2024-09-06

İLETİŞİM ve PROPAGANDA

 .  - İLETİŞİM ve PROPAGANDA
.  Günümüzde medyanın amacı toplumlara tamamen propaganda yapmaktır.
.  Reklam çalışmaları ve propagandalar ile toplumların düşüncelerini “değiştirme ve yönlendirme” amacını taşımakta olduğunu söyleyebiliriz.
.  Medyanın gündemi belirleme, toplumu bilgilendirme gibi temel işlevleri de bulunmaktadır.
.  Medya araçları toplumların neler hakkında konuşacağını bilmekte ve belirlemektedir.
.  Medyada yer alan içeriklerin “sürekli” olarak izlenebilmesi için medya üzerinde çeşitli “eğlendirici” ve toplumdaki gerçek sorunlardan uzak programlar, diziler, yarışmalar... hazırlanmaktadır.
.  İletişim araçlarını ve medyanın gücü ile birlikte “propaganda ve “algı-zihin” yönetimini de birlikte düşünmeliyiz.
.  Özellikle cahil, bilgisiz ve bilinçsiz, duyarsız insanlar üzerinde bunların etkisi son derece yüksektir.
.  Evet, uyanık, bilgili ve bilinçli olmak hem birey için, hem de toplum için çok gereklidir.
.  Ama bunun ayırdında olan bireyler o kadar az ki...
.   Öğretmen Gönen ÇIBIKCI, GC-A-23.11.21, Mff

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder