2025-10-31

KÜLTÜR EMPERYALİZMİ

     . KÜLTÜR EMPERYALİZMİ

. "KÜLTÜREL DEĞERLERE SALDIRI"

. Şu an uzun, bir dönemden bu yana aslında çok geniş ve derinlemesine "algı-zihin" operasyonları uygulanıyor.
. Tüm dünyada uygulanıyor olsa bile ülkemiz gibi gittikçe derin bir çöküş yaşayan ülkelerde çok daha derin ve kalıcı etkileri oluyor.
. Tüm ulusal ve insancıl "değerler" üzerinde oynanılan oyunlar ve etkileme-yönlendirmeler yanı sıra ayrıca da bunların paralelinde "kültür emperyalizmi" etkisi de yaşatılıyor.
. Bu bir anlamda "kültür erazyonu"dur da...
. Toplumun, kitlelerin temel var oluş özellikleri, ulusal ve kültürel değerleri çeşitli tuzaklarla ele geçirilip, değiştirilip, kendi hedeflerine yarayacak biçime yönlendiriliyor.
.   

.      Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-25.10.31, İS.


2025-10-07

UYAN ve GÜÇLEN

.                                      UYAN ve GÜÇLEN

 . TÜRKİYE CUMHURİYETİ VE ENDÜSTRİLEŞME GİRİŞİMLERİ

. Atatürk Türkiye'si ilk uçak fabrikasını tam 99 yıl önce bugün kurdu.
. 6 Ekim 1926'da genç Cumhuriyet, Kayseri Tayyare Fabrikası'nı kurdu.
. 1923’te üç beyaza; una, beze, şekere muhtaç olan Türkiye Cumhuriyeti, 1926’dan itibaren uçak üretmeye başladı.
. Cumhuriyeti kuranlar, 1926-1950 arasında;
📌1926-Kayseri Uçak Fabrikası
📌1942-THK Ankara Uçak Fabrikası
📌1945-THK Ankara Uçak Motoru Fabrikası
📌1949-Ankara Rüzgar Tüneli'ni kurdu.
. Hepsi 1950'lerde DP döneminde kapatıldı.
Başka amaçlarla kullanıldı.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
.     Çağdaş bir uygarlık yoluna giren, kalkınma girişimlerini hızla yaşama geçiren TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NDEN VE ONUN ATATÜRKÇÜ, DEVRİMCİ ATILIMLARINDAN çok büyük öfkeyle rahatsız olanlar gittikçe artan bir hızla yayılıp bu ülkenin her yönden sıkıntıya düşmesine ve çökertilmesine çalışmaktadırlar.
.    TÜRK MİLLETİ, senin bugün çok uyanık ve bilinçli olup her türlü ayrımcılığa, bölücülüğe, ayrıştırıcılığa ve hainliklere karşı bir bütün olman ve mücadeleci gücünü toplaman gerekir.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-25.10.07, İS.


2025-10-03

GC-A-25.10.03-KURALLAR

. KURALLAR...
“Ancak “ahlaki ilke üzerine” kurulan
 toplumsal kurallar
özgürlüğün ve toplumsal düzenin” güvencesidir.”
  Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI, GC-A-25.10.03, İS.

GC-A-25.10.03-DAVAM

GC-A-25.10.03-DAVAM 

.... kendilerince bir davası olanlar çeşitli yazı ve yorumlarda bulunuyor…

.  BENİM DAVAM ŞUDUR.

.   ÇAĞDAŞ, UYGAR, KALKINMIŞ BİR ÜNİTER, BAĞIMSIZ VE ÖZGÜRLÜKÇÜ HUKUK DEVLETİ OLAN TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ" ve onun "AKILLI, BİLİNÇLİ VE KENDİNİ YETİŞTİRMİŞ YURTTAŞLARIDIR".

.    BİZİM “ASIL DAVAMIZ VE HEDEFİMİZ” BUDUR.

.    Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI, GC-A-25.10.03, İS.










2025-09-16

İNSANA DAİR

 .  İNSANA DAİR  .
. Az da olsa "düşünce ve fikir" yazıları okusalar...
. Yaşamı, dünyayı çok daha iyi değerlendirmek, anlamak ve doğru yolu bulabilmek için, kendini yetiştirmek için temel bilgiler, fikri ve düşünceyi besleyen yazılar okumak gerekir.
. Yaşam yalnızca “eğlenmek, zevk, börtü, böcek, magazin, moda, güzel gözükmek, boyanmak, yemek, içmek, gezmek”... değildir.
. Sevmek, sevilmek, sayılmak, anılmak, takdir edilmek... tabii ki çok önemli ve değerlidir ve bunları yaşamımıza uygulamamız da gereklidir.
. “Onurlu, saygı değer, iyi yürekli, güzel ahlaklı, sevgi dolu bir insan” her zaman erişmeniz gerekendir; eğer böyleleri varsa bildiğiniz gördüğünüz, onları incitmeyin, değerini bilin.
. 
  Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI, GC-A-25.09.16, G.

2025-07-12

TERÖR BİTSİN

.        TERÖR BİTSİN, DERKEN...
.   "ALGI OPERASYONLARI" HİÇ DURMADAN VE HER AN YENİLENEREK DEVAM EDİYOR!
.    "Manipülasyonlar" yenilenerek ortaya sürülüyor:
. Eleştirel düşünceye yönelerek, sorgulayarak, araştırmalarda bulunup, ortaya atılan "durumlara "yeni" diye sunduklarına akıl ve mantık yolu ile, asla kandırılmadan bakmamız gerekiyor.
. Türk milleti her zaman terörden yılmıştır
ve her türlü teröre ve terör yanlısına, teröriste karşı olmuştur.
. Türk milleti "Yurtta barış, dünyada barış" diyen ve bunun için emek ve çaba harcamış olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün düşünce ve izindedir.
. Türk milleti çok doğaldır ki "TERÖR BİTSİN" diye bekler, bunu ister.
. Bu duyguyu taşıyan "iyi niyetli" yurttaşlar, yurtseverler çok daha "dikkatli" olmaları gereken bir döneme girildiğini kavramalıdır.
. Ama, her türlü, tiyatro ve kandırmalarla, küçük oyunlarla Türk milletini Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş ilkelerinden, anayasal, parlamenter, ulus devletten vazgeçirmeye girişmemelidir.
. Terör örgütünü her yönüyle hangi ülkelerin ve güçlerin desteklediğini ve hangi çıkarları, amaçları taşıdıklarını artık tüm dünya bilmektedir.
. Her yönüyle teröre karşı, terör yapılanmalarına karşı, "teröre taraftar olup", kendilerine çıkar sağlayanlara karşı "dikkatli" olmak ve mücadele etmek gerekir; her yurtseverin sorumluluğu ve görevi bu yöndedir.
*****************************************************************
. ULUS DEVLETE, BAĞIMSIZLIĞIMIZA VE ÖZGÜRLÜĞÜMÜZE, ANAYASAL DÜZENİMİZE SAHİP ÇIKMAMIZ GEREKEN YENİ BİR DÖNEME DOĞRU
İLERLİYORUZ.
*******************************************************************
.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-25.07.13, MŞ.

 


2025-05-30

AKLINIZI KULLANIN

.  AKLINIZI KULLANIN!
. Kendiniz için, halkınız için, yurdunuz için okuyun, araştırın, sorgulayın!
. Çözümlemeden, düşünmeden davranmayın!
. Sürüye kapılıp, başkalarının yaptıklarını yapmayın!
. Kulaktan duyma bilgilerle, algı operasyonlarına kapılıp, modaya uyarak yaşamayın.
. Özgür iradenizi, aklınızı, bilinç düzeyinizi düşünün, bunları geliştirin.
. Birilerinin, egemen güçlerin, emperyalizmin istediği tuzaklara düşmeyin.
. “Ben bilirim. Ben doğru yaparım” demeyin.
. Özgür, bağımsız, iradesi ve bilinç düzeyi yüksek, sağlıklı bireyler olun; bunu çok iyi kavrayıp, yaşamınızı ve davranışlarınızı, zihninizi doğru yönetin.
. Başkalarının taklitçisi olmayın.
. Birilerinin sizi sevmesini ve beğenmesini beklemeyin!
.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-25.06.30, Mff.

2025-02-13

TÜRKÇE DERSLERİ

 . TÜRKÇE DERSLERİ      .

.  Devlet okullarında Türkçe Anadili Dersleri yurtdışında, özellikle Almanya'da çok önemlidir.

.  Resmi okullarda ve devlet memuru olan Türk öğretmenlerince verilen bu dersler okulların "haftalık ders programı" içerisindedir.

.  Bu dersler geliştirilmeli ve yaygınlaştırılmalıdır.

.  Öğrenci velilerini istemleri ve yazılı başvuruda bulunmaları gerekir.

.  Birçok nedenden ve duyarsızlıktan dolayı öğrenci katılımlarında bir ilerleme sağlanılmaması son derece üzücüdür.

.  Anadilinin güçlü olması diğer dilleri öğretiminde ve okuldaki başarısında en önemli etkendir.

.  Bu alanda çalışmalar yapmakta olan dernekler "her şeyden önce" velilere bu gerekliliği "anadili öğretiminin" yararlılığını "anlatabilecek çalışmalara yönelmeleri" ve yoğunlaşmaları çok iyi olacaktır.

.  Dernekler ve federasyonlar bu konuda hedefe ve kendi "ana amaçlarına yönelik" çalışmalar yapmalı ve Türk öğrenci velileri ile çok daha "doğrudan" ve "sistemli bilgilendirmelerde" bulunmalıdırlar.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.10.02, MŞ.

SEN

 .  SEN      .

.  "Atatürk Devrimleri" olmasa, "Türkiye Cumhuriyeti" kuruluş ilkeleri ile bugüne değin ayakta kalmamış olsa "ülke ve millet" ne duruma düşerdi?

- Bunu iyi anlaman gerek.

- Bunu iyi öğrenmen gerek.

- Ülkeni ve devletini koruman, onlara sahip olman gerek.

- Ülkeni mültecilerin istilasından koru!

.  Ve siz "cumhuriyetçi ve demokratım" diyenler, siz de millete tüm bunları anlatmalısınız.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.10.01, MŞ.

DEĞİŞİKLİK

.   DEĞİŞİKLİK   .

.   Ortadaki "olumsuzluklar, kötülükler, çirkinlikler, kirlilikler, hukuksuzluklar"… 

yetmezmiş gibi her geçen gün bunlara "daha da yenileri" ekleniyor.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.30. MŞ.







SEVGİYE

    SEVGİYE    .

.  Bizim azarlanmaya, ötelenmeye, hor görülmeye, baskıya… değil sevgiye ihtiyacımız var.

.  Bizim  birbirimizi sevmeye ihtiyacımız var.

.  Sevgiyle birbirimizin yüzüne bakmaya ihtiyacımız var.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.29, MŞ.

ÖĞRENCİLERİME

.   ÖĞRENCİLERİME

.  Güzel ahlaklı olmaları için çalıştığım, hepsine de ayrı, ayrı değer verdiğim, bir zamanlar benim öğrencim olanlara bugün en güzel dileklerimi iletmek istedim.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.     GC-A-24.09.28





NARİN CİNAYETİ

 .   "NARİN CİNAYETİ"    .

.   Tüm ülke her yerde ve herkes yalnızca bu olaya odaklanmış.

.   Herkes "kendinde" bir sorumluluk ve yükümlülük duyup bu "sürüye" katılıyor.

.   Kendi sayfasında bir şeyler yazıyor, fotoğraflar dağıtıyor.

.  Gazeteler, televizyonlar ise baştan sona tamamen "uzman"larla dolmuş, herkes sanki birer uzman olmuş.

.  "Polise, savcılığa" yer bırakmadan hepsi birer "kriminal komiser" kesilmişler...

.  Hiç "durmadan", "devamlı" tüm kanallar ve basın bu olayı anlatıyor.

.  Ülke baştan aşağıya bu olayla çalkalanıyor.

.  "Sanıyorum" Türkiye bugüne değin bu kadar büyük bir "sürüleşme", "peşpeşe koşuşturma" psikolojisine kapılmamıştı.

.  Çok düşündürücü…

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.14, MŞ.



Halk Sağlığı

 Halk sağlığı

İnsan sağlığı

İnsanın ruh sağlığı

İnsanın akıl sağlığı

İnsanın beden sağlığı

.  İnsanın özgür iradesi korunmalı:

- İnsan kendisini korumalı

- İnsan bağımlılıktan kaçmalı.

- İnsan zihin tuzaklarına düşmemeli

. Ülkeyi çökertmek isteyenler her şeyden

önce toplumun ve insanın sağlığını etkilemekle başlarlar.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.     GC-A-24.09.08, MŞ.

BUGÜN

.    BUGÜN

. HER YER TÜRKİYE!

. HER YER VATAN!

. HER YER

  MUSTAFA KEMAL!

. HER YER ATATÜRK!

. HER GÜN

   MUSTAFA KEMAL

. HER GÜN ATATÜRK

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.     GC-A-24.09.06



2024-12-30

"TERÖR" ÖRGÜTÜ

 .   TERÖR ÖRGÜTÜ

·       Çok haber izlemeye, çok araştırmaya hiç de gerek kalmaksızın durum "ortada" ve açık...

·       "Ayrılıkçı örgütlerin" ardında olan, onları kurup, besleyen "hangi güçlerdir" diye bir düşünüldüğünde tüm veriler ABD ve kurumlarını gösteriyor.

·       Onların vereceği güncel kararların dışında ülke içindeki söylemler ve beklentiler yalnızca "yapay gündem" içindir.

·       Türkiye içindeki 162 resmen kayıtlı siyasi parti ise neden vardır, ne amaçla kurulmuştur, diye de incelemek yararlı olur.

·       Özellikle 1. parti durumundaki CHP büyük şüphe çekmekte… Partinin amaçları ve hedefleri doğrultusunda çalışmaları gereklidir.

·       Açıklamaları ve girişimleri ise çok yetersiz görülmektedir.

·       Türkiye Cumhuriyeti'nin "kuruluş ilkeleri" ve geçerli "anayasası" çok açıktır ve uyulması gerekir.

·       "Ayrılıkçı terör örgütü" tüm dünyada açıkça "terör" örgütü olarak açıklanmıştır.

·       Türkiye şimdi bunu değiştirmeye kalmak istese bile bir sonuç elde edemez ve de bu tür girişim bir kandırmacadır.

·       Bunu şimdi yok sayıp, "demokratikleştirmeye" çalışmak ise ne "hukuksaldır", "ne de mantıksaldır".

·       Komşularla ilişkilerde ve iç dengelerimizde çok daha dikkatli ve ulus devlete, "üniter yapıya" uygun davranmak gerek

·       Bunu dışındaki her türlü tutum, girişim ve davranışlar tehlikelidir ve zihin bulandırmak içindir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.12.30

 

2024-12-29

SEVEBİLEN

 SENİ SEVEBİLEN OLURSA...


SEVEBİLEN

 .   SEVEBİLEN

.  Seni "sevebilen", sevip, sarmalayan, kucaklayıp, sarılan, kabul edenin, takdir edenin, yüreğine, ruhuna mal edenin var ise işte o yaşam "yaşam"dır.

.  Bin milyon kez de gelsen, yine de bunu ara, onu bul, onunla yaşa….

.  Değerini bil, başına taç et…

.  Öğretmen Gönen ÇIBIKCI,

.     GC-A-24.12.29, MŞ.

2024-12-13

ÖZELLEŞTİRME

 ÖZELLEŞTİRME    

.    Egemen güçlere, emperyalizme karşı direnebilmek için ülkenin, devletin en temel ilkeleri neler olmalıdır ve de bı ilkeler, temel doğrular kişilere ve hükümetlere bağımlı olmadan partiler üstü bir duruş ile nasıl TUTULMALI ve korunabilmelidir?

.   Öte yandan bir devlet görevlisi, bir yönetici ülkenin elinde bulunan, halka ya da kamuya ait olan varlıkları, ulusal "değerleri" neden satmak isteyebilir, neden böyle bir yola girer?

.   Bunun gerekçeleri ve nedenleri çok somut ve bağımsız bir yöntemle incelenmelidir.

.   Bir ülke, bir devlet NEDEN zayıf düşer, neden zayıflatılır?

.     Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.28, MŞ.

KAÇ KİŞİ?

 .   KAÇ KİŞİ?    .

.   Kendi bireysel deneyimlerinden, geçmişinden gerçek anlamı ile yorumlarda bulunup, değerlendirmeler yapıp, DERS çıkarabilen, "düşünebilen" kaç kişi vardır ki?

.   Kaç kişi bilinçli olarak gerek kendisini, gerekse de yaşamını düzeltebilir, geliştirebilir?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.22, MŞ.

 

ONLARA YAZIK

 ONLARA YAZIK     .

.  Ülkenin kurtuluşu, Bağımsızlık Savaşı, kuruluş ilkeleri, devrimler, Mustafa Kemal Atatürk, demokrasi…. konularından kaçmaya başlayan, ürkek, kişiliksiz, özentili ve yurtseverliği bile anlayamamış, hiç gereği yok iken korkak, miskin… bir koca "kitle" gittikçe artan bir hızla oluşuyor.

.  Ülkenin içinde bulunduğu durumu, "gerçekleri" görmemezlikten gelen ve "tek kurtuluşun ATATÜRK'ün gösterdiği" hedefler ve onun yolu olduğunu anlamaktan kaçınan, "görmemezlikten" gelen bu kitle ne cahil, ne de bihaber…

.  Yazık bunca yıl sonra geldikleri bu noktaya çok yazık!

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.21, MŞ:

 

PARTİLER VE HALK

 . PARTİLER VE HALK

.  Şu an resmen kayıtlı 161 siyasi parti var.

.  Kuruluş nedenleri ve amaçları farklı bile olsa…

.  Aslında tek bir neden var:

- Bir parti olup, bir yerlere yanaşmak, kişisel olarak da bir şeyler elde edebilmek...

.  TÜRK milleti için düşünüp, planladıkları ve uyguladıkları büyük oyun tam da BU...

.  Her türlü algı operasyonu ile insanların zihinlerini ele geçiriyorlar....

.  Aklını kullanmak durumunda olanlar ise ne yazık ki günlük "yapay olaylar" ve "yapay gündem"lerle kendilerini harcıyor.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.21, MŞ.

https://www.yargitaycb.gov.tr/item/1093/siyasi-parti-genel-bilgileri


 

BULUT

 .     BULUT     .   

.  Öyle bir bulut çöktü ki üzerilerine…

-    Ülkenin çöküşe gidişi, sorunlar, sıkıntılar…

-    Olabilecek olan çözüm yolları…

-    Üzerinde düşünmek, sorgulamak, araştırmak ve kendinden verebilmek…

-    Birçok insanın aldığı eğitim-öğretim, öğrendikleri, yurtsever çizgisi, umutları, yarından beklentileri…

.  Tüm bunların üzerine bir "koca bulut" çöktü ve artık onlar yalnızca kendi "kişisel dünyalarına" ve "günlük yaşamlarına" kapılıp, kendilerince "mutlu" olmaya çalışır bir duruma geldiler.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.21, MŞ:

İNSANIN GÖREVİ

 .   İNSANIN GÖREVİ   .

.  İnsanın birinci görevi "kendisi"dir:

-   "Kendine sahip olmaktır."

-   "Kendini geliştirmektir."

-   "Kendini korumaktır."

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.19, MŞ:

TEMEL EĞİTİM

 .  TEMEL EĞİTİM   .

.  Temel eğitim "çocuklara bilgisayar almakla", okullara bilgisayar koymakla olur mu?

.  En azından şu an geçerli bulunan "Temel Eğitim Kanunu"na ve "TC Anayasası"na uyulması gerekir.

.  Anne ve babalar, eğitimciler ve öğretmenler zahmet buyurup, bu yasayı acilen incelemelidir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.15, MŞ.

OKULLAR

 .   OKULLAR   .

.  Okulların günlük siyasi dalgalanmalara, parti siyasetlerine bulaştırılması kabul edilemez.

.  Okullar ve ordu tüm anlamıyla siyaset tartışmalarının ve çatışmaların dışında tutulmalıdır.

.  Anayasaya ve Milli Eğitim Temel Kanunu'na, çağdaş, demokratik değerlere ve anlayışa uygun, bilimsel bakış açısına sahip "müfredatlar=ders programları" yapılmalı ve uygulanmalıdır.

.  Siyasallaşmış bir öğretim düzeni okulun sağlıklı ve güvenilir ortamını bozar ve çocuklarımıza, topluma büyük zarar verir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.09, MŞ.

İKTİDAR OLMAK

 .    İKTİDAR OLMAK   .

.  İktidar olmaya aday partinin tam da şu an neleri değiştireceğini, neler yapmak istediğini, ülkenin temel sorunlarını çözmek için hangi yollara gireceğini çok açıkça anlatması gerekir.

.  Çağdaş, anayasal, parlamenter, kuvvetler ayrımına dayalı, yetkileri kısıtlanmış bir devlet başkanı, başbakanlı bir hükümet ve her türlü işlerliliği ile bir "Hukuk Devleti" kurabilecekler mi?

.  Bunları öne çıkarıp "büyük bir güçle" halka anlatmalıdırlar.

.  Bunun dışındaki gündem ve konular "asla yeterli olamaz".

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.07, MŞ.

HUKUK VE ADALET

 . HUKUK VE ADALET

.  Hukuk, "toplumun veya hükümetin davranışı yönetmek" için geliştirdiği "kurallar sistemi"ni ifade ederken, adalet "eşitlik, hak ve ahlaka" dayalı bir kavramı niteler.

.  “Hukuk” ve “Adalet” arasındaki temel fark budur.

.  En önemlisi, adalet her şeyin "adil ve doğru olduğu",

"hukuk ise adalete hizmet etme" aracı olduğu bir kavramdır.

.  Adalet toplumu düzenleyen hukukun temel ilkesidir.

.  Hukuk ve adalet "devletin ve toplumun" temelidir.

.  Hukuk, “hak” kelimesinin çoğulu olarak “haklar” anlamına gelmektedir.

.  Hukuk, devletin yetkili organları tarafından toplumsal ilişkileri düzenlemek amacıyla konulan, "maddi yaptırıma" bağlanmış olan ve uyulması zorunlu kuralların oluşturduğu bir sistemdir.

.  HUKUK DEVLETi tüm bu nedenlerden dolayı devlet ve toplum için "en önemli" olandır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.07, MŞ.

DİLAN POLAT DURUMU

.    DİLAN POLAT DURUMU     .

. Nasıl oldu ise Dilan Polat cezaevinden çıkmış.

. Mahkeme ve adliye ile ilgili yorumlar ise her yerde….

. Ama, "en ürkütücü" olan şudur:

. Dilan Polat dışarı çıkar, çıkmaz "takipçi sayısı"nın 500 bini aşmış olmasıdır.

. Toplumda yozlaşma ve çürüme artık zirveye ulaşmıştır.

. Bu toplum "haddini bilmezleri, ahlaksızları, yüzsüzleri, saygısızları, toplumsal değerleri yok sayanları" en yukarılara çıkarır iken, onların "yasa dışı paralar" kazanmasına yol açarken, doğru ve dürüst, namuslu olanları ise dibe çökertiyor.

. Peki, söyleyin:

-   Bu toplum nasıl düzelebilir?

-   Bu toplum, bu ülke çöküşten nasıl kurtulabilir?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.07, MŞ.

ÖĞRETMENİN GÖREVİ

 .  ÖĞRETMENİN GÖREVİ 

.  "Gerçek" bir öğretmenin en önemli görevi "içinde bulunduğu toplumun kalkınmasına", "aydınlanmasına" ve "güzel ahlaklı insanların oluşmasına" hizmet etmektir."

.  İnsanları aydınlatmak ve doğru yolu göstermek öğretmenin birincil ödevidir.

.    Öğretmen GÖNEN ÇIBIKCI, GC-A-24.09.06, MŞ.

FARKINDA MISIN

 .  - HİÇ FARKINDA MISIN?

.  Seni senden çok daha fazla "düşünen", "iyiliğini" ve "mutlu olmanı" isteyen biri var mıdır, diye hiç düşündüğün oldu mu?

.  Hiç farkında oldun mu?

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.12.12, MŞ.



MİLLETİN DURUMU

 .  MİLLETİN DURUMU     .

. Millet, "okumuşu, okumamışı"… hep konuşur, şikayet eder, mızmızlanır.

. Bir öneri ya da bir öğüt vermeye kalkmış olsanız hemen "karşı çıkar" ve kendince "itiraz" eder ve yine "büyük laflar" eder.

. Hiç birinde "ne araştırmak, ne incelemek, ne okumak, ne de öğrenmek" merakı vardır.

. Hep "kişiliklerle" ve "boş konularla" uğraşır ve hep "kulaktan yarım-yamalak duyduklarını" başkalarına satmaya çalışır.

. Okuryazarları, entelektüelleri, dürüst ve araştırmacı insanları "sevmez".

. Kendisine yaklaşan, beğeniler ve şirinlikler sunanlar ile, neşe içerisinde "mutlu" bir çember içerisinde yaşamak ister.

. Ülkenin temel sorunları üzerine ise yalnızca "günlük" ortada dolaşan laflarla oyalanır.

. Ne yazık ki genel durumumuz içerisinde bu insanların sayısı nerede ise "tamamına" yakındır.

. Diğer bir bölüm olan "düzgün, bilinçli ve bilgili" kesim ise yine hep "kendisini öne" çıkarıp, "beğenilmek" ister; kendisi düzeyinde, durumunda olanları ise "görmemezlikten" gelir.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.09.06, MŞ.

POPÜLİST LİDERLİK

.  POPÜLİST LİDERLİK      .

.  Sağ popülist liderler hep ayni yöntemleri kullanmaktadır.

.  Bunu dünyanın birçok ülkesinde görmekteyiz.

.  Toplumun algısını değiştirmek için kullandıkları konular bellidir ve sıklıkla kullanmaktadırlar.

.  Sağ popülist liderlerin kullandığı "propaganda" yöntemleri ise her zaman toplum üzerinde etki yapmaktadır.

.  Kullandıkları dil, "sert ve aşağılayıcı", düzeysiz olmasına rağmen sıradan yurttaşlara yönelik etki yapmaktadır.

.  Ülkedeki "muhalefet güçleri" ise kendi aralarında tutarlı ve mücadeleci olamadıkları için popülist ve "tek adam modeli" lider kendisine çok güvenmekte ve sınır tanımamaktadır.

.    Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-24.08.06, MŞ.