2022-06-04

BİLİM ve İNSANI

     BİLİM ve İNSANI

İdeal olarak bir aydının yapması gereken tanımlamaya göre "bilim insanı" nasıl olmalıdır?

Şöyle bir tanımlama yapılır:

"Bilim insanının cinsiyeti, bir ırkı, taraf tutması gereken bir Allah'ı ve dinsel inancı yoktur. Amacı insana hizmet etmektir"

Çok güzel bir “var sayım”.

Tam bir olması gereken, bir ideal...

Ama öyle mi gerçekten?

Okullarda öğrenip elde ettiği bilgileri uygulayabileceği, araştırmalar yapabileceği, çalışabileceği bir "yer" hiç mi gerekli değil?

Hangi kütüphanede, hangi laboratuvarda... bilimsel araştırmalarını yapabilecek?

Her halde evinin mutfağında değil.

Ve de kendisine gerekli olacak o laboratuvarlar, kütüphaneler en üst düzeyde ve donanımda olması gerekmeyecek mi?

Eğer tüm bu olanakları devlet sağlıyor ise insanın içi bir huzurla doluyor.

Yok, öyle değil de büyük sermayelerin parası ile sağlanmış ise ve de bilim insanı orada görev almak durumunda ise...

Bu durumda neler düşünürsünüz?

Neler hissedebiliriz?

. Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-21.01.04-A


İNSAN HAKLARI, ÇOCUK HAKLARI

 .  İNSAN HAKLARI, ÇOCUK HAKLARI

·       Çocukların evlendirilmesi, kötüye kullanılması, tecavüzler ve çocuk işçiler bugün her türlü çağdaş hukuk anlayışına, evrensel anlaşmalara ve anayasal bağlayıcı maddelere rağmen bir ülkede HOŞ görülüyorsa, siz ne çağ atlayabilirsiniz, ne de çağdaş uygar bir ülke olabilirsiniz.

·       Ne bir düzgün ve doğru bir AİLE eğitimi ne de bir YURTTAŞLIK eğitimi alamamış, boş ve kulaktan duyma şeylerle kuşaktan kuşağa aktarılmış kitlelerin davranış ve düşünce biçimi olan bu düzey onları kullanmak isteyenlerin işine yarıyor.

·       Tüm bunlara rağmen ve onları hoş görmeksizin çağdaş bir hukuk devletini anlamak, kavramak ve istemek gerekiyor.

·       İnsan hakları, çocuk hakları ve bunlara bağlı hukukun üstünlüğünü sağlayamadığınız durumda sizin siyasi partilerinize nasıl güvensinler...

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.03-A

 

PROPAGANDA

-  PROPAGANDA                 

. Duyanlar olmuştur:

. Propaganda ve propagandanın gücü…..

. Ne olduğunu ve nerelerde nasıl kullanıldığını bilenler de vardır:

. Hangi dönmelerde, kimler tarafından ve ne tür amaçlar için kullanılır?

. PROPAGANDA nedir, diye bir incelemek yararlı olur.

. Konu oldukça hassas!

. Merak edenler internette bulunan KAYNAKLARA BAKABİLİR...

. Okudukça propagandanın önemi ve gücü karşısında şaşırabilirsiniz…

.  Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-E

KENTLER VE ÖZELLİKLERİ

  KENTLER VE ÖZELLİKLERİ       

§  Kentlerin oluşumu ve kente bir yaşam kazandırmak öyle çok da kolay değildir.

§  İki temel öğe var ki, bence, üzerinde en çok durulması gereken onlardır.

§  Birincisi:

§  Ne yazık ki genel olarak bizde bir kentleşme, kentsel yapılaşma pek de iyi gelişmemiş.

§  Kentlerin kentine özgü geniş meydanları olmalı.

§  Kent içi ormanları, yeşillikleri, parkları olmalı...

§  İçerisinden akan dereleri, ırmakları olmalı...

§  Kendine özgü yapıları, özgün mimarisi olmalı...

§  Ve bunlar hep korunularak, yıkılmadan yüzlerce yıldan bugüne gele gelmiş olmalı... idi....

§  İkincisi:

§  Kentsel yaşam kendine özgü kültürünü, sanatını, dilini de geliştirerek korunmalı ve kentli denilebilecek bir koruyucu "kaliteli kitle" oluşmuş olmalı... idi....

§  Bunların yanı sıra diğer etkenler de eklenebilir:

§  Üretimi, ticareti, zanaatları, sanat dalları, küçük sanayii, bahçeciliği, küçük tarımı ile gelişmiş olmalı ve denetimli göç alma bilinci ile korunmuş olabilmeli....

§  Ne yazık ki okumuş, diplomalı ve önemli yerlere gelmiş "büyüklerimiz" başka ülkelerde böylesine korunmuş kentleri görüp gelseler bile hep "çıkar" ve "rant dürtüleri" ile o temel bakış açılarını kendi kentlerinde uygulayamamışlar...

.    Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-D

KADIN DERNEKLERİ

 KADIN DERNEKLERİ                     

. Türkiye'de resmen kayıtlı "kadın dernekleri" ne kadar çokmuş....

. GOOGLE'de arama yapılınca hepsi karşınıza çıkıyor.

. Ülkenin her yanına yayılmış, çeşitli adlar taşıyan binlerce kadın derneği, kendilerine göre çalışmalar yapıyor.

. Tüm derneklerin "en üst" amaçlarının ve hedeflerinin "yaşanılabilir, çağdaş bir refah toplumuna" erişmek olduğunu düşünüyorum.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-C

UYGAR OLABİLMEK

 .   UYGAR OLABİLMEK      

·       Ülkenin önemli kişilerinin karşılıklı görüşmeler yapabilmesi, açıkça düşüncelerini söylemesi her zaman beklenir.

·       Açıkça sorular yöneltmek ve açıkça yanıtlar vermek her zaman yararlı olur.

·       Önemli olan ise "temel" sorunları "rejim" ile ilgili olan açıklamaları ve istemleri dile getirmektir.

·       Siyasi etik ve kullanılan dilin düzeyi ise çağdaş, uygar bir insana yakışan biçimde olmalıdır.

·       Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesine ve ilkelerine dönülmeli, demokratik, parlamenter, anayasal bir hukuk devleti yeniden tüm kurumlarıyla kurulmalıdır.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-B

 

SORABİLİRSİNİZ

 . SORABİLİRSİNİZ                       

·       En doğal hakkınız olarak ve bir yurttaş olarak da çok çeşitli konularda sorabilirsiniz.

·       Çok çeşitli olayları, yolsuzlukları, haksızlıkları v. b. sorabilirsiniz,

·       Sorulmalıdır da…

·       Bilgi almak, aydınlanmak isteyebilirsiniz…

·       Ama hepsinden en önemlisi ve en temel sorun olarak şöyle sormak gerekmez mi:

·       Çağdaş, anayasal, parlamenter bir demokratik hukuk devletinin tüm kurumları, kuralları neden değiştirildi ve başka tür uygulamalara dönüştürüldü?

·       Neden?

·       Sormak, araştırmak, incelemek, hak aramak sizlerin birer hakkı olduğu kadar ana görevinizdir.

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.02-A

 

GÜNÜMÜZDE İNSAN

 GÜNÜMÜZDE İNSAN                           

·       UYGAR, ÇAĞDAŞ, EDEPLİ, KÜLTÜRLÜ, GÜVENİLİR, DÜZGÜN KİŞİLİKLİ, GÜZEL AHLAKLI… olabilmelidir.

·       Özellikle de kamuda görev alanlar bu özelliklere uymalı ve yurttaşlara örnek olmalıdırlar.

·       Yasalar önünde herkes eşittir, eleştirilebilir, sorgulanabilir, yargılanabilir.

·       Demokratik parlamenter rejimlerde hiç kimse, hiçbir aile üstün değildir, dokunulmaz değildir.

.     Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.01-A

İNSAN OLABİLMEK

  - İNSAN OLABİLMEK        

§       Dürüst olmak

§       Barışçıl olmak

§       ADİL olmak

§       Namuslu olmak

§       Tatlı dilli olmak

§       Güvenilir olmak

§       Güler yüzlü olmak

§       Vicdanlı olabilmek

§       İyi bir insan olmak

§       Temiz kalpli olmak

§       Güzel ahlaklı olmak

§       Alçak gönüllü olmak

.  BÖYLE bir insan OLABİLMEK ÇOK mu ZOR?      .

.     (Bazı kişilerde bunların hiçbir yok!)

.   Öğretmen Gönen Çıbıkcı, GC-A-22.06.04-A