. - OKUYABİLMEK ANLAYABİLMEK
.
Memleketin okuma
bilen insan sayısı pek belli değil.
.
Okuma biliyor
olanların ise “okuduklarını anlama” düzeyi ve yorumlayabilme kalitesi çok az.
.
Öğrenmek düşüncesi
ile düzenli olarak okuyan, araştıran, inceleyen insan sayısı ise oldukça azdır,
diye düşünüyorum.
.
“Temel eğitim”
denilen yurttaşlık olgusu, dünyaya ve yurta, topluma dair temel bilgilerin ise verilemediği,
oluşmadığı kitlelerde kim ne kadar bilgiye sahip olabilecek?
.
Bunun dışında "zaten
ben biliyorum", diyenlerin bildikleri de hep kulaktan dolma...
.
Ayrıca bir şeyleri “anlatabilecek”
nitelikte olanların “isteksizliği” ve "bunlarla mı uğraşacağım"
zihniyeti de bir başka etken olmaktadır.
.
Halkın, ülke
nüfusunun yönetilebilir, bilinçsiz ve de cahil olması çok üzücüdür ve de bu
durum yalnızca emperyalist güçlerin çıkarlarına yarar.
.
Bağımsız ve özgür
bir demokratik hukuk devleti, çağdaş bir ulus devlet olabilmenin önündeki bu en
büyük engel ne yazık ki hep kalacaktır, gibi gözüküyor.
.
Çünkü çıkarcı,
işbirlikçi, egemen güçler için çağın düzeyine erişememiş, niteliksiz, bilinçsiz
ve donanımsız, özgür iradesi olmayan nüfusu etkileyebilmek, yönetebilmek çok
kolay olmaktadır.
.
Ancak “bu duruma ve
özelliklerine göre” gerçekçi bir düşünce ve davranış, siyaset üretebilmek
gerekecektir.
.
Bunu yapabilecek
düzeydeki insanlar ise ne yazık ki çok sayıda ve yönde parçalanmıştır ve
birlikte iş yapamamaktadır.
.
Bu gerçeği göz ardı
ederek ileriye umutla bakmak zor olmaktadır.
.
Öğretmen
Gönen Çıbıkcı, GC-A-23.08.02, G.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder