaya atarak toplumun, devletin gerçek sorunlarına uzak tutulan insanlar en önemli temel değerlerini yitirdiklerinde bile gerçekleri anlayamayabilirler....

.   Onlar sadece kendi kısır döngülerinde ve kişisel beğenilmeler üzerine bir yaşam sürmeğe alışmışlardır...

.   Sürü algısı ile birbirlerini izleyerek, düşünmeden, eleştirmeden, sorgulamadan, aklını kullanmadan günlerini geçiren topluluklar büyük bir çöküş ile karşı karşıya geldiklerinde ise büyük şaşkınlığa düşerler.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

    .    GC-A-22.01.17-A

Şiddet ve Tehdit İle Olmaz

 Şiddet ve Tehdit İle Olmaz

.   Tehditlerle, öfkelenmelerle, şiddete yönelmekle, alay etmeler ve küçümsemelerle hiç bir kişi ya da kurum tehdit altına alınamaz.

.   Toplumun ya da insanların kendi aralarında ya da kurumlarla sorunları olduğunda en iyi, en adil ve en doğru çözüm sadece "demokratik hukuk" devletinde olabilir.

.   İnsanlığın ve böylece toplumun huzurlu ve barış içinde yaşayabilmesi ancak "hukukun üstünlüğü"ne dayanan, "yasalar önünde herkesin eşit olduğu" rejimlerde olanak bulur.

 .   Öğretmen Gönen Çıbıkcı

     .    GC-A-22.01.17-B

Şiddete Karşı Durmak

 .   Şiddete Karşı Durmak:

Ø Avukatlara uygulanan şiddet...

Ø Hekimlere uygulanan şiddet...

Ø Öğretmenlere uygulanan şiddet...

Ø Kadına uygulanan şiddet...

Ø Çocuğa uygulanan şiddet...

Ø Demokrasiye uygulanan şiddet...

Ø Emekçiye uygulanan şiddet...

Ø Siyasetçiye uygulanan şiddet...

Ø Her ne kadar "Şiddetin önlenebilmesi bir "eğitim konusudur" denilse de "temelde esas olan demokratik hukuk devleti"nin her türlü olanakları ile uygulanmasına bağlıdır.

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı

  .      GC-A-22.01.18-A

.   Çağdaş, uygar, demokratik bir refah toplumu olsun diye....